PGE wysyła ważne listy do klientów. Co zawiera korespondencja?

2019.08.21 12:16
PGE rozesłała już pisma do swoich klientów przypominając o dopełnieniu ważnego obowiązku.
PGE wysyła ważne listy do klientów. Co zawiera korespondencja?
Fot: pixabay.com

PGE wysyła listy do swoich klientów

PGE Obrót, spółka z Grupy Kapitałowej PGE, rozesłała do swoich klientów pismo, w którym prosi o przekazanie faktur, duplikatów faktur lub ich kopii poświadczonych za zgodność
z oryginałem.

- Przedstawienie tych dokumentów jest niezbędne do wyznaczenia cen wskazanych w Ustawie ze skutkiem od 1 stycznia 2019 r. Co ważne, sprawa dotyczy tylko tych podmiotów, które 30 czerwca 2018 r. nie były klientami PGE Obrót, a są nimi w 2019 r. i chcą korzystać z preferencyjnych stawek zagwarantowanych w ustawie prądowej – informuje Mariusz Majewski – rzecznik prasowy PGE Obrót.

Największy sprzedawca energii elektrycznej w kraju przypomina, iż w rozliczeniu za pierwsze 6 miesięcy 2019 r. klienci PGE Obrót, zużywając energię tak jak dotychczas, nie zapłacą za nią więcej, ponieważ ceny dla wszystkich odbiorców końcowych zostały ustawowo utrzymane na poziomie cen i stawek z 30 czerwca 2018 r. Wszystkie różnice, które wynikają ze zmiany cen oraz stawek opłat zostaną uwzględniane w fakturach korygujących ze skutkiem od 1 stycznia 2019 r.

- Dla klientów indywidualnych z grupy taryfowej Gx, czyli gospodarstw domowych, ceny w całym 2019 r. nie wzrosły i pozostają na poziomie z 2018 roku. Zapewniają to przyjęte nowe uwarunkowania prawne, obowiązujące od 1 stycznia 2019 r. - informuje rzecznik PGE. Podobne uregulowania dotyczą podmiotów spełniających przesłanki z art. 5 ust. 1a pkt. 2-5 ustawy prądowej, do których zaliczane są mikroprzedsiębiorstwa, małe przedsiębiorstwa, szpitale, jednostki sektora finansów publicznych, w tym samorządy. Mają one prawo korzystać z niższych cen nie tylko w I półroczu 2019 r., ale  również w II półroczu bieżącego roku, jeśli do 13 sierpnia 2019 r. złożyły wymagane ustawowo oświadczenie odbiorcy końcowego energii elektrycznej – dodaje.

Nie wszyscy otrzymają taką samą korespondencję

Trochę inaczej sprawa ma się w przypadku tych klientów, którzy zmienili sprzedawcę energii i 3 czerwca 2018 r. nie korzystali z oferty PGE Obrót. Muszą oni przekazać odpowiednie dokumenty, które potwierdzą ustalą ceny z tego właśnie okresu. Będą musieli to zrobić w ciągu 2 tygodni od czasu otrzymania listu z wezwaniem.

W jaki sposób przekazać dokumenty? Na stronie PGE można pobrać formularz. Trzeba go wypełnić i załączyć odpowiednie dokumenty. Wszystko można złożyć osobiście we wszystkich stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót, albo drogą elektroniczną na adres ekancelaria@gkpge.pl lub też z wykorzystaniem konta w eBOK.

Trzeba także pamiętać, że faktury, duplikaty faktur, ich kopie oraz złożone dokumenty lub ich odpisy, a także pisemne potwierdzenia powinny dotyczyć okresu rozliczeniowego obejmującego dzień 30 czerwca 2018 r.

PGE przypomina też, że "odbiorcy, którzy 30 czerwca 2018 r. byli klientami PGE Obrót, a obecnie korzystają z usług innego sprzedawcy, mogą złożyć do spółki wniosek o wydanie duplikatu faktury obejmującego ten okres. Można go złożyć elektronicznie, wysyłając prośbę na adres serwis@gkpge.pl, telefonicznie poprzez infolinię PGE 422 222 222 albo osobiście w Biurach Obsługi Klienta PGE Obrót".

Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl

1413 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39