1193 osób online

Duże zainteresowanie castingiem w Operze Podlaskiej

2019.12.03 10:40
Ponad 100 chętnych zgłosiło się na casting do opery "Eugeniusz Oniegin", który odbędzie się w białostockiej instytucji.
Duże zainteresowanie castingiem w Operze Podlaskiej
Fot: Anna Dycha

2 etapy castingu

- Jesteśmy nieprawdopodobnie zaskoczeni odzewem z całej Polski na koncepcję działań w tej instytucji - mówi prof. Ewa Iżykowska-Lipińska, dyrektor OiFP. - Zgodnie z zapowiedzianą przeze mnie misją Opery i Filharmonii Podlaskiej instytucja szeroko otwiera drzwi dla młodych, zdolnych ludzi. Reakcja na ogłoszony casting do opery "Eugeniusz Oniegin" przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Zgłosiło się ponad 100 chętnych, znacznie więcej niż na ostatni casting do musicalu. To dowód na zapotrzebowanie na tego rodzaju produkcje.

Casting przebiega w dwóch etapach. Pierwszy odbędzie się 5 i 6 grudnia, z akompaniamentem fortepianu. W czwartek 5 grudnia od godz. 14.00 publiczność będzie miała szansę zajrzeć za kulisy przygotowań spektaklu operowego i razem z nami uczestniczyć w poznawaniu kandydatów i kandydatek do ról, bilety (miejsca nienumerowane) w symbolicznej cenie 5 zł można zakupić w kasie Opery i Filharmonii Podlaskiej lub online.

Drugi etap castingu odbędzie się 8 stycznia, z akompaniamentem orkiestry, udział w nim wezmą artyści zakwalifikowani w pierwszym etapie oraz laureaci konkursów i soliści w trakcie kariery, także będzie otwarty dla publiczności.

Premiera w maju

Premiera opery "Eugeniusz Oniegin" Piotra Czajkowskiego w Operze i Filharmonii Podlaskiej planowana jest na maj 2020 roku. Kierownictwo muzyczne obejmie Maestro Tadeusz Kozłowski, za reżyserię odpowiedzialny będzie Marek Weiss, autor sukcesu "Turandot" Giacoma Pucciniego na podlaskiej scenie operowej.

"Eugeniusz Oniegin" to najbardziej znana opera Czajkowskiego, do której libretto napisał sam kompozytor na podstawie poematu Aleksandra Puszkina, jednego z najwybitniejszych rosyjskich poetów romantycznych.

Sceny liryczne - bo taką nazwę gatunkową wymyślił dla swego dzieła kompozytor, nie ryzykując nazwania go operą - cechuje poetyckość, psychologiczna prawda przeżyć bohaterów, osiągnięte koncentracją na ariach solowych czy duetach raczej niż scenach zbiorowych. Nadają one dziełu charakter intymny, kameralny. Dziełem tym Czajkowski bezbłędnie trafia na właściwy sobie styl operowy, stając się jednocześnie jednym z najświetniejszych przedstawicieli opery lirycznej. "Rosyjskość" dzieła polega nie tylko na znakomicie uchwyconej akcji poematu Puszkina i atmosferze życia różnych środowisk Rosji XIX wieku czy też związkach z muzyką ludową, ale na tęsknym, melancholijnym liryzmie i szeroko poprowadzonej melodii chwytającej serca i umysły.

Skromna i wrażliwa Tatiana zakochuje się w Onieginie, znudzonym dandysie, który odrzuca jej miłość. Po latach Oniegin uświadamia sobie, że jednak kocha Tatianę, ale ta jest już żoną księcia Griemina. Mimo że nadal darzy Oniegina uczuciem, pozostaje wierna mężowi. Obraz Tatiany to jeden z najpiękniejszych portretów w literaturze operowej, partnerują jej równie interesujące postaci Oniegina, Leńskiego, Olgi i innych. To od nich w głównej mierze zależy powodzenie podlaskiej premiery.

Anna Dycha
anna.d@bialystokonline.pl
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.