806 osób online

DPD Polska od 30 lat – kluczem sukcesu są pracownicy

2019.03.30 11:12
Wieloletnie doświadczenie oraz wykwalifikowani pracownicy sprawili, że firma DPD jest drugą co do wielkości międzynarodową siecią kurierską w Europie. Z jej usług korzystają miliony.
DPD Polska od 30 lat – kluczem sukcesu są pracownicy
Fot: DPD

Prawie 30 lat tradycji

Firma DPD Polska rozpoczęła swoją działalność pod nazwą Masterlink Express w 1991 roku jako spółka ze 100% kapitałem krajowym. Po 7 latach zakupiła ją Grupa Poczty Szwedzkiej, co pozwoliło na dynamiczny rozwój, doskonalenie serwisu oraz poszerzanie zakresu oferowanych usług.

W lipcu 2002 roku spółka została przedstawicielem DPD, zyskując tym samym dostęp do sieci obejmującej ponad 30 krajów europejskich, a po trzech miesiącach zakupiła 100% udziałów w Air Cargo Poland, poszerzając wachlarz usług o działalność celną i spedycyjną – lotniczą, morską i drogową. Od maja 2004 roku jedynym właścicielem Masterlink Express stał się holding GeoPost, należący do poczty francuskiej La Poste, co pozwoliło na dokonanie znaczących inwestycji.

W 2007 roku firma oficjalnie zmieniła nazwę na DPD Polska Sp. z o.o. i przez kolejne lata intensywnie rozbudowywała infrastrukturę logistyczną. Nowa Centralna Sortownia DPD Polska w Strykowie zamknęła okres budowy struktury tzw. "Diamentu" DPD Polska, łączącego największe regionalne centra sortujące na terenie kraju.

W 2015 roku firma zmieniła swój rynkowy wizerunek wraz ze wszystkimi podmiotami objętymi nową identyfikacją wizualną DPDgroup. Było to efektem opartego na partnerstwie biznesowych podejścia do obsługi klienta, koncentracji na potrzebach konsumenta i ściślejszej integracji pomiędzy spółkami holdingu.

Lata 2016 i 2017 przyniosły nowe rozwiązania – płatność kartą oraz BLIK za przesyłki pobraniowe, uruchomienie sieci punktów nadań i odbiorów DPD Pickup, liczącą obecnie ponad 2000 placówek.

DPDgroup stała się jednym z liderów polskiego rynku kurierskiego – z rocznym obrotem przekraczającym 1,6 mld zł w 2017 roku. Codziennie doręcza 4,8 mln przesyłek na całym świecie pod nazwami handlowymi DPD, Chronopost, SEUR i BRT. Jej priorytetem jest zapewnienie jednolitych standardów obsługi klienta we wszystkich krajach grupy.

Stawiają na pracowników

Sieć DPD łączy w sobie innowacyjną technologię i wiedzę lokalną, świadcząc elastyczne i przyjazne usługi zarówno dla nadawców, jak i odbiorców. Jak zapewnia, kluczem sukcesu są jej pracownicy. Nie od dziś wiadomo, że powodzenie każdej firmy zależy w dużym stopniu od motywacji, zaangażowania w pracę i umiejętności, dlatego też DPDgroup przykłada dużą wagę do dobrych relacji międzyludzkich i przyjaznej atmosfery w miejscu pracy. Dąży do zapewnienia pracownikom stabilizacji, satysfakcji z wykonywanych obowiązków oraz poczucia przynależności do określonej struktury organizacyjnej.

Stale też poszukuje wysoko wykwalifikowanych i zmotywowanych osób, dzięki którym możliwe będzie utrzymanie doskonałego i zgodnego z oczekiwaniami poziomu usług. Firma oferuje dobry start, szeroki wachlarz interesujących zadań oraz przede wszystkim możliwość rozwoju zawodowego, co jest bardzo ważne dla każdego ambitnego pracownika.

DPD w liczbach

DPDgroup ma długoletnią tradycję i doświadczenie. Obecnie posiada 830 oddziałów w ponad 40 krajach, 18 tys. pojazdów we flocie, 460 tys. pracowników i współpracowników. Może też pochwalić się obsługą ponad 3 mln paczek dziennie.

DPD Polska przedstawia się równie imponująco. Firma dysponuje 3 centralnymi sortowniami w Strykowie koło Łodzi i w Rawie Mazowieckiej oraz 4 centrami sortującymi w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Gliwicach, a także 470 samochodami ciężarowymi przemierzającymi średnio 230 tys. km dziennie. Polskie oddziały liczą około 150 tys. m2 powierzchni magazynowej. W 2017 roku doręczono w sumie aż 126 mln paczek.

Doświadczenie jest nagradzane

Wieloletnia działalność na rynku oraz wyjątkowe podejście do pracowników sprawiło, że sieć DPD zdobyła liczne nagrody i prestiżowe tytuły. Została między innymi Liderem Zarządzania Zasobami Ludzkimi – konkursu, którego celem jest wyróżnianie organizacji propagujących wiedzę i najlepsze doświadczenia praktyczne w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Zdobyła również Certyfikat HR Najwyższej Jakości - przyznawany przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, który jest potwierdzeniem tego, że spółka DPD Polska stosuje najlepsze rynkowe praktyki i narzędzia w kwestii zarządzania zasobami ludzkimi.

Wśród wyróżnień znajdują się jeszcze na przykład Nagroda Rzeczpospolitej "Lista 500" w kategorii "Inwestycje”, Tytuł Najlepszego Dostawcy 2015 w rankingu najpopularniejszej w Polsce porównywarki cenowej Ceneo.pl czy Orzeł "Wprost".

Szczegóły dostępne są na stronie internetowej www.dpd.com.pl.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.r@bialystokonline.pl
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2019 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.