1047 osób online

Dom

Coraz częściej urządzamy mieszkania w sieci

2014.06.21 00:00
Z danych serwisu Ceneo.pl wynika, że aż 60 proc. internautów kupuje produkty związane z remontem i wyposażeniem mieszkania w sklepach online. Powód? Większy wybór, niższe ceny i dostawa prosto pod drzwi.
Coraz częściej urządzamy mieszkania w sieci
Fot: sxc.hu

Do niedawna w Internecie kupowaliśmy przede wszystkim sprzęt elektroniczny oraz ubrania. Obecnie do tej listy dołączyły materiały budowlane oraz wyposażeniowe. Sklepy internetowe z branży budowlanej długo nie mogły przekonać klientów do swojej oferty, jednak w ostatnim czasie sytuacja uległa zmianie.

- Kupujący dostrzegli, że zamówienie w Internecie wanny czy lampy nie różni się niczym od kupna innych towarów, a pozwala na oszczędność pieniędzy i czasu. Nie musimy odwiedzać kilkunastu sklepów i organizować transportu. Wszystko co nam potrzebne wyszukamy w jednym miejscu, z dostawą prosto do domu - mówi Joanna Bilińska z serwisu Ceneo.pl.

W 2013 r. zainteresowanie materiałami budowlanymi w sieci wzrosło do poziomu 89,4 proc., z kolei elementami wyposażenia wnętrz do 81,4 proc.

Przede wszystkim cena

Z przeprowadzonej w maju przez serwis Ceneo.pl ankiety wynika, że najczęstszym powodem, dla którego kupujemy produkty budowlane w sieci jest cena. Połowa ankietowanych przyznała, że wybiera ofertę sklepu internetowego, bo ten pozwala im zaoszczędzić, 1/3 badanych ceni bogaty wybór produktów, a 15,9 proc. dostawę zwłaszcza wielkogabarytowych produktów.

W wirtualnych koszykach Polaków znajdziemy przede wszystkim oświetlenie, wyposażenie kuchni, elementy dekoracji domu, armaturę oraz narzędzia. Na zakupy w sieci najczęściej przeznaczamy od 100 do 300 zł.

"Showrooming", czyli zobaczę w realu, kupię w sieci

Nowym zjawiskiem w przypadku zakupów materiałów budowlanych i wyposażeniowych jest "showrooming". Polega on na przeglądaniu produktów w sklepach stacjonarnych z zamiarem kupienia ich w Internecie w lepszej cenie.

- Osoby, którym do dokonania zakupu w sklepie internetowym nie wystarcza opis i zdjęcie produktu, znalazły sposób na rozwianie swoich wątpliwości. Podczas wizyty w sklepie stacjonarnym sprawdzają dokładnie kolor płytki, grubość paneli czy szerokość wanny, po czym wracają do domu i dokonują transakcji w sklepie online - mówi Joanna Bilińska.

Ta tendencja została zauważona przez markety budowlane i uruchomiły one własne sklepy online, w których cena produktów jest bardziej atrakcyjna niż w sklepie stacjonarnym.

Adrian Petelski
24@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.