Warsztaty SEPPO: "Ciało pamięci" dla licealistów i studentów

dodane dnia: 2019-09-19 przez: cmg01
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy:
2019-09-17 - 2019-10-06
Wystawa sztuki współczesnej jako gra komputerowa? Zwiedzanie ekspozycji z komórką w ręku? Nagrywanie filmików inspirowanych konkretnymi pracami? Poznanie dzieł ukraińskich artystów przez zespołową zabawę? To wszystko jest możliwe dzięki SEPPO - innowacyjnej fińskiej platformie gier edukacyjnych, wykorzystującej nowe technologie i interaktywne narzędzie game-based learning.  

Galeria Arsenał zaprasza grupy licealistów i studentów do wzięcia udziału w warsztatach SEPPO: "Ciało pamięci" towarzyszących wystawom Vlady Ralko „Widmo wolności. Wersja” oraz Mykoly Ridnego „Wilk w worku”.

17.09–06.10 (wtorek – piątek), godz. 10.00–16.00

Prowadzenie: Katarzyna Kida, Justyna Kołodko-Bietkał, Izabela Liżewska, Justyna Zieniuk
Inicjatorka: Eliza Urwanowicz-Rojecka
Zapisy grup: j.zieniuk@galeria-arsenal.pl

SEPPO to fińska platforma gier edukacyjnych, wykorzystywana w edukacji (także w ramach działalności instytucji kultury i sztuki) na całym świecie. Platforma udostępnia narzędzia na potrzeby niestandardowych działań w ramach edukacji kulturalnej, np. warsztatów i gier terenowych z wykorzystaniem nowych technologii i interaktywnego narzędzia game-based learning.

Uczestnicy warsztatów w Galerii Arsenał będą w przestrzeni wystaw ukraińskich artystów korzystać z urządzeń mobilnych (np. ze swoich smartfonów). Po rozpoczęciu gry na urządzeniach mobilnych graczy pojawiają się opisy zadań, które trzeba wykonać w określonym czasie. Niektóre z ćwiczeń mają charakter multimedialny, a ich produktem jest np. film stworzony wspólnie przez uczestników warsztatów.

SEPPO zostało po raz pierwszy wdrożone przez Galerię Arsenał w ramach bezpłatnego pilotażowego programu warsztatowego, towarzyszącego wystawie Anny Zaradny „Soundless” w 2018 roku. Warsztaty zostały z sukcesem przeprowadzone w czterech grupach warsztatowych (polsko i anglojęzycznych) licealistów i studentów. Nauczyciele i wykładowcy zostali zaproszeni do udziału w warsztatach w formie obserwacji uczestniczącej. Ocena, zarówno ze strony nauczycieli, jak i studentów i licealistów była bardzo pozytywna. Przy projekcie Galeria Arsenał współpracowała z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii oraz Międzywydziałowym Instytutem Kultury i Sztuki Uniwersytetu w Białymstoku. Od 2019 roku SEPPO zostało na stałe włączone do oferty warsztatowej Galerii Arsenał.

Podkreślenia wymaga fakt, że Galeria Arsenał jest pierwszą instytucją kultury w Polsce wykorzystującą fińską platformę gier edukacyjnych SEPPO do nieszablonowych działań warsztatowych w obszarze sztuki współczesnej. Platforma SEPPO otrzymała w 2018 roku nagrodę the Bett Awards 2018 promującą kreatywność i innowacje w edukacji i w 2017 GEES Education Award za jakość i zróżnicowanie narzędzi edukacyjnych. Platforma jest wykorzystywana w działalności edukacyjno-kulturalnej m.in. w Finlandii, Wielkiej Brytanii, Brazylii, USA i Dubaju.
Miejsce imprezy
ul. Mickiewicza 2
15-222 Białystok
Imprezy

1353 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39