Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2020-11-16 - 2020-12-06
Galeria Arsenał oraz Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II/Katedra Przestrzeni Wirtualnej (Wydziału Sztuki Mediów ASP w Warszawie) zapraszają na:
HORYZONTY ZDARZEŃ WIRTUALNYCH
PROGNOZY ROZWOJU NOWYCH RZECZYWISTOŚCI CYFROWYCH
Otwarte spotkania online poświęcone zagadnieniom rzeczywistości wirtualnej, prognozom i kierunkom rozwoju nowych doświadczeń cyfrowych oraz estetyki i interakcji w projektach immersyjnych. Przedstawiane w trakcie spotkań rozwiązania praktyczne poszerzone zostaną o wystąpienia tematyczne związane z przestrzenią wirtualną, projektami z pogranicza sztuk wizualnych i nauki oraz realizacjami audialnymi. Do udziału zaprosiliśmy badaczki i badaczy percepcji, artystki i artystów wykorzystujących w swoich praktykach przestrzeń VR oraz silniki gameingowe, reżyserki i reżyserów pracujących z doświadczeniami czynnie angażującymi publiczność oraz producentki i producentów najnowocześniejszych treści cyfrowych.
W ramach seminariów odbędą się również warsztaty budowy projektów immersyjnych. Są wstępem do prezentacji projektów artystycznych Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II w 2021 roku w „przestrzeni” Galerii Arsenał w Białymstoku.
Wszystkie wydarzenia odbędą się ONLINE i będą transmitowane na żywo, na naszym profilu FB.
Osoby chętne do udziału w spotkaniach oraz warsztatach, proszone są o kontakt pod adresem: m.kopciewska@galeria-arsenal.pl
Udział bezpłatny.
HARMONOGRAM
16.11 (poniedziałek) godz. 10
WYKŁAD Wojtka Markowskiego
Produkcja doświadczeń XR - awangarda vs. działania komercyjne - przewodnik po rynku rzeczywistości cyfrowych
17.11 (wtorek) godz. 10
WYKŁAD Przemysława Danowskiego
Wirtualna przestrzeń dźwięku - tendencje i kierunki w działaniach interaktywnych, dokumentalnych i performatywnych
18.11 (środa) godz. 13
PANEL
uczestnicy: Paweł Gwiaździński, Grzegorz Pochwatko; moderacja: Jakub Wróblewski
Percepcja w projektach XR: problem zmysłów, iluzji i badania cyfrowych rzeczywistości
20.11 (piątek) godz. 10
PANEL
uczestnicy: Przemysław Danowki, Weronika Lewandowska, Marcin Łunkiewicz; moderacja Jakub Wróblewski
Przyszłość XR: nowe formy odczuwania
25.11 (środa) godz. 10
PANEL
uczestnicy: Marcin Kosakowski, Mateusz Kowalczyk, Marta Navrot, Marcin Pazera, Josef Pilát, Sebastian Sebulec, Anastasiia Vorobiova, Jagoda Wójtowicz; moderacja: Jakub Wróblewski
Nowa fala XR / VR. Debata z najmłodzszym pokoleniem twórczyń i twórców projektów immersyjnych
27.11 (piątek) godz. 10
PANEL
uczestnicy: Jakub Lech, Paweł Łaźniak, Paweł Ruszlewski; moderacja: Jakub Wróblewski
Osiąganie poziomów immersji | real vs virtual | rola przestrzeni w budowaniu nowych rzeczywistości cyfrowych
30.11 (poniedziałek) godz. 10
PANEL
uczestnicy: Sandra Frydrysiak, Krzysztof Garbaczewski; moderacja: Jakub Wróblewski
Ucieleśnienie w nowych rzeczywistościach cyfrowych. Funkcja zanurzeńców w projektach XR.
1.12 (wtorek) godz. 10
WYKŁAD Matyldy Szewczyk
Prehistorie VR. Kino, literatura, sztuka
4-6.12 (piątek-niedziela), godz. 17-19
WARSZTATY
prowadzący: Andrei Isakov
Unreal Engine 4