999 osób online

Poczta Polska przechowa przesyłki osobom objętym kwarantanną. Co z emeryturami?

2020.03.24 17:45
W związku z ogłoszonym stanem epidemii Poczta Polska stosuje zwiększone środki ostrożności. Podjęto szereg działań zmierzających do ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. Szczegóły poniżej!
Poczta Polska przechowa przesyłki osobom objętym kwarantanną. Co z emeryturami?
Fot: Poczta Polska

Przesyłki będą bezpiecznie czekać

Obecnie wiele osób w Polsce jest objętych kwarantanną domową - zarówno tych, którzy mieli do czynienia z osobą zakażoną koronawirusem, jak i wszystkich powracających z zagranicy. Poczta Polska poinformowała o wstrzymaniu doręczania korespondencji pod adresy, gdzie przebywają takie osoby.

Istotne jest to, że objęci kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać Poczcie Polskiej, gdyż spółka otrzymuje ich adresy na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia. Jest też w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.

Wiadomo już, że do czasu zakończenia przymusowej izolacji przesyłki będą przechowywane w placówkach pocztowych, bez próby doręczenia - ta nastąpi dopiero po zakończeniu kwarantanny adresata. Spółka przypomina jednocześnie, że w ramach swoich usług umożliwia między innymi zlecenie przedłużonego przechowania w określonym czasie przesyłki rejestrowanej.

Emerytury dla osób objętych kwarantanną - czy listonosz je przyniesie?

Co jednak z przypadku świadczeń dla emerytów i rencistów? Poczta Polska wprowadza szczególne procedury w przypadku wypłat rent i emerytur dla osób objętych kwarantanną.

Emerytury są komisyjnie przygotowane do wypłaty w placówce pocztowej i wkładane do tzw. bezpiecznych kopert, które następnie są doręczane pod wskazany adres przy zastosowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa.

Usługi przechowywania i przekierowania przesyłek

Poczta Polska umożliwia szereg różnych rozwiązań, które mogą być teraz szczególnie przydatne.

Standardowo przesyłki są przechowywane w placówkach maksymalnie 14 dni od pierwszej próby doręczenia. Klienci mogą jednak skorzystać z usługi wydłużenia tego terminy nawet do 4 tygodni. Wystarczy odpowiedni formularz złożyć osobiście w placówce pocztowej albo przekazać listonoszowi lub elektronicznie za pośrednictwem strony Poczty Polskiej.

W ramach bezpłatnej usługi "Polecony do skrzynki" Poczta Polska dostarcza przesyłki bezpośrednio do skrzynki oddawczej. Zasady skorzystania z niej są takie same jak w przypadku poprzedniej usługi. Dodatkowo można na formularzu podać numer swojego telefonu albo adres e-mail. Dzięki temu otrzyma się powiadomienia o dostarczeniu przesyłki. Trzeba jednak pamiętać, że "Polecony do skrzynki" nie obejmuje przesyłek z potwierdzeniem odbioru oraz takich, które nie mieszczą się w skrzynce.

Jest jeszcze jedna opcja - przekierowanie przesyłki pod wskazany adres. Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Poczty Polskiej, a następnie przekazać go listonoszowi lub złożyć osobiście w placówce pocztowej, by przesyłki docierały na nowy adres. Klienci składający żądanie przez formularz elektroniczny nie ponoszą dodatkowych kosztów, natomiast składający żądania w placówce pocztowej uiszczają jednorazową opłatę w wysokości 6 zł.

Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.r@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.