Poczta Polska. Są nowe procedury doręczania przesyłek

2020.03.20 09:05
W związku z obowiązującym stanem zagrożenia epidemicznego Polska Polska wprowadza kolejne rozwiązania, a wśród nich mowa między innymi o odbiorze przesyłek bez pokwitowania, telefonie do kuriera czy zachowaniu bezpiecznej odległości w placówkach pocztowych. Nowe procedury zapewniają bezkontaktowe usługi.
Poczta Polska. Są nowe procedury doręczania przesyłek
Fot: Poczta Polska

Obecna sytuacja nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie jest trudna, a dodatkowo dynamicznie się zmienia. Wiele sklepów jest zamkniętych, jednak nie internetowe. Te, jak można zauważyć, w niektórych branżach przeżywają prawdziwe oblężenie. Ich personel wprowadza przy tym liczne udogodnienia oraz wzmocnienia w zakresie higieny i BHP.

Trzeba jednak pamiętać, że owe przesyłki - i to nie tylko ze sklepów internetowych - trzeba jeszcze dostarczyć. W celu zapewnienia bezpieczeństwa klientom, jak i pracownikom, Poczta Polska wprowadza nowe procedury - zapewniające przede wszystkim bezkontaktowe usługi.

Odbiór bez podpisu

W związku z tym, oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości – pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości, na przykład dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy, który sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę.

Telefon do kuriera, a za pobranie - płatność kartą

Jeśli zaś chodzi o przesyłki paczkowe i kurierskie, o ile tylko nadawca podał numer telefonu odbiorcy, wówczas przed doręczeniem przesyłki otrzyma on numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma spodziewać się doręczenia.

Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować między innymi kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności nie tylko kartą, ale i BLIK-iem.

Wydzielono bezpieczne strefy

Ponadto od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa. Klienci ustawiają się za znajdującą się na podłodze taśmą – 1,5 metra od pracownika. Ma to zminimalizować sytuacje, w których znajdują się oni w odległości mniejszej niż 1 metr. Pracownicy Poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika – okazanie dokumentów lub inne niezbędne czynności.

Warto również pamiętać, że obowiązują nowe godziny pracy placówek. Aktualne informacje dostępne są na stronie: Placówki.

W przypadku dodatkowych pytań można kontaktować się mailowo (kontakt@poczta-polska.pl) lub telefonicznie. Infolinia: 801 333 444 z telefonów stacjonarnych, (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–20.00.

Poczta Polska wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2, zaś w przypadku pojawienia się nowych zaleceń i wytycznych rekomendowanych przez GIS czy poszczególne Inspekcje Sanitarne są one wdrażane bez zbędnej zwłoki.

Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl

988 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39