Akcja "Słodki Białystok". Specjalnie na tłusty czwartek powstał katalog z cukierniami

2021.02.08 12:28
W poniedziałek (8.02) zastępca prezydenta Rafał Rudnicki wraz z organizatorami Podlaskiego Śniadania Mistrzów zaprezentowali nową akcję "Słodki Białystok". Ma ona promować lokalne firmy oraz zachęcić mieszkańców do odwiedzania ich w tłusty czwartek (11.02).
Akcja "Słodki Białystok". Specjalnie na tłusty czwartek powstał katalog z cukierniami
Fot: Malwina Witkowska

Pomysł od miasta

"Słodki Białystok" to akcja, która ma na celu promować białostockie cukiernie, piekarnie, kawiarnie czy restauracje. Zastępca prezydenta Rafał Rudnicki poinformował, że dobrze współpracowało im się z organizatorami Podlaskiego Śniadania Mistrzów, dlatego zdecydowali się zaproponować im nowe przedsięwzięcie.

- Inicjatywa wyszła od strony miasta i prezydenta, ponieważ w zeszłym roku organizowaliśmy wspólnie wybory najlepszego pączka w mieście. W tym roku jako Podlaskie Śniadanie Mistrzów musieliśmy odpuścić ze względu na obostrzenia sanitarne. Nie mogliśmy zrobić wielkiej akcji testowania białostockich pączków, dlatego tworzymy akcję "Słodki Białystok" – mówi Joanna Kozłowska, blogerka kulinarna i organizatorka Podlaskiego Śniadania Mistrzów.

Będzie to katalog wszystkich cukierni czy kawiarni, które chciały wziąć udział w projekcie.

Dodatkowa promocja lokalnych biznesów

Wiele cukierni już zamknęło swoje listy rezerwacji na tłusty czwartek, ale dzięki katalogowi białostoczanie będą mogli znaleźć te lokale, w których dostaną pączki od ręki.

- Mimo że część lokali zamknęła już listę przyjęć, to specjalnie pod tę akcję jeszcze dodatkowo będzie można te pączki domówić i zamówić właśnie w tłusty czwartek – podkreśla Rafał Rudnicki.

Akcja ma pokazać, jak wiele lokali jest w Białymstoku, których nie wszyscy znają.

- Wiemy, że do kupowania pączków w tłusty czwartek specjalnie nikogo nie trzeba zachęcać, ponieważ jest to bardzo popularna tradycja - stwierdza Joanna Kozłowska. - Specjalnie w tym katalogu nie umieściliśmy dokładnej całej oferty, za to są odnośniki do stron internetowych lokali, aby ludzie weszli na ich profile, zobaczyli jaką mają inną ofertę, właśnie po to, aby promować akcję #WspieramyGastro - dodaje.

Będą inne akcje?

Zastępca prezydenta zapowiada, że nie wyklucza innych akcji promujących białostockie lokale.

- Postanowiliśmy tę akcję zorganizować, bo zależy nam na promocji lokalnych przedsiębiorców, którzy z racji obecnej sytuacji są w trudnej sytuacji finansowej - tłumaczy Rudnicki. - Jeżeli sytuacja branży się nie zmieni, w przyszłości również będziemy w ten sposób starali się je promować. Zależy nam na tym, aby ta informacja dotarła do białostoczan.

Dodał, że miasto będzie zabiegać o kolejne akcje, ponieważ samym firmom lokalnym nie udało się stworzyć takiej bazy danych.

- Będziemy starali się taką bazę tworzyć i przy okazji tego organizować kolejne akcje, które będą zachęcały do tego, żeby skorzystać z usług białostockiej gastronomii - powiedział wiceprezydent.

Katalog cukierni i kawiarni

W katalogu znajduje się aktualnie ok. 20 firm, będzie on na bieżąco aktualizowany.

- Aby zachęcić osoby, by częściej zaglądały na stronę wydarzenia są organizowane konkursy. Można wygrać zestawy pączków na tłusty czwartek z tych cukierni, które w zeszłym roku wygrały nasz plebiscyt. W bonusie także zestaw z restauracji Świętojańska21, gdzie pączki są bardziej nietypowe, np. z pate z kurzych wątróbek z "pijaną" wiśnią – dodaje Joanna Kozłowska.

Poza tym w katalogu jest wiele firm, które poza tradycyjnymi pączkami oferują te nieco mniej konwencjonalne np. bez glutenu, wegańskie, bez cukru, a nawet pączki pieczone a nie smażone. Cały katalog firm dostępny jest tutaj.

Wydarzenie jest dostępne na facebooku Podlaskiego Śniadania Mistrzów pod nazwą: Słodki Białystok.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl

1022 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39