Koncert Finałowy z cyklu "Scena Mistrzów"

dodane dnia: 2024-05-17 przez: Dali01
Koncert Finałowy z cyklu "Scena Mistrzów"
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2024-05-28
Organizatorzy zapraszają na Koncert Finałowy z cyklu "Scena Mistrzów" oraz III Międzynarodowego Festiwalu CANTAREUM 2024, Muzyczne Skarby Europy.

Wystąpią Marlena Borowska - śpiew i Lilianna Stawarz – klawesyn.
Ewa Maria Stąpór - prowadzenie koncertu

W programie: Giulio Caccini, Francesco Cavalli, Henry Purcell, Georg Friedrich Haendel, Antonio Vivaldi


MARLENA BOROWSKA

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Wokalno-Aktorskim. Studiowała u Mistrzów Bel Canto w klasie śpiewu solowego Prof. Kazimierza Pustelaka i prof. Haliny Słonickiej. Uczestnicząc w Międzynarodowych Kursach Wokalnych w Belgii, doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem Georgette Colleman i Gerdy Loembarts. Uczestniczyła również w Kursach Wokalnych prowadzonych przez prof. Gerharda Kahry /Wiedeń/, prof. Christiana Elssnera /Drezno/, dwukrotnie w Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez prof. Alison Pearce /Londyn/. Współpracowała z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej, Krajowym Biurem Koncertowym. Występowała w Belgii, Francji, Rosji, Białorusi, na Litwie, w większości miast Polski.

Koncertowała z orkiestrami Warszawskiej Opery Kameralnej, Filharmonii Olsztyńskiej, Opery i Filharmonii Podlaskiej, Kapelli Grodzieńskiej, Suwalskiej Orkiestry Kameralnej, z wybitnymi warszawskimi Zespołami Muzyki Dawnej m. in. z renesansową Sabionettą i barokową La Tempestą. Założycielka Wydziału Wokalnego Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. w Suwałkach. Obecnie sprawuje funkcję Członka Komisji Rewizyjnej PSPŚ we Wrocławiu (w latach 2021-2024). Od 2018r. sprawuje funkcję Prezesa Suwalskiego Towarzystwa Muzycznego im. Emila Młynarskiego w Suwałkach. Pomysłodawczyni i założycielka Interdyscyplinarnej Formacji Artystycznej CANTAREUM (2018). Jest cenioną animatorką życia muzycznego, pomysłodawczynią wielu artystycznych przedsięwzięć muzycznych o charakterze ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest jurorem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów wokalnych. Bierze udział w konferencjach naukowych, publikuje. Współpracuje z Artystami tj.: Jadwiga Rappé, Kira Boreczko-Dal, Jacek Szymański, Darek S. Wójcik, Leszek Świdziński, Bogdan Makal, Agnieszka Lipska-Nakoniecznik, Tomasz Krzysica, Rafał Majzner, ks. Zbigniew Stępniak, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Zbigniew Graca, S.A. Wróblewski, Kazimierz Dąbrowski, W.N. Bormotow, Mirosław Feldgebel, Agnieszka Obst-Chwała, Jakub Burzyński, Tytus Wojnowicz, (śp. Kazimierz Kowalski), Jan Englert, Iwo Orłowski, Robert Marat, Lilianna Stawarz, Justyna Rekść-Raubo, Martyna i Adam Pastuszka, Rafał Sulima, Agnieszka Franków-Żelazny, Marina Bielaszuk, Dmitri Grinich, Edyta Fil, Audronė Eitmanavičiūtė, Dalia Jatautaitė, Šviesė Čepliauskaitė, Olena Skrok, Ella Susmanek, Jolanta Pszczółkowska-Pawlik, i innymi. Dysponując sopranem lirico spinto z coloraturą jest artystką wszechstronną, doskonale odnajduje się zarówno w muzyce oratoryjno-kantatowej, pieśniarskiej, operowej, od renesansu przez epokę baroku po prawykonania utworów kompozytorów współczesnych.

Marlena Borowska za swoją wszechstronną działalność artystyczną, twórczą i organizatorską otrzymała wiele nagród i odznaczeń m.in.: Odznaczenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Zasłużony dla Kultury Polskiej, w 2014r. w 2017r. Srebrny Medal Za Długoletnią Służbę przyznany przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Nagrodę Marszałka Województwa Podlaskiego za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury, Medal Komisji Edukacji Narodowej, Indywidualną Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie, Nagrodę Dyrektora CEA w Warszawie. W 2022 weszła w skład Zarządu Głównego Fundacji Muzycznej im. Profesora Kazimierza Pustelaka. Obecnie Marlena Borowska jest w trakcie realizacji autorskiego projektu edukacyjno-artystycznego tj. III Międzynarodowego Festiwalu CANTAREUM 2024 Muzyczne Skarby Europy, Suwałki – Białystok – Sejny – Gdańsk – Wilanów – Wilno – Kowno – Warszawa, 18 maja – 8 grudnia 2024. W uznaniu zasług dla rozwoju kultury Marlena Borowska została zaproszona przez BPH do opublikowania biogramu w 8. edycji Encyklopedii Osobistości Rzeczypospolitej Polskiej, wyd. BRITISH PUBLISHING HOUSE Britishpedia, London, United Kingdom (publikacja w 2022).


LILIANNA STAWARZ

klawesynistka i pedagog. W latach 2012-2016 pełniła funkcję prodziekana Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku oraz koordynatora Biura Koncertowego.

Aktualnie jest kierownikiem Katedry Muzyki Dawnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na stanowisku profesora nadzwyczajnego.

Przez 20 lat była członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, specjalizującego się w muzyce instrumentalnej i wokalno-instrumentalnej od wczesnego baroku do klasycyzmu.

W latach 1991-2017 związana była z Warszawską Operą Kameralną, zarówno jako klawesynistka-kameralistka, jak i dyrygent. Tam też latach 2015 -2017 pełniła funkcję Kierownika Artystycznego Opery/Barok.

Nagrania:
2003-: C. P. E. Bacha (CD Accord),
2007-2 CD- 8 Suit G. F. Händla (Pro Musica Camerata)
2012-Inwencje i Sinfonie J. S. Bacha ( Polskie Radio)- Nominacja do Fryderyka 2012
2018-Fryderyk 2018 w kategorii Album roku – Muzyka Dawna za płytę life z Oratorium Antonio Caldary – Maddalena ai piedi di Cristo (Polskie Radio)
2019-J. S. Bach- Sonaty na skrzypce i klawesyn obligato BWV 1014-1019 – Paweł Łosakiewicz – skrzypce, Lilianna Stawarz – klawesyn (Chopin University Press)
2020-CD D. Scarlatti- Sonaty w wersji na skrzypce i klawesyn– Paweł Łosakiewicz – skrzypce, Lilianna Stawarz – klawesyn (Dux)
2021-2CD- Suity francuskie BWV 812-817 J.S. Bacha (DUX)- Fryderyk 2022 i ResMusica
Reszta nagrań dostępna jest na stronie liliannastawarz.com.

Współzałożycielka Stowarzyszenia Miłośników Sztuki Barokowej Dramma per Musica, twórczyni zespołu Royal Baroque Ensemble.

Jest współtwórczynią i Kierownikiem Artystycznym Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica- teraz Festiwal Muzyki Dawnej Dramma per Musica, w ramach którego prowadziła jako dyrygent od klawesynu opery: Agrippina G. Fr. Haendla (nagrana dla Instytutu Audiowizualnego otrzymała nominację do nagrody Koryfeusza w 2015 r.) Orlando G. Fr. Haendla(nagrana dla Instytutu Audiowizualnego), Alcina G. Fr. Haendla, Farnace A. Vivaldiego (nagrana dla Instytutu Audiowizualnego) (nominacja do Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida za kierownictwo muzyczne tej opery).

Autorka audycji Sprezzatura według Lilianny Stawarz prowadzonej w radiowej Dwójce od 2022 r.


Koncert odbędzie się w dniu 28 maja 2024 roku o godzinie 19:00 w Sali Koncertowej UMFC Filii w Białymstoku przy ul. Kawaleryjskiej 5. Wstęp wolny!
Miejsce imprezy
ul. Kawaleryjska 5
15-324 Białystok

 Patronujemy
1356 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39