303 osób online

Podlaskie e-sklepy mają się dobrze. Nie są tak zadłużone jak w innych regionach

2017.11.04 12:48
W ostatnim roku zadłużenie wśród sklepów internetowych wzrosło aż o jedną trzecią. Podlaskie e-sklepy nie mają aż takich problemów finansowych.
Podlaskie e-sklepy mają się dobrze. Nie są tak zadłużone jak w innych regionach
Fot: pixabay.com

Zadłużenia są ogromne

Jak wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA i programu Rzetelna Firma, zadłużenie sprzedawców internetowych w Polsce wynosi obecnie 231,1 mln zł.

Większość z nas, kupując przez internet nie sprawdza rzetelności e-sklepu bądź robi to zbyt pobieżnie. Bądźmy czujni, bo łatwo możemy zostać oszukani.

- Niestety wiara w to, że każdy sprzedawca jest dobroduszny, jak święty Mikołaj może nas to słono kosztować. I nie chodzi tylko o szkody finansowe. W przypadku nieotrzymania towaru stracimy pieniądze i nerwy, a jeśli miał to być prezent, rozczarujemy bliskich. Dlatego tak ważne jest sprawdzenie wiarygodności biznesowej sklepów zanim zdecydujemy się na wirtualne zakupy - mówi Mirosław Sędłak, prezes Rzetelnej Firmy.

W ubiegłym roku zadłużenie sklepów internetowych wynosiło 172 mln zł, teraz o prawie 30 mln zł więcej.

Okazuje się, że najwięcej niezapłaconych zobowiązań mają kontrahenci sprzedający towary w serwisie Allegro. Jak wynika z danych KRD - są oni winni wierzycielom ponad 190 mln zł.
To ważne informacje, szczególnie, że już za chwilę internauci zaczną zamawiać świąteczne prezenty.

- Jeśli sklep jest zadłużony u dostawców towarów, możemy nie doczekać się zamówionego prezentu, a zawodu, jaki sprawimy w święta dzieciom, nie da się zrekompensować w żaden sposób. Pamiętajmy, że na rynku funkcjonują "Dobre Zasady e-commerce", określające kryteria wiarygodności sklepów internetowych. M.in. powinny one udostępniać swoje pełne dane, a nie jedynie e-mail, umożliwiać kontakt nie tylko poprzez formularz online, ale także telefoniczny oraz wskazywać procedurę zwrotów i reklamacji - stwierdza Mirosław Sędłak.

Klienci powinni sprawdzać, z jakim sprzedawcą maja do czynienia

Przed zakupami warto też sprawdzić, czy sprzedawca nie figuruje w KRD i czy ma na swojej stronie Certyfikat Rzetelności.

- Wystarczy w niego kliknąć i otrzymamy aktualną informację w tym zakresie. Informacja o braku długów daje bowiem klientom i partnerom biznesowym sygnał, że transakcja w danym sklepie nie stwarza ryzyka jego niewypłacalności -. wyjaśnia prezes Rzetelnej Firmy.
Z najnowszych danych wynika, że najwięcej zasłużonych sklepów internetowych jest na Mazowszu, Śląsku i w Małopolsce. Nieciekawie jest też w woj.: pomorskim i wielkopolskim.

Woj. podlaskie jest w pierwszej trójce, jeśli chodzi o najmniej zadłużone e-punkty sprzedaży. Z problemami finansowymi borykają się 62 takie podmioty. Dobrze się mają także sklepy internetowe w świętokrzyskim i opolskim (tu długi nie sięgają łącznie nawet 2 mln zł)

Jak podaje Bisnode, aktualnie na polskim rynku działa ok. 20 000 sklepów internetowych, z których ponad 80 proc. kończy działalność po 2-3 latach.

Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2017 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.