Podlaska księgarnia rozgryzła polski e-commerce. Jak to zrobiła?

2019.01.28 12:48
Wzrost przychodów, trzykrotnie większa liczba pracowników i 300 tys. nowych klientów. Ogromny sukces podlaskiej księgarni.
Podlaska księgarnia rozgryzła polski e-commerce. Jak to zrobiła?
Fot: TaniaKsiążka.pl

Mówi się, że czytamy coraz mniej książek. Okazuje się, że wcale tak nie jest - statystyki nie pozostawiają złudzeń, wielu z nas uwielbia w wolnych chwilach sobie poczytać. Dowodem na to jest też sukces podlaskiej księgarni taniaksiazka.pl. Miniony rok dla sklepu internetowego był wyjątkowy. Odnotowano 40% wzrost przychodów, zdobyto 300 tys. nowych klientów i otrzymano kilka prestiżowych nagród. Do tego należy wspomnieć, że liczba pracowników wzrosła czterokrotnie. TaniaKsiazka.pl sprzedała 2,5 mln książek.

– Zmieniliśmy siedzibę i powiększyliśmy liczbę punktów odbioru osobistego – mówi Łukasz Kierus, właściciel księgarni TaniaKsiazka.pl. – Liczymy, że wzrost utrzyma się także w 2019 r. Pracujemy nad tym, aby w przeciągu najbliższych trzech lat potroić wartość firmy - dodaje.

W 2017 r. zespół Taniej Książki liczył około 75 osób. Obecnie firma ma 185 pracowników, a wciąż zwiększane jest zatrudnienie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy otworzyła też 4 nowe punty, gdzie zamówione książki można odebrać osobiście. Obecnie, oprócz Białegostoku, takie miejsca utworzono w Warszawie, Suwałkach, Ełku i Grajewie, a w planach są kolejne lokalizacje.

Jak podkreśla zespół Taniej Książki, te dane są o tyle imponujące, że branża, w której działają, jest bardzo trudna. Tu trzeba bowiem nie tylko sprzedawać książki, ale i szerzyć, promować czytelnictwo.

Wiele prestiżowych nagród

TaniaKsiazka.pl jest doceniana nie tyko przez klientów, których stale przybywa, ale i specjalistów z branży. Podlaska księgarnia już od kilku lat ma miejsce na podium, jeśli chodzi o najważniejsze rankingi e-commerce, deklasując tym samem ogromne sieci handlowe i światowe marki.

W 2018 r. firma dostała wyróżnienie w rankingu Koszyk Roku. Została też laureatem w Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo w kategorii Wybór Użytkownika oraz zajęła trzecie miejsce w kategorii Multimedia.

Za dobre osiągnięcia finansowe spółka otrzymała natomiast tytuły Gazeli Biznesu 2018 i e-Gazeli Biznesu 2018, a co za tym idzie - trafiła do dość wąskiego grona najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich firm.

Nie tylko tradycyjne kampanie

Ludzie tworzący markę wiedzą, że by odnieść sukces i "powiększać imperium Czytelników w Polsce", trzeba podejmować niekonwencjonalne i wyróżniające się działania. Dzięki dystansowi i humorowi firma tworzy oryginalne kampanie, jak np. Pogotowie Czytelnicze. Ta promocja opiera się na zabawnych filmach, które zostały nagrane przez pracowników księgarni. Szły one oczywiście w parze z promocjami i rabatami. Scenki z często absurdalnym humorem okazały się hitem.

– Działania związane z Pogotowiem Czytelniczym przyniosły nam spore korzyści wizerunkowe – mówi Paweł Mieczkowski, kierownik działu marketingu i reklamy. – Odzew był ogromny. Nasze filmy na YouTubie doczekały się ponad 200 tysięcy wyświetleń, na Facebooku było ich ponad 380 tysięcy.

Odbiorcy bardzo docenili żartobliwe podejście do całej sprawy. Chętnie komentowali filmiki. Dzięki temu udało się zebrać silną grupę fanów, którzy sami zaczęli tworzyć treści w oparciu o konwencję zaproponowaną przez marketingowców księgarni.

Jest też czas na pomaganie

TaniaKsiazka.pl nie skupia się tylko na biznesowych celach. Chętnie też wspomaga podlaskie akcje charytatywne.

– W zeszłym roku na potrzeby podopiecznym Fundacji "Pomóż Im" przekazaliśmy 151 236,20 zł – mówi Paweł Mieczkowski i dodaje: – Fundację wspieramy już od 5 lat i do tej pory suma pomocy przekroczyła już 360 tys. zł. Co ważne, ta kwota stale rośnie, proporcjonalnie do liczby zamówień w naszym sklepie.

W ubiegłym roku pracownicy firmy brali także udział w licznych zbiórkach i akcjach dobroczynnych, udowadniając, że "etyczny biznes to nie tylko bycie fair wobec konkurencji, ale także powinność wobec miejsca, z którego się pochodzi".

Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl

1049 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39