POLECAMY
Matki nie wiedzą, jak rozmawiać z córkami o miesiączce i dojrzewaniu. To duży błąd. Kampania "Porozmawiajmy Mamo" ma pomóc rozwiązać ten problem, a obecny jest on niestety w wielu rodzinach.
W wielu domach jest tematem tabu Miesiączka, okres, menstruacja - pierwszy dzień symbolicznego stania się kobietą pamięta każda z nas. Dla jednych był on długo wyczekiwany, dostrzeżony i doceniony, dla innych trudny, krępujący, pełen emocji i obaw. Niezwykle istotne jest odpowiednie przygotowanie córki przez matkę, wprowadzenie jej w tajniki dorosłości i szczera rozmowa. Niestety badania przeprowadzone w 2018 roku przez instytut badawczy Kantar Polska na zlecenie marki No–Spa wskazują, że większość matek nie wie, jak rozmawiać z córkami na temat menstruacji i dojrzewania. Ten problem jest w społeczeństwie tak duży, że miesiączka w wielu domach to po prostu temat tabu, a ciężar przygotowania dziewczynki do zmian towarzyszących dojrzewaniu świadomie przenoszony jest na szkołę. Nastolatki wkraczają w wiek menstruacyjny z bardzo ograniczoną wiedzą na temat tego, co dzieje się z ich organizmem. Najgorsze jest jednak to, że w tak trudnej i ważnej dla nich chwili brak im "emocjonalnego przewodnika", jakim powinna być matka. Kampania ze słusznym przesłaniem W maju ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna "Porozmawiajmy Mamo", której celem jest przekazanie mamom pomocnych narzędzi i nauczenie ich, jak bez skrępowania rozmawiać z córką o dojrzewaniu, nie tylko w kontekście nadchodzących zmian fizjologicznych, ale – co ważniejsze – zmian związanych z psychiką i emocjami młodej, dojrzewającej kobiety. - Wierzymy, że silna i mądrze wprowadzająca córkę w dorosłość matka to silna i mądra, odważnie krocząca przez świat i znająca swoją wartość córka - mówią organizatorzy kampanii. Powstała specjalna platforma edukacyjna www.porozmawiajmymamo.pl, gdzie dostępne eksperckie materiały. W warszawskiej przestrzeni miejskiej, a dokładniej naprzeciw Hali Koszyki, powstał mural autorstwa Anny Moderskiej, rysowniczki magazynu Kosmos dla Dziewczynek. Akcję wspiera ponadto Magdalena Różczka, znana aktorka teatralna i telewizyjna, mama dwóch córek. Kampania jest też prowadzona w mediach społecznościowych oraz na YouTube. Tak wygląda jeden ze spotów ją promujących:
Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.r@bialystokonline.pl
Aktualności 2025.10.16 17:40
Praca 2025.10.16 15:49
Zdrowie 2025.10.16 15:28
Aktualności 2025.10.16 15:10
Sport 2025.10.16 13:32
Kultura i Rozrywka 2025.10.16 13:30
Kraj i Świat 2025.10.16 12:44
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji