903 osób online

Jak z epidemią poradzili sobie optycy w Białymstoku? #BiznesPoKoronie

2020.08.14 10:08
Właściciele dwóch białostockich salonów optycznych byli zaskoczeni trudną sytuacją epidemiczną. W obu przypadkach liczba klientów zmalała, co przełożyło sie na spadek obrotów. Teraz powoli wracają do normalności i myślą pozytywnie. Epidemia pokazała, że należy zawsze dbać o rozwój firmy jak również swoich pracowników.
Jak z epidemią poradzili sobie optycy w Białymstoku? #BiznesPoKoronie
Fot: Expert Optyk
Emocje były mieszane. Teraz myślą pozytwnie

New-optica

W połowie marca kiedy w mediach ukazała się informacja o licznych obostrzeniach związanych z pandemią coronowirusa COVID-19 cały zespół New-optica zastanawiał się, w którą stronę pokieruje się gospodarka. Jak mówi właściciel firmy Marcin Szewczuk, poczucie odpowiedzialności nie pozwoliło mu na redukcję etatów. Czekając na ogłoszenia zdjęcia obostrzeń prowadzili dyżury w punktach optycznych, aby w każdej sytuacji móc pomóc pacjentom w doborze okularów. Według przedsiębiorcy klienci byli wystraszeni sytuacją epidemiczną i zostali w domach, a to doprowadziło do spadku obrotów firmy o 80%.

- Prowadząc działalność optyczną już od 10 lat nie mogłem pozwolić na jej zamknięcie. Zastosowałem w swoich punktach optycznych najwyższy poziom ochrony pracowników oraz klientów, dzięki czemu możemy prowadzić w bezpieczny sposób zakres swoich obowiązków – dodał Marcin Szewczuk.

Właściciel podkreślił, że zawsze na pierwszym miejscu stawiał na indywidualne podejście do klienta w każdym aspekcie. Ochrony osobiste dotyczące higieny zawsze były i na pewno zostaną w jego firmie na stałe. - Jednakże obostrzenia związane z zakrywaniem twarzy w optyce są bardzo ciężkie. Dobór opraw okularowych czy też wykonanie badań oczu w maseczkach są niestety bardzo kłopotliwe – dodał.

W chwili obecnej po 4 miesiącach od ogłoszenia pandemii pracownicy firmy powoli wracają do normalności. Na tę chwilę pracują w pełnym składzie w każdym z salonów, a to przekłada się na większą ilość klientów.

- W dłuższej perspektywie myślę, że obycie z epidemią i zwiększenie świadomości klientów sprawi, iż branża optyczna zacznie prosperować w normalny sposób. Nie myślimy o wprowadzaniu dużych zmian w funkcjonowaniu firmy. Naszym przyszłościowym planem jest rozbudowa sklepu internetowego, który na pewno ułatwi zakupy klientom, którzy z różnych przyczyn nie mogą do nas przybyć osobiście – mówi właściciel New-optica.

Expert Optyk

Monika Baziuk, właścicielka firmy Expert Optyk podkreśla, że emocje po ogłoszeniu stanu epidemii były różne, pojawiał się smutek, strach i niepewność. Klientów z dnia na dzień było coraz mniej, parking przed salonem był pusty, co wcześniej nigdy się nie zdarzało. Podczas wizyt indywidualnych można było zauważyć bardzo dużą ostrożność, zachowanie dystansu i bardzo szybkie decyzje.

- Z pewnością epidemia przyniosła wiele przemyśleń, zarówno nam jak i naszym klientom. Zdaliśmy sobie sprawę jak ważne jest nasze zdrowie i jak wiele spraw okazało się mało istotnych. Nawet wybór najpiękniejszych okularów można przeprowadzić o wiele sprawniej, bez długiego zastanawiania się nad tym. Najbardziej podnoszą na duchu nasi wieloletni klienci, dzięki którym chętnie wróciliśmy do pracy i bardzo im dziękujemy za wszelkie miłe słowa i wierność oraz za zainteresowanie naszą przyszłością - mówi Paulina Kozłowska, „prawa ręka” właścicielki.

- Niestety na pewien czas postanowiliśmy zamknąć sklep, ale klienci mogli się z nami kontaktować i odbywać konsultacje przez telefon. W dni, kiedy dyżurowałyśmy w salonie odbywałyśmy indywidualne spotkania z klientami w pilnych sprawach. Zrezygnowaliśmy z badań pod kątem soczewek kontaktowych w związku ze zbyt bliskim kontaktem z pacjentem. Maseczki i rękawiczki lub dezynfekcja rąk była obowiązkiem - mówi Monika Baziuk.

Według Pauliny Kozłowskiej firma powróciła do normalności, salon jest otwarty w standardowych godzinach pracy. Pracownicy wykonują już badania wzroku, a czas oczekiwania na okulary nie jest już wydłużony. - Cieszymy się bardzo z każdego miłego telefonu od naszych stałych klientów, to budujące, że o nas myślą i martwią się naszą przyszłością, a co najważniejsze, odwiedzają nas - dodaje.

Aktualnie nikt nie jest w stanie przewidzieć, co się wydarzy w następnych tygodniach i miesiącach, jednak kobiety prowadzące salon myślą pozytywnie i mają nadzieję, że dzięki ich staraniom o bezpieczeństwo, nie będzie potrzeby wprowadzania obostrzeń na nowo.

- Wolimy myśleć pozytywnie i marzymy o tym, by liczba klientów wciąż rosła, a epidemia opuszczała świat - dodają.

Angelika Dorf
angelika.dorf@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.