Systemy do Rejestracji Czasu Pracy – pomoc i wsparcie w czasach pandemii

2020.07.02 10:01
Po okresie pracy w systemie zdalnym, pracownicy wracają do biur, co wiąże się z trudnościami organizacyjnymi. Na szczęście istnieją narzędzia, dzięki którym zarządzanie zespołami w nowych realiach stanie się łatwiejsze – Systemy RCP.
Systemy do Rejestracji Czasu Pracy – pomoc i wsparcie w czasach pandemii

Czym są systemy RCP?

Systemy Rejestracji Czasu Pracy to narzędzia zbierające informacje o pracownikach: ich obecnościach, urlopach, spóźnieniach, chorobach, godzinach pracy i zwolnieniach. Takie rejestratory czasu pracy pomagają w zarządzaniu ludźmi nie tylko działom HR, ale mogą być również niezwykle pomocne zespołom w codziennych zadaniach.

Jednym z podstawowych rozwiązań oferowanych przez narzędzia do elektronicznej ewidencji czasu pracy jest kalendarz dni wolnych. W Calamari oferowany jest kalendarz urlopowy zintegrowany z GSuite oraz Office 365, dzięki któremu wszystkie informacje na temat urlopów możesz wyświetlać z poziomu ulubionych narzędzi.

W kalendarzu znaleźć można wszelkiego rodzaju nieobecności: urlopy, nieobecności nieusprawiedliwione, zwolnienia chorobowe, urlopy wychowawcze, delegacje i wyjazdy służbowe oraz dodawać nowe typy nieobecności. Przejrzysty widok z podziałem na odpowiednie kategorie pozwala wszystkim w firmie szybko zorientować się w bieżącej sytuacji, a dzięki temu skuteczniej planować zadania w zespołach.

Drugą ogromną zaletą systemów RCP jest bieżąca rejestracja czasu pracy pracowników. Pozwala między innymi na tworzenie listy obecności pracownika z danego dnia, co znacznie ułatwia zarządzanie zespołami. Automatyczne zliczanie godzin pracy pozwala ludziom na bieżąco śledzić swoje postępy i ułatwia późniejsze generowanie raportów z frekwencji.

Calamari jest innowacyjnym narzędziem działającym w chmurze – członkowie organizacji mogą uzyskać dostęp do danych z dowolnego miejsca za pośrednictwem komputera bądź urządzenia mobilnego. Jest to jedno z najwygodniejszych rozwiązań. Automatyzacja znacznie odciąża działy HR, zaś możliwość generowania raportów online pozwala zaoszczędzić zbędnej papierologii – a tym samym jest przyjazna dla środowiska.

Jak systemy RCP mogą pomóc podczas powrotu do biur?

Narzędzia do ewidencji czasu pracy przydają się na co dzień, ale znajdują też nowe zastosowanie w czasach obecności COVID-19.

Planowanie rotacyjnego harmonogramu czasu pracy w biurze

Zadbanie o odpowiednią liczbę osób w biurze i wprowadzenie pracy rotacyjnej może wydawać się skomplikowane, dlatego warto je sobie ułatwić. Calamari pozwala samodzielnie definiować dowolne typy nieobecności. Możesz dodać typ "praca zdalna" i za jego pomocą oznaczać planowaną nieobecność pracowników w biurze. Pozwoli to zachować porządek, a przejrzysty widok kalendarza i integracja ze Slackiem, GSuite czy Officem 365 pozwoli na podgląd harmonogramu pracy w dogodnym miejscu.

Dzięki rejestracji czasu pracy można również w prosty sposób wygenerować listę obecności. Funkcjonalność jest się przydatna w przypadku, gdy któryś z pracowników okaże się chory i trzeba będzie ustalić, które osoby miały z nim kontakt. Zapisywanie archiwalnych danych pozwala wygenerować taką listę z dowolnego dnia. Dzięki temu nie jest konieczne prowadzenie papierowej ewidencji czasu pracy, co zmniejsza zagrożenie rozprzestrzeniania wirusa poprzez dotykanie kartek i długopisów.

Bezkontaktowa rejestracja czasu pracy

Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych do zadbania o bezpieczeństwo pracowników to krok w przyszłość. W Calamari oferujemy możliwość rozpoczęcia i zakończenia dnia pracy bez konieczności dotykania terminala za pomocą skanera QR oraz oznaczania przerw dzięki wykorzystaniu interfejsu głosowego. Pozwala na to również technologia iBeacon, która za pośrednictwem odbiorników odczytuje sygnał bluetooth pracownika i automatycznie rozpoznaje jego obecność w biurze. Dzięki bezdotykowej rejestracji minimalizujesz możliwość przenoszenia się wirusa i dbasz o prowadzenie ewidencji czasu pracy, by cały czas trzymać rękę na pulsie.

Rejestrowanie przerw

Wśród zaleceń Państwowej Inspekcji Pracy można znaleźć wzmiankę na temat ustalenia ścisłego harmonogramu przerw – konkretnych godzin, w trakcie których ludzie powinni się na przerwę udać. Takie rozwiązanie pozwala zachować kontrolę nad liczbą osób znajdującą się na danej przestrzeni. Warto jednak wprowadzić do harmonogramu ład, żeby kontrolować, którzy pracownicy udali się na przerwę w której turze – w razie konieczności łatwiej będzie sprawdzić, kto mógł mieć kontakt z chorym. Calamari pozwala na oznaczanie przerw, dzięki czemu statystyki na ich temat są od razu gotowe do wykorzystania.

Lokalizacja miejsca pracy

Systemy RCP pozwalają na zapisanie lokalizacji, z której nastąpiło rozpoczęcie i zakończenie pracy. Dzięki temu nie tylko dowiesz się, skąd pracują osoby z Twojej organizacji, ale będziesz również wiedzieć, gdy przyjdą do biura na chwilę – na przykład na jedno spotkanie. W Calamari możesz przypisać zarówno lokalizacje jak i terminale do rejestracji czasu pracy do konkretnego pracownika, dzięki czemu zyskujesz jeszcze większą kontrolę nad sytuacją.

Narzędzia do rejestracji czasu pracy mogą znacznie ułatwić wprowadzanie zmian w Twojej organizacji. Pomogą zadbać o ład i dobry przepływ informacji. Zapewnią również, że w razie konieczności będziesz mieć dostęp do wszystkich niezbędnych danych. Dopasowując program, który najlepiej sprosta Twoim potrzebom, podniesiesz wydajność swoich zespołów, zadbasz o ich bezpieczeństwo i komfort psychiczny.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

1241 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39