Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2019-09-17 - 2019-10-06
Wystawa sztuki współczesnej jako gra komputerowa? Zwiedzanie ekspozycji z komórką w ręku? Nagrywanie filmików inspirowanych konkretnymi pracami? Poznanie dzieł ukraińskich artystów przez zespołową zabawę? To wszystko jest możliwe dzięki SEPPO - innowacyjnej fińskiej platformie gier edukacyjnych, wykorzystującej nowe technologie i interaktywne narzędzie game-based learning.
Galeria Arsenał zaprasza grupy licealistów i studentów do wzięcia udziału w warsztatach SEPPO: "Ciało pamięci" towarzyszących wystawom Vlady Ralko „Widmo wolności. Wersja” oraz Mykoly Ridnego „Wilk w worku”.
17.09–06.10 (wtorek – piątek), godz. 10.00–16.00
Prowadzenie: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Izabela Liżewska, Justyna Zieniuk
Inicjatorka: Eliza Urwanowicz-Rojecka
Zapisy grup:
j.zieniuk@galeria-arsenal.pl
SEPPO to fińska platforma gier edukacyjnych, wykorzystywana w edukacji (także w ramach działalności instytucji kultury i sztuki) na całym świecie. Platforma udostępnia narzędzia na potrzeby niestandardowych działań w ramach edukacji kulturalnej, np. warsztatów i gier terenowych z wykorzystaniem nowych technologii i interaktywnego narzędzia game-based learning.
Uczestnicy warsztatów w Galerii Arsenał będą w przestrzeni wystaw ukraińskich artystów korzystać z urządzeń mobilnych (np. ze swoich smartfonów). Po rozpoczęciu gry na urządzeniach mobilnych graczy pojawiają się opisy zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie. Niektóre z ćwiczeń mają charakter multimedialny, a ich produktem jest np. film stworzony wspólnie przez uczestników warsztatów.
SEPPO zostało po raz pierwszy wdrożone przez Galerię Arsenał w ramach bezpłatnego pilotażowego programu warsztatowego, towarzyszącego wystawie Anny Zaradny „Soundless” w 2018 roku. Warsztaty zostały z sukcesem przeprowadzone w czterech grupach warsztatowych (polsko i anglojęzycznych) licealistów i studentów. Nauczyciele i wykładowcy zostali zaproszeni do udziału w warsztatach w formie obserwacji uczestniczącej. Ocena, zarówno ze strony nauczycieli, jak i studentów i licealistów była bardzo pozytywna. Przy projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku. Od 2019 roku SEPPO zostało na stałe włączone do oferty warsztatowej Galerii Arsenał.
Podkreślenia wymaga fakt, że Galeria Arsenał jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą fińską platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej. Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.