672 osób online

Jagiellonia to klub stabilny finansowo i chętnie oglądany w telewizji

2017.08.31 10:29
Firma EY Polska przygotowała raport "Ekstraklasa piłkarskiego biznesu 2016/17", który jasno pokazuje, że białostocka Jagiellonia z roku na rok staje się coraz silniejszym i stabilniejszym klubem. Jest też atrakcyjna dla kibiców.
Jagiellonia to klub stabilny finansowo i chętnie oglądany w telewizji
Fot: Grzegorz Chuczun

Kiedy 10 lat temu Jagiellonia wchodziła do Ekstraklasy, była kompletnym kopciuszkiem. Dziś Duma Podlasia jest prężnie rozwijającym się klubem, który w wielu kategoriach należy do krajowej czołówki. Potwierdza to raport firmy EY Polska, która jak co roku przygotowała szereg ciekawych wiadomości o poszczególnych zespołach występujących na najwyższym piłkarskim szczeblu rozgrywkowym.

Finanse

Żółto-Czerwoni zajęli 4. miejsce w rankingu finansowym sporządzonym za sezon 2016/2017. Na taki wynik złożył się przychód na poziomie 34,4 mln zł (6. wynik w lidze i wzrost w porównaniu do poprzednich rozgrywek o ponad mln zł), najlepsza w Polsce bieżąca płynność finansowa, bardzo niski udział kapitału obcego w kapitale całkowitym (wskaźnik zadłużenia) oraz wymagający poprawy wskaźnik dywersyfikacji przychodów (14. miejsce). Nad białostoczanami znalazły się tylko takie zespoły jak Cracovia, Legia Warszawa i Lech Poznań.

Biznes i marketing

Również na 4. lokacie wicemistrzowie Polski uplasowali się w kategoriach oznaczonych jako "biznes" oraz "marketing". Zarówno w jednym, jak i w drugim zestawieniu Jaga ustąpiła miejsca tylko wielkiej trójce w postaci Legii Warszawa, Lecha Poznań i Lechii Gdańsk.

Na wysoką pozycję w rankingu marketingowym wpływ miała solidna liczba sprzedanych karnetów (7052 – 2. wynik w lidze) oraz niezła frekwencja na spotkaniach przy ul. Słonecznej wynosząca średnio 13493 widzów na każdym domowym spotkaniu, co pozwoliło zapełnić obiekt w 60,25%. Dwukrotnie stadion miejski w Białymstoku wypełnił się do ostatniego krzesełka. Miało to miejsce podczas potyczek z Kolejorzem i warszawską Legią.

Inne elementy uwzględniane w rankingu to liczba sprzedanych replik koszulek (3454 – 4. wynik w lidze), wartość mediowa głównego sponsora koszulkowego (4. lokata) oraz średnia oglądalność w NC+ (6. miejsce). Ta ostatnia informacja jest dość ciekawa, bo wśród 5 najchętniej oglądanych przed telewizorami spotkań w sezonie znalazły się 2 mecze Żółto-Czerwonych. W obu przypadkach były to domowe potyczki – jakżeby inaczej – z Legionistami.

Efektywność sportowa i plusy dla miasta

Jeszcze lepiej Duma Podlasia wypadła w rubrykach podpisanych jako "efektywność sportowa". Sukces odniesiony w Lotto Ekstraklasie, 4 zawodników reprezentujących narodowe barwy oraz 4820 rozegranych minut przez młodzieżowców dało Jagiellonii 2. miejsce. Nieznacznie pozytywniej wypadła tylko Lechia Gdańsk.

Zadowolone z jednej z najlepszych piłkarskich ekip w kraju może być też miasto. Nazwa stolicy Podlasia w kontekście ekstraklasowych zmagań ukazała się 46420 razy, osiągając wartość mediową na poziomie 5,06 mln zł. Częściej eksponowana była tylko Gdynia.

Rafał Żuk
rafal.zuk@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2017 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.