Polregio rusza z akcją "Przywracamy dobre relacje"

2020.05.12 17:12
W ramach akcji "Przywracamy dobre relacje", Polregio rozpoczęło stopniowe przywracanie połączeń kolejowych wstrzymanych okresowo w związku ze stanem epidemii.
Polregio rusza z akcją "Przywracamy dobre relacje"
Fot: JF

Przewoźnik będzie na bieżąco śledził frekwencję w pociągach i odpowiednio dopasowywał ilość połączeń oraz ilość i pojemność składów kursujących na poszczególnych trasach w porozumieniu z władzami samorządów województw.

Polregio wprowadziło również szereg środków ostrożności i radzi pasażerom jak zadbać o to, aby podróżować bezpiecznie.

- Dla tysięcy osób korzystających każdego dnia z naszej siatki krajowych połączeń Polregio, przywracanie częstszego kursowania pociągów oznacza powrót do codzienności, za którą wszyscy tęsknimy. Działając w ramach akcji "Przywracamy dobre relacje" chcemy sprawić, aby powrót ten odbywał się z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa zarówno dla podróżujących, jak i dla naszych pracowników - komentuje Anna Lenarczyk, członek zarządu-dyrektor handlowy Polregio.

Trzy zasady przywracania dobrych relacji Polregio:

1. Sprawny zakup biletu. Bilety na pociąg Polregio warto kupić za pośrednictwem Internetu, np. w systemie sprzedaży polregio.pl i aplikacji mobilnej Polregio. Dokonując transakcji w kasach biletowych i u obsługi pociągu przewoźnik zachęca do korzystania z możliwości dokonywania płatności kartą.
2. Zasłanianie ust oraz nosa. Wybierając się w podróż pociągiem Polregio należy pamiętać o zabraniu maseczki lub innej osłony na twarz.
3. Zachowanie dystansu. Każdy pasażer musi zachować odpowiednią odległość od pozostałych pasażerów, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz innych. 50% dostępnych miejsc siedzących w pociągu jest wyłączonych z użytku.

Zachowanie odpowiedniego dystansu

W ramach działań "Przywracamy dobre relacje", w czasie kontroli biletów obsługa pociągu, tak jak od czasu wprowadzenia stanu zagrożenia epidemiologicznego, ogranicza do niezbędnego minimum bezpośredni kontakt z podróżnymi poprzez kontrolę wzrokową dokumentów przewozu, tj. niedotykanie biletów, dokumentów poświadczających uprawnienia do ulgi, kart płatniczych, biletów zakodowanych na kartach, telefonach komórkowych, itp.

Zaprzestano kasowania biletów papierowych znakownikiem, a jedynie ograniczono się do skanowania przy użyciu terminala. Podróżny samodzielnie wpisuje wymagane na bilecie dane w celu jego legalizacji w trakcie kontroli (np. karnety, bilety miesięczne, etc.). Ponadto, wprowadzono samoczynne otwieranie drzwi bez konieczności użycia przycisku oraz wyizolowano strefy bezpieczeństwa dla drużyn konduktorskich.

Paulina Górska
24@bialystokonline.pl

1098 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39