Co musisz wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego?

2021.04.04 08:59
Założenie i prowadzenie sklepu internetowego to pomysł na rozpoczęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w sektorze, który szybko się rozwija i z usług którego korzysta coraz więcej klientów. Rynek e- commerce daje ogromne możliwości rozwoju bez ponoszenia kosztów, które wiążą się z otworzeniem tradycyjnego sklepu.
Co musisz wiedzieć przed założeniem sklepu internetowego?

Pierwsze kroki

Chcąc rozpocząć przygodę ze sklepem internetowym, należy najpierw zarejestrować działalność gospodarczą. Może być to jednoosobowa działalność lub też któryś z rodzajów spółki. Tą pierwszą trzeba zgłosić w CEIDG, pozostałe muszą być zarejestrowane w KRS. Kolejnym krokiem jest złożenie formularza w urzędzie skarbowym, który określa, czy jest się czynnym płatnikiem VAT. Trzeba także dokonać wyboru sposobu opodatkowania i dokonać zgłoszenia do ubezpieczenia w ZUS. Po spełnieniu tych warunków można przystąpić do założenia i prowadzenia sklepu internetowego.

Dokonanie wyboru platformy

Jednym z pierwszych kroków, jakie należy podjąć zakładając sklep internetowy, jest wybór platformy. W zależności od potrzeb i możliwości finansowych, można skorzystać z oferty gotowej platformy, darmowego oprogramowania lub indywidualnie dostosowanego projektu. W pierwszym przypadku opłacany jest comiesięczny abonament, którego wysokość zależy od wybranej oferty. Korzystając z darmowego oprogramowania do wyboru jest kilka platform, które oferują gotowy, jak i własny motyw graficzny. Ponadto mają bogatą bazę dodatków, które pozwalają rozszerzyć możliwości sklepu. Najdroższym rozwiązaniem jest indywidualny projekt, którego stworzenie należy zlecić programistom.

Domena i hosting

Niezbędnym elementem potrzebnym do tego, aby sklep internetowy mógł funkcjonować, jest wybór domeny i hostingu. Opłaty za te usługi dokonywane są raz w roku, a ich wysokość uzależniona jest od dostawcy. Domena to adres internetowy sklepu, pod którym można go znaleźć. Ważnym aspektem wpływającym na widoczność sklepu i ilość wejść do niego jest pozycjonowanie.  Wizyty w sklepie zależą również od tego, w jaki sposób przedstawiony jest towar, który znajduje się w ofercie. Warto zadbać o atrakcyjne i wyraźne zdjęcia oraz szczegółowy i dokładny opis, który pozwoli klientowi podjąć decyzję co do zakupu. 

O czym jeszcze należy pamiętać?

Szczególnie istotnym elementem sklepu internetowego jest regulamin, który określa czas i warunki dostawy, politykę zwrotów i reklamacji. E-sklepy muszą się stosować do przepisów wynikających z rozporządzenia RODO, które gwarantują zachowanie należytej ochrony danych osobowych klientów. Jednym z istotnych aspektów takiego sklepu jest wybór różnych form płatności za dokonane zakupy. Dostawcą usługi płatności za zakupy internetowe jest https://bluemedia.pl. Firma dostarcza rozwiązania umożliwiające dokonywania rozliczeń za zakupy w e- sklepie, ponadto oferuje wykonanie przelewu ekspresowego, doładowania telefonu czy płatności rachunków. Wygodne płatności internetowe to ważny aspekt prowadzenia e-sklepu. Zachęcają do zakupów i usprawniają ich finalizację.

Założenie własnego sklepu internetowego jest szansą na stworzenie dobrze prosperującego biznesu. Warto jednak mieć na uwadze kwestie konkurencyjności asortymentu, a także technologii, które są niezbędne do jego prowadzenia. 

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

1403 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39