1006 osób online

Jak tworzyć skuteczny content marketing w sklepie internetowym

dodane dnia: 2020-05-05 przez: Marek Masalski
Termin promocji: 2020-05-05 - 2060-11-11
Chcesz dowiedzieć się co to jest content marketing, w jaki sposób działa i jak go tworzyć? Znamy odpowiedzi na te pytania. Content marketing jest w przyciągnąć klientów do sklepu internetowego na stałe i sprawić, by nie kierowali się przy wyborze sklepu wyłącznie ceną.

Co to jest content marketing?
Content marketing nazywa się też czasem bardziej po polsku marketingiem treści. Content to po prostu zawartość, czyli treść, którą użytkownik może skonsumować. Najczęściej przyjmuje formę pisaną, jako artykuł czy wpis na blogu, ale content marketing może również być formę video albo np. infografiki.

Content marketing można więc zdefiniować jako strategię marketingową mającą na celu osiągnięcie swoich zadań przez tworzenie i udostępnianie treści. Najłatwiejszym i najtańszym sposobem na content marketing jest słowo pisane.

Treści z content marketingu niekoniecznie muszą bezpośrednio zachęcać do kupna naszych towarów czy usług - tym właśnie różni się marketing od reklamy, że nie zawsze działa na potencjalnych klientów w sposób bezpośredni. Marketing ma na celu nie tylko sprzedaż, ale też zwiększenie świadomości o naszej marce lub produkcie, a nawet promowanie naszego sposobu myślenia o branży.

Jedną z kluczowych cech content marketingu jest to, że jest faktycznie ciekawy i wartościowy. W innym przypadku jest po prostu nieskuteczny. Nie każda treść mająca związek z naszym sklepem internetowym będzie więc content marketingiem. Przykładowo treści SEO mogą być dopasowane wyłącznie pod wyszukiwarkę internetową, nie oferując niekiedy faktycznych, wartościowych treści użytkownikom. Nie będzie to więc content marketing. W większości przypadków SEO i content marketing idą jednak w parze.

Dzieje się tak dlatego, bo wyszukiwarki internetowe są coraz sprytniejsze i wyżej pozycjonują wartościowe treści. Dlatego zazwyczaj działania content marketingowe zazębiają się.

Zalety content marketingu

Dobrze wykonany content marketing to jedna ze skuteczniejszych metod marketingu. Wiedzą o tym największe marki na świecie, takie jak np. Apple, którego fani sami wyszukują informacje nowych produktach i na bieżąco śledzą poczynania firmy. Marketing może być więc na tyle skuteczny, że powoduje wręcz utożsamienie się klientów z daną marką. Wśród zalet content marketingu można wymienić:

● Generowanie ruchu organicznego, który konwertuje lepiej od reklam.
● Zwiększenie świadomości marki wśród klientów
● Przekazywanie wiedzy i sposobu myślenia o produkcie na nasz sposób
● Budowanie zaufania do marki i lojalności klientów
● Generowanie zapotrzebowania na produkty ze sklepu
● Content marketing może być tani

W jaki sposób tworzyć content marketing? - kilka porad

Po pierwsze należy skupić się na tworzeniu wartościowych treści. W tym przypadku więcej nie znaczy lepiej. Tekst, który stanowi content marketing musi odpowiadać faktycznym potrzebom użytkownika, a nie po prostu istnieć. Najlepiej byłoby, gdyby treść przedstawiała w neutralny sposób nasz produkt. Być może wystarczy, że ktoś, kto nie do końca wie czym wyróżnia się produkt z naszego sklepu dowiedział się czym właściwie taki produkt jest. Im więcej wartościowych informacji będziemy w stanie znaleźć na temat naszego produktu, tym lepiej.

Osobną kwestią jest content marketing w social media. Ten najczęściej skupia się na krótkich informacjach z główną treścią w formie obrazu. Kluczowa jest tu chwytliwość i ‘fajność’ przekazu, którą nie jest łatwo wytworzyć. By przekonać się jak wygląda taki marketing można wejść na fanpage jednej ze znanych marek i zobaczyć jakie treści są na nim udostępnianie. Popularne formy content marketingu w social media to infografiki i memy. Kluczowe, podobnie jak w przypadku klasycznego, blogowego content marketingu jest by użytkownicy pochłaniali udostępnione treści z przyjemnością, niekoniecznie mając na myśli skorzystanie z oferty danego sklepu.

Kluczowym miejscem w którym prowadzi się content marketing jest blog firmowy. Jeśli jeszcze nie masz go w swoim sklepie, a myślisz o rozpoczęciu działań content marketingowych to rozpocznij właśnie od tego. Do obsługi blogów firmowych i social media zazwyczaj zatrudnia się profesjonalistów, czyli copywriterów i social media managerów. W małym sklepie nie ma potrzeby zatrudniać takiej osoby na stałe. Wystarczy zlecać pojedyncze teksty freelancerom w formie umowy o dzieło, w miarę potrzeby uzupełniając treści.

Jeśli zdecydujesz się zamiast korzystać z pomocy profesjonalisty tworzyć content samodzielnie, to pamiętaj o kilku zasadach rządzących słowem pisanym w sieci:

● Miej na uwadze grupę docelową, do której piszesz.
● Tytuł i lead (początek tekstu) powinny być chwytliwe.
● Postaraj się odpowiedzieć na pytanie użytkownika w pierwszym akapicie tekstu.
● Pisz w jak najprostszy i najbardziej zrozumiały sposób.

Strategia content marketingu

Zanim zaczniemy tworzyć lub zlecać tworzenie contentu koniecznie należy rozważyć jaką strategię marketingową przyjmiemy. Pierwszym krokiem w tym celu jest ustalenie grupy docelowej, czyli osób do których kierujemy treści. Poszczególne grupy społeczne mają inne potrzeby i należy komunikować się z nimi różnym językiem i przekazywać im mniej lub bardziej obszerne artykuły.

Krokiem drugim jest zrozumienie jakich treści powiązanych z naszymi produktami szukają użytkownicy sieci. W tym celu można użyć darmowych narzędzi takich jak google trends, albo samodzielnie poszukać artykułów na konkurencyjnych blogach. Znacznie szybsze i łatwiejsze jest pozyskanie fraz (czyli słów lub zdań które wpisują potencjalni klienci) przez profesjonalne narzędzia, jednak jest to płatne.

Po trzecie ustal jakie środki i ile czasu chcesz przeznaczyć na content marketing. Może okazać się, że twojego biznesu nie stać na zamówienie treści na wszytskie tematy dotyczące branży w której działa sklep. Lepiej jest skupić się na najbardziej popularnych i najlepiej konwertujących frazach.

Miejsce promocji
Promocje, oferty

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.