Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2019-05-21
Zapraszamy wszystkich miłośników pięknej muzyki na koncert „Barwy altówki”.
Godz. 19.00.
Wstęp wolny.
Występują:
NATALIA GIDLEWSKA - altówka (Laureatka ogólnopolskich konkursów altówkowych)
ANNA KRZYSZTOFIK - BUCZYŃSKA – fortepian
Koordynator: Prof. Piotr Reichert
W programie:
J. S. Bach - VI suita na wiolonczelę solo (transkrypcja na altówkę) BWV 1012
Aram Chaczaturian - Sonata - pieśń na altówkę solo
Jiři Herold - Etiuda nr 2 (ze zbioru sześciu etiud; 1933r.)
Henri Vieuxtemps - Sonata na altówkę i fortepian op. 36 B - dur
NATALIA GIDLEWSKA – altówka
Absolwentka Państwowej Szkoły muzycznej II Stopnia im. Józefa Elsnera w Warszawie, w klasie altówki mgr Alfreda Dahlena. Od 2014 roku jest studentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie Prof. Piotra Reicherta i as. dr Katarzyny Budnik.
Jest laureatką wielu ogólnopolskich konkursów i przesłuchań uczniów szkół średnich. W 2011 roku zdobyła pierwszą nagrodę na Ogólnopolskich Spotkaniach Młodych Altowiolistów w Skierniewicach, w 2012 roku wygrała konkurs w Szczecinie, a w 2014 jako członek kwintetu była laureatką drugiej nagrody na ogólnopolskich przesłuchaniach uczniów szkół muzycznych CEA. W 2014 roku zdobyła również drugą nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym w Gdańsku. Wraz z zespołem folkowym zdobyła drugą nagrodę na Festiwalu Polskiego Radia Nowa Tradycja. Występowała jako solistka z orkiestrą szkoły drugiego stopnia im. Józefa Elsnera w Studiu Koncertowym Polskiego Radia S1. W 2018 roku zdobyła dwukrotnie drugie miejsce na dwóch edycjach Międzyuczelnianego Konkursu Altówkowego, jak również zdobyła III wyróżnienie na X Ogólnopolskim Konkursie Altówkowym im. Jana Rakowskiego.
Brała udział w 5. edycji Akademii Sinfonia Varsovia, dzięki czemu regularnie grywała w orkiestrze na licznych festiwalach, takich jak La Folle Journe we Francji, festiwal Chopin i Jego Europa w Warszawie, jak również Szalone Dni Muzyki i Festival Trzy-Czte-Ry w Polskim Radiu. Jako członek Santander Orchestra grała w większości znakomitych polskich sal koncertowych i nagrała płytę pod batutą maestro José Maria Florêncio. Grając w międzynarodowej orkiestrze I'Culture koncertowała w największych salach Europy, m.in. w Konzerthaus w Berlinie na festivalu Young Euro Classic. W 2018 roku odbyła dwie trasy koncertowe jako członek Europeau Union Youth Orchestra występując w Royal Albert Hall na festivalu Proms, w Concertgebouw, Konzerthaus, Dubai Opera, Teatro Comunale w Ferrarze, na festivalu w Stressie, w Katedrze św. Szczepana w Wiedniu, na festiwalu w Grafenegg i w Teatrze Wielkim w Warszawie. Grała pod batutą Gianandrea Nosedy, Manfreda Honecka i Vasili Petrenko. Obecnie kończy studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, a od października 2018 jest związana z orkiestrą Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa.
ANNA KRZYSZTOFIK-BUCZYŃSKA - fortepian
Ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr Haliny Gacki-Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie mgr Marii Zegalskiej oraz studia magisterskie i podyplomowe w Filii AMFC w Białymstoku w klasie prof. Jana Kadłubiskiego. Ukończyła z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na UMFC Wydział w Białymstoku w klasie klawesynu
prof. Lilianny Stawarz. Jako pedagog (pianistka i klawesynistka) pracuje na stanowisku adiunkta w Filii UMFC w Warszawie - Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku. Prowadzi zajęcia klawesynu, zespoły kameralne i wykłady o zagadnieniach wykonawczych muzyki dawnej. Jest wieloletnim akompaniatorem w klasie altówki prof. P. Reichetra.
Koncertuje, dyrygując od klawesynu lub fortepianu. Jako muzyk orkiestrowy wchodzi w skład Orkiestry Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, realizując partie fortepianu, klawesynu, czelesty, organów oraz rozmaitych klawiszowych instrumentów elektronicznych. Jest korepetytorem solistów, z którymi pracuje nad przygotowaniem ich partii operowych lub musicalowych. Jako pianista-akompaniator bierze udział w próbach muzycznych i reżyserskich. Pracowała przy realizacji oper: St. Moniuszko „Straszny Dwór”, G. Verdi „Traviata”, W. A. Mozart „Czarodziejski Flet”, G. Ph. Telemann „Pimpinone”, G. Bizet „Carmen”, J. Strauss „Zemsta Nietoperza”, G. Puccini „Cyganeria” i „Turandot” a także musicali: Ch. Williams „Korczak”, A. L. Weber „Upiór w operze”, J. Bock „Skrzypek na dachu”, L. Simon „Doktor Żywago” oraz bajek muzycznych: „Adonis ma gościa” J. Lubowicz, "Kot w butach” P. Nazaruk i „Sprawa Kapturka Cz.” P. Klimek. Jest współzałożycielką Zespołu Muzyki Dawnej CONSORT 415. Występuje w nim w charakterze solistki i kameralistki, wykonując partie basso continuo na klawesynie i pozytywie.
Od wielu już lat realizuje projekty koncertowe w zakresie muzyki od XVI-wiecznej do współczesnej, wykorzystując umiejętność gry na kilku instrumentach.