Podlaska debata drogowa. Jest szansa na zmianę przebiegu Via Carpatii

2017.02.20 15:26
O inwestycjach drogowych w woj. podlaskim rozmawiano w trakcie spotkania w BPN-T. Jednym z głównych tematów był przebieg Via Carpatii.
Podlaska debata drogowa. Jest szansa na zmianę przebiegu Via Carpatii
Fot: UM Białystok/Marcin Jakowiak

W poniedziałek (20.02) w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym odbyła się kolejna konferencja Polskiego Kongresu Drogowego wynikająca z działań na rzecz powstania Via Carpatia. Tematem dyskusji było m.in. poszukiwanie optymalnego przebiegu północnego odcinka planowanej trasy w Polsce oraz innych połączeń tranzytowych i wewnątrzregionalnych.

- Jest bardzo kontrowersyjny ten przebieg między Sokółką a Korycinem i Knyszynem. W roku ubiegłym zostało to wpisane w rozporządzenie, ale chcemy również dodatkowo objąć analizą ekonomiczno-środowiskową inny przebieg łączący Sokółkę z Białymstokiem. Może się okazać, że ten wariant będzie bardziej optymalny i wtedy będziemy się starać o zmianę rozporządzenia i zmianę przebiegu – mówi Krzysztof Kondraciuk, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

W trakcie pierwszej sesji prelegenci opowiedzieli m.in. o perspektywie rozbudowy sieci drogowej woj. podlaskiego oraz o planach budowy dróg krajowych w naszym regionie. Poza Via Carpatia, omawiano także realizację Via Baltici, dróg S61 i S16 oraz drogi krajowej nr 8, a dokładnie starań co do jej przebudowy na odcinku między Korycinem a Augustowem.

Jeśli chodzi o Via Baltica, zlecono już rozpoczęcie prac na odcinku od Szczuczyna do Łomży. Jeszcze w tym roku mają zapaść decyzje odnośnie budowy obwodnicy Łomży i trasy od Ostrowi Mazowieckiej do Łomży przez Śniadowo.

Nie zabrakło także wątku białostockiego. Zastępca prezydenta Białegostoku Adam Poliński opowiedział o znaczeniu inwestycji transportowych w planach rozwojowych miasta. W swoim wystąpieniu przedstawił najważniejsze przedsięwzięcia, zarówno te już zrealizowane, jak i te planowane. Wśród nich wymienił m.in. nowe tereny inwestycyjne z planowaną zabudową mieszkaniową, pas startowy na Krywlanach, Trasę Generalską i Trasę Niepodległości, przebudowę ul. Ciołkowskiego oraz Intermodalny Węzeł Komunikacyjny w Białymstoku.

– Naszym celem jest przeniesienie ruchu w jak największym stopniu dalej od centrum, tak żeby można było to centrum od ruchu międzydzielnicowego uwolnić – mówił Adam Poliński.

Podczas drugiej sesji poruszono tematykę inwestycji drogowych m.in. w Suwałkach i Łomży oraz kwestie związane z ochroną przyrody. Całą debatę podsumowano w panelu dyskusyjnym. W dzisiejszym spotkaniu udział wzięli m.in. przedstawiciele Polskiego Kongresu Drogowego i Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, samorządów z obszaru województwa podlaskiego, białostockich uczelni.

Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl

1444 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39