902 osób online

Skuteczne pozycjonowanie stron

dodane dnia: 2018-10-15 przez: Marek Masalski
Termin promocji: 2018-10-15 - 2098-10-31
Wszystkie działania, które w pozytywny sposób wpływają na wyświetlanie strony w wyniku wyszukiwania w przeglądarkach internetowych to właśnie pozycjonowanie strony internetowej. Każda strona jest wyszukiwana według algorytmu, na jakim pracuje np. Google. Pozycjonowanie strony to polski odpowiednik zagranicznego skrótu SEO, który można rozwinąć jak Search Enginge Optimazition, co w wolnym przekładzie oznacza optymalizację pod wyszukiwarki internetowe.
Na czym polega pozycjonowanie?

Wszystkim właścicielom zależy na tym, aby ich strony wyświetlały się w wynikach jako pierwsze. Jeśli przypomnimy sobie typowy układ strony po zadaniu zapytania w wyszukiwarce, możemy wskazać reklamy płatne (zwykle na górze lub na dole strony) oraz bezpłatne wyniki, standardowo umieszczane w liczbie około dziesięciu na stronę. W zależności od tego, który z kolei będzie to wynik, kształtuje się prawdopodobieństwo odwiedzenia witryny przez odbiorcę. I tak, pierwszy wynik może liczyć na 51 procentowe zainteresowanie, natomiast ostatni na stronie na zaledwie 11%. Różnica jest znacząca, dlatego warto wiedzieć, co zrobić, aby strony były łatwiej wyszukiwane przez wyszukiwarkę.
Od czego zależy pozycjonowanie?

W dużym skrócie można powiedzieć, że to jest trafność hasła, jakie wpisze osoba zainteresowana, tak zwane słowo kluczowe. Dlatego istotnym jest, aby słowa kluczowe pojawiały się zarówno w tekście, jak i w nagłówkach. To pozwoli algorytmowi wyszukiwarki na łatwiejsze znalezienie strony w Internecie.
Ponadto, do czynników wpływających możemy zaliczyć:

ilość treści, jaka występuje na danej stronie
częstotliwość dodawania nowych treści (np. artykułów) na stronie internetowej. Im regularniej jest prowadzona strona, tym większą zdobywa popularność i jest chętniej wyszukiwana w wyszukiwarkach
obecność słów kluczowych w adresie URL
unikatowe teksty na stronie
szybkość ładowania strony
odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony

Popularność strony to również czynnik, nad którym z łatwością można pracować, dążąc ku jej zwiększeniu. Dla przykładu, odnośniki (linki) na innych stronach przekierowują potencjalnych zainteresowanych do strony, która może ich zaciekawić. Nie bez znaczenia jest jakość stron, które linkują do naszej: jeżeli jest ona zaniedbana, z małym ruchem, nie ma co spodizewć się cudów. Jest jeszcze jeden czynnik, który bardzo pomaga w pozycjonowaniu i poprawie popularności, a mianowicie obecność w social mediach typu facebook czy Instagram. Fanpage prowadzony z dbałością może znacząco podnieść popularność strony internetowej.
A więc podsumowując…

Pozycjonowanie polega na dążeniu do poprawienia wszelkich czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie przez wyszukiwarki internetowe. Są to rzeczy związane z treściami, jakie są publikowane, funkcjonowanie strony oraz popularność.

Do składowych pozycjonowania stron można zaliczyć:

odpowiednią optymalizację kodu HTML strony
przygotowanie treści na stronie i odpowiednia ich optymalizacja, taka jak umieszczenie ważnych słów kluczowych oraz ustawienie właściwych nagłówków
usprawnienie funkcjonowania strony pod względem technicznym, przez co rozumie się szybkość ładowania strony, brak błędów w tekście
ustalenie odpowiedniej struktury strony. Jest to niezwykle istotne, gdyż powszechnym błędem wśród początkujących osób jest umieszczenie wszelkich informacji w jednym miejscu. Dane należy rozmieścić w odpowiednich zakładkach, podkategoriach i sekcjach
przygotowanie wersji serwisu służącej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, co przyciągnie więcej odbiorców, szczególnie tych, którzy lubią być w ciągłym ruchu
zdobywanie linków z innych stron (zakup linków, publikacja artykułów, katalogi firm sponsorowanych, współpraca z innymi portalami, marketing szeptany)

Najczęstsze błędy, jakie spotyka się podczas SEO

Z racji tego, że pozycjonowanie stron to wciąż temat, w którym niewiele osób swobodnie się porusza, powstało wiele mitów na jego temat. Dlatego teraz przytoczymy kilka z nich i postaramy się ustawić sprawę w odpowiednim świetle.

Pozycje osiągnięte raz, są dane na zawsze – nic bardziej mylnego, zmiany w wynikach wyszukiwania zachodzą cały czas. Wysoki wynik w wyszukiwarkach to jedynie efekt ciągłej, żmudnej, nieprzerwanej pracy właściciela. Pozycja strony w wynikach wyszukiwania może zmieniać się nawet codziennie! Dzieje się tak dlatego, ponieważ algorytm wyszukiwarki również cały czas się zmienia pod wpływem tego, co wyszukujemy, pracy nad najtrafniejszymi wynikami oraz tym, że inni właściciele także pracują nad odpowiednią optymalizacją.
Istnieje jeden uniwersalny “przepis” na osiągnięcie najwyższych pozycji – pełnej wiedzy na temat funkcjonowania algorytmu wyszukiwarki nie posiada nikt, poza pracownikami Google. Dlatego też wszystkie działania SEO oparte są na testach, wiedzy oraz obserwacjach.
Pozycjonowanie to czynność jednorazowa – zahaczyliśmy o ten temat w punkcie pierwszym. Niestety, algorytmy cały czas ulegają zmianom, więc właściciele stron powinni nadążać z wprowadzaniem zmian na stronach, jeżeli nie chcą spaść w wyszukiwaniach.
Gwarancja osiągnięcia pozycji – to sformułowanie spotkamy często w ofercie firm zajmujących się pozycjonowaniem. Niestety jest to tylko zwykły chwyt marketingowy. Nikt nie jest w stanie zapewnić 100% gwarancji osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe – klucz do sukcesu

Niezwykle istotne w całym procesie pozycjonowania jest umiejętna praca ze słowami kluczowymi. Zawsze należy je odpowiednio nakierowywać w linkach wewnętrznych. Jeżeli jest to tylko możliwe, powinno się używać linków z najważniejszym słowem kluczowym. Natomiast nie poleca się stosowania jeszcze niedawno tak popularnych „przejdź dalej” albo „zobacz więcej”.
Miejsce promocji
Promocje, oferty

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2019 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.