Sieć hipermarketów wypowiada wojnę plastikom. Znikną niektóre artykuły

2018.07.05 14:52
Jedna z popularnych sieci hipermarketów postanowiła wytoczyć walkę z tworzywami sztucznymi. Chce ograniczyć ich użycie.
Sieć hipermarketów wypowiada wojnę plastikom. Znikną niektóre artykuły
Fot: Justyna Fiedoruk

Kaufland postanowił wypowiedzieć wojnę plastikom. Planuje do 2025 r. ograniczyć zużycie tworzywa sztucznego o co najmniej 20%. W przypadku marek własnych chce, by 100% opakowań nadawało się do recyklingu. Podjęto też decyzję o rezygnacji z wybranych artykułów z tworzywa sztucznego do końca 2019 r.

Zdaniem zarządców sieci walka z plastikami to bardzo aktualny temat, a handel detaliczny odgrywa w tym przypadku dużą rolę.

- W 2019 roku planujemy np. zastąpić folię, w której sprzedajemy nasze banany K-Bio, tekturowymi banderolami. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w sieci Kaufland w innych krajach, dzięki czemu zmniejszamy roczne zużycie opakowań o ok. 32 tony. Zastępując opakowania z tworzyw sztucznych naszych marek własnych na takie, które poddają się recyklingowi, otrzymamy surowiec wtórny i tym samym zredukujemy znacząco negatywny wpływ na środowisko – mówi Krzysztof Szponder, członek zarządu i szef Departamentu Zakupu w Kaufland Polska.

Do końca 2019 r. mają zostać wycofane niektóre artykuły, które negatywnie wpływają na środowisko. Chodzi np. o patyczki do uszu z tworzywa sztucznego, plastikowe słomki bądź naczynia jednorazowe marek własnych. W przypadku tych ostatnich pojawi się więcej naczyń tekturowych i wielokrotnego użytku.

Sieć ma zamiar prowadzić też działania informacyjne i uświadamiać społeczeństwo o tym jak ważny jest recykling. W sklepach pojawiły więc kontenery do których oprócz standardowych odpadów, takich jak folia, papier, tektura czy baterie można też wrzucać żarówki, z kolei punkcie informacyjnym można oddawać mniejsze elektroodpady.

- W ramach strategii dotyczącej ograniczania produkcji tworzyw sztucznych możemy przyczynić się do istotnej zmiany środowiska, w którym funkcjonujemy. Oczywiście nie nastąpi to z dnia na dzień, mamy jeszcze wiele do zrobienia. Chcemy ograniczyć ilość plastiku używanego w naszej sieci, stawiając na materiały przetwarzalne i biodegradowalne – wyjaśnia Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.

Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl

1134 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39