989 osób online

W tym roku na pracę w policji może liczyć ponad 250 osób

2018.01.11 08:32
Komendant Główny Policji określił łączne limity przyjęć do służby w policji na 2018 r. Już wiadomo, że w woj. podlaskim pracę znajdzie 258 osób.
W tym roku na pracę w policji może liczyć ponad 250 osób
Fot: Justyna Fiedoruk

Policja w tym roku będzie prowadziła kilka naborów. Wiadomo już, że zatrudnienie znajdzie 258 osób.

Kto może liczyć na pracę w służbie?

Nowi mundurowi są potrzebni w Białymstoku, Suwałkach, Łomży, Augustowie, Bielsku Podlaskim, Hajnówce, Grajewie, Kolnie, Mońkach, Sokółce, Sejnach, Wysokiem Mazowieckiem, Siemiatyczach i Zambrowie.

Dostać się do policji łatwo nie jest. Trzeba zdać testy i spełnić mnóstwo wymogów.
W szeregi ma szansę dostać się osoba z polskim obywatelstwem, która nie była karana i korzysta z praw publicznych. Inne wymogi to m.in. średnie wykształcenie i zdolność (zarówno fizyczna, jak i psychiczna) do pełnienia służby w formacjach uzbrojonych. W przypadku panów - muszą mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Za wszystko przyznawane są punkty. Na większe noty mogą liczyć osoby z wykształceniem wyższym, które ukończyły: prawo, administrację, ekonomię, bezpieczeństwo narodowe czy bezpieczeństwo wewnętrzne.

Dodatkowo doceniane są takie umiejętności jak: tytuł ratownika lub ratownika medycznego, posiadanie uprawnień instruktora sportów walki, strzelectwa sportowego, ratownictwa wodnego, nurkowania i sportów motorowodnych. Punkty można też dostać za prawo jazdy kat. "A" i "C".

Gdzie i jak złożyć dokumenty?

W tym roku nabór do policji będzie prowadzony:

- 20 marca – 60 osób;
- 2 lipca - 60 osób;
- 24 września – 75 osób;
- 27 grudnia – 63 - osoby.

Chętni do pracy w policji muszą złożyć podanie o przyjęcie do służby adresowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku ze wskazaniem jednostki preferowanej przez kandydata. Konieczne jest też wypełnienie kwestionariusza osobowego (dostępnego na stronie internetowej policji) oraz przyniesienie: dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, kserokopii świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy, książeczki wojskowej (jeśli kandydat jest objęty ewidencją wojskową).

Zgłoszenia będą przyjmowane w komendzie miejskiej przy ul. Bema 4 oraz w komendzie wojewódzkiej przy ul. Sienkiewicza 65.

Jak przebiega rekrutacja?

Kandydaci, którzy spełnią niezbędne wymagania napiszą test, który zweryfikuje ich wiedzę dotyczącą władzy ustawodawczej, wykonawczej, bezpieczeństwa publicznego i władzy sądowniczej. Chętni będą musieli udzielić odpowiedzi na 40 pytań (spośród 4 odpowiedzi trzeba będzie wskazać 1 prawidłową).

Następna będzie "sprawnościówka", a więc test sprawności fizycznej. Trzeba będzie zmierzyć się z torem przeszkód i wykonać różne zadania w odpowiednim czasie.

Kolejnym krokiem jest test psychologiczny, czyli badania przed komputerem i rozmowa z psychologiem. Wówczas sprawdza się zdolności intelektualne, stabilność, zachowania społeczne i postawę w pracy przyszłego policjanta.

Na koniec chętnych czeka rozmowa kwalifikacyjna z zespołem, który zostanie specjalnie powołany przez komendanta. Później komisja lekarska ustala jeszcze zdolności fizyczne i psychiczne.

Osoby, które przejdą cały etap rekrutacyjny w ciągu 3 tygodni od przyjęcia do służby są kierowane na trwający 6,5 miesiąca kurs. Odbywa się on w Szczytnie, Legionowie, Słupsku, Pile lub Katowicach. Dopiero po nim mundurowi będą mogli patrolować podlaskie ulice.

Justyna Fiedoruk
justyna.f@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2018 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.