Koncert symfoniczny

dodane dnia: 2019-04-11 przez: cmg01
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2019-04-16
Zapraszamy wszystkich Miłośników Muzyki na przepiękny koncert symfoniczny.

Godz. 18.00.
Wstęp wolny.

Wystąpią:
Orkiestra Symfoniczna Filii UMFC w Białymstoku wraz z Dyplomantami Zespołu Szkół Muzycznych im. I. Paderewskiego w Białymstoku
PRZEMYSŁAW ZYCH – dyrygent

W programie:
Dymitr Szostakowicz – II Koncert fortepianowy F-dur op.102, cz.II i III
Robert Schumann – Koncert fortepianowy a-moll op.54, cz.I
Richard Addinsell – „Koncert Warszawski” na fortepian i orkiestrę
François Devienne – Koncert fletowy e-moll nr 4, cz.I
Wolfgang Amadeus Mozart – Koncert fagotowy B-dur KV 191, cz.I
Emmanuel Séjourné – Koncert na marimbę i orkiestrę smyczkową, cz.II
Maciej Małecki – Concertino w dawnym stylu na dwie harfy i orkiestrę smyczkową, cz.II i III

Przemysław Zych (ur. 1980 r. w Radomiu), kompozytor, dyrygent, pedagog i organizator życia muzycznego. W latach 2000-2010 studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina: kompozycję w klasie prof. Zbigniewa Bagińskiego (dyplom z wyróżnieniem) oraz dyrygenturę symfoniczno-operową w klasie prof. Szymona Kawalli (dyplom z wyróżnieniem). Swoją wiedzę uzupełniał na kursach mistrzowskich, m.in. podczas International Bartók Seminar w Szombathely na Węgrzech (2006), pracując pod kierunkiem Petera Eötvösa i Johannesa Schöllhorna (kompozycja) oraz Zoltána Peskó i László Tihanyi’ego (dyrygentura).
Jego utwory wykonywane były podczas wielu koncertów i festiwali w Polsce (m.in. Festiwal im. A. Didura w Sanoku, Generacje ZKP, Laboratorium Muzyki Współczesnej, Muzyczne Pory Roku, Warszawskie Spotkania Muzyczne, My Splendid Isolation – Dni Karola Szymanowskiego, Festiwal Muzyki Dawnej im. Mikołaja z Radomia) i za granicą (Anglia, Belgia, Niemcy, Stany Zjednoczone, Ukraina, Włochy), przez wiele znakomitych zespołów (m.in.: Chór PR w Krakowie, NOSPR, Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej, Polską Orkiestrę Radiową, Kammerchor CONSONO, Schola Cantorum Gedanensis, Sinfonia Varsovia, Trombastic, The University of Louisville Cardinal Singers, Chór Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego), dyrygentów (m.in.: Kenta Hatteberga, Martę Jakubiec, Haralda Jersa, Jana Łukaszewskiego, Ewę Strusińską, Krzysztofa Urbańskiego, Monikę Wolińską, Jerzego Wołosiuka, Szymona Wyrzykowskiego) i solistów (m.in.: HOB-BEATS Duo: Magdalenę Kordylasińską i Miłosza Pękalę, Pawła Książkiewicza, Annę Mikołajczyk-Niewiedział, Roberta Morawskiego, Annę Kutkowską-Kass, Annę Kwiatkowską, Małgorzatę Pańko, Łucję Szablewską, Monikę Świostek, Sławomira Tomasika, Karolinę Zych).
Przemysław Zych współpracował ponadto między innymi z: Kapelą od Świętego Kazimierza, Filharmonią Szczecińską, NOSPR, Operą na Zamku w Szczecinie, Operą Nova w Bydgoszczy, Orkiestrą Symfoniczną UMFC, Przemyską Orkiestrą Kameralną, Radomską Orkiestrą Kameralną, Sinfonią Varsovią, czy Teatrem Polskim w Szczecinie, dokonując wielu prawykonań kompozycji takich twórców jak m.in.: Maciej Bałenkowski, Wojciech Błażejczyk, Marek Chołoniewski czy Anna Sowa.
W 2008 roku Przemysław Zych zadebiutował w Filharmonii Narodowej jako kompozytor, a dwa lata później jako dyrygent. W roku 2011 nakładem Musica Sacra Edition ukazała się płyta „New Polish Music for Choir”, na której znalazł się psalm „Miserere” na chór mieszany a cappella, w wykonaniu chóru Schola Cantorum Gedanensis pod dyr. Jana Łukaszewskiego. Album ten został nagrodzony statuetką Fryderyka 2012 w kategorii Muzyka Współczesna.
Był jednym z inicjatorów powstania Radomskiej Orkiestry Kameralnej oraz dyrygentem jej pierwszych koncertów. W roku 2007 był pomysłodawcą i kierownikiem artystycznym festiwalu „My splendid isolation – Dni Karola Szymanowskiego” w Radomiu.
Jest laureatem Konkursu Wykonawczego Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem (1998), Ogólnopolskiego Otwartego Konkursu Kompozytorskiego im. Adama Didura w Sanoku (2002) oraz Konkursu kompozytorskiego na utwór inspirowany poezją T. Różewicza (2006).
W sezonie 2011/2012 Przemysław Zych pełnił rolę kompozytora-rezydenta Radomskiej Orkiestry Kameralnej w ramach pierwszej edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca.
Jest współorganizatorem odbywającego się w Radomiu Festiwalu Kontrolowanego, mającego na celu przybliżenie młodym wykonawcom i publiczności problematyki i estetyki muzyki współczesnej.
W maju 2013 r. podczas Bydgoskiego Festiwalu Operowego miała miejsce prapremiera opery kameralnej „POIESIS” opartej na tekście dramatu „Rekonstrukcja poety” Z. Herberta.
Rok 2015 przyniósł premierę baletu „Alicja w Krainie Czarów”, powstałego przy współpracy z tancerzem i choreografem Jackiem Tyskim oraz Koncertu na akordeon i orkiestrę „DANCE! Concerto”, napisanego z myślą o młodym utalentowanym muzyku – Bartoszu Kołsucie. Oba te przedsięwzięcia zrealizowano w ramach programu Kolekcje – priorytet Zamówienia kompozytorskie IMiT.
W lutym 2016 r. ukazał się dwupłytowy album, wydany przez firmę fonograficzną DUX, na którym znalazła się kompletna muzyka z baletu „Alicja w Krainie Czarów”, w interpretacji Orkiestry Opery na Zamku w Szczecinie pod dyrekcją Jerzego Wołosiuka.
Jesienią 2017 r. Przemysław Zych miał przyjemność współpracować z Anną Kwiatkowską, tworząc na zamówienie Fundacji „Harmonie i Hałasy” w ramach jej programu „Mistrz i uczeń” cykl duetów na dwoje skrzypiec „Kajocy”. Dwa z tych edukacyjnych utworów zostały zarejestrowane przez Narodowy Instytut Audiowizualny i umieszczone na portalu Muzykoteka Szkolna.
Współpracował ponadto z Markiem Chołoniewskim przy wykonaniach multimedialnego, edukacyjnego utworu „Wiatrofale”(styczeń 2017) oraz przy projekcie „Dźwiękowisko” (grudzień 2019), w ramach którego prawykonano kolejny multimedialny utwór „TeGeLar” Marka Chołoniewskiego oraz „En rondeau (wyliczanki)” Zycha. Wszystkie te przedsięwzięcia zostały zorganizowane przez Fundację „Harmonie i Hałasy” Krzysztofa Kwiatkowskiego przy wsparciu programu zamówień kompozytorskich MKiDN.
Od 2013 r. Przemysław Zych jest wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (od 2016 r. jako asystent), gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Ponadto od 2009 uczy przedmiotów teoretycznych oraz jest dyrygentem orkiestry symfonicznej II st. w Zespole Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu.

ORKIESTRA SYMFONICZNA FILI UMFC W BIAŁYMSTOKU.
Zespół prezentuje w sezonie koncertowym 4-5 programów symfonicznych, często bierze także udział w projektach operowych. Godne odnotowania jest niezwykle udane letnie tournée orkiestry po Włoszech, w trakcie którego w międzynarodowej obsadzie wystawiono Nabucco G. Verdiego. Świetne recenzje zebrały też inscenizacje Don Giovanniego W. A. Mozarta prezentowanego w sezonie 2006/2007 oraz Flisa St. Moniuszki wystawionego na scenie Teatru Dramatycznego im. A. Węgierki w Białymstoku bod batutą Mai Metelskiej (2008/2009). W 2011  roku zespół wziął udział w realizacji Wesela Figara W. A. Mozarta pod batutą Paula Kantschiedera (Austria). W marcu 2015 roku Studencka Orkiestra Symfoniczna zagrała z okazji obchodów 40 lecia istnienia Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Orkiestra pracuje pod kierunkiem wybitnych dyrygentów, m.in. Jerzego Maksymiuka, Nikolaja Dyadury, Jerzego Salwarowskiego, Łukasza Borowicza, Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, Macieja Sztora, Nikolaia Makarevicha (Białoruś), Zbigniewa Gracy, Pawła Kos-Nowickiego, Stanisława Krawczyńskiego. Zespół regularnie współpracuje z Wydziałem Wokalno-Aktorskim UMFC. Wynikiem tej współpracy w sezonie artystycznym 2013/2014 była m.in. realizacja opery Cosi fan tutte W. A. Mozarta   w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie oraz w Niemczech. Orkiestra ma w swym dorobku nagrania dla radia i telewizji.
Miejsce imprezy
Białystok, Sala Koncertowa OiFP przy ul. Podleśnej 2

853 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39