811 osób online

Regeneracja turbosprężarki i filtrów dpf to podstawa. Dlaczego?

dodane dnia: 2019-07-22 przez: Marek Masalski
Termin promocji: 2019-07-10 - 2059-07-26
Turbosprężarki oraz filtry DPF są bardzo ważnymi częściami silnika. Jeśli więc chcemy, by auto służyło nam długo i nie wymagało przy tym bardzo drogich napraw koniecznie trzeba pamiętać o ich regeneracji. Zanim jednak zgłosimy się do warsztatu trzeba pamiętać o kilku kwestiach.

Posiadacz samochodu, jeśli chce, by długo i bezawaryjnie mu posłużył musi o niego odpowiednio zadbać. Wiąże się to z dokonywaniem przeglądów, napraw i regeneracji. W przypadku tych ostatnich należy pamiętać o filtrach DPF i turbosprężarkach. Jeśli te elementy auta popsują się na dobre, to właściciel będzie musiał mocno złapać się za kieszeń – ich wymiana kosztuje krocie. Dlatego warto tego uniknąć i zapobiegać.

Turbosprężarka – co warto o niej wiedzieć

Turbosprężarka to maszyna wirnikowa. Składa się z umieszczonych na jednym wale – turbiny i sprężarki. Odpowiada za zasilenie silnika spalinowego – zwiększa jego moc oraz sprawność. Regeneracja turbosprężarki powinna odbywać się (jeśli nic złego się wcześniej nie dzieje) średnio po przejechaniu 200-250 tys. km, bądź w przypadku silników spalinowych – ok.130-140 tys. Warto też ją wykonać za każdym razem, gdy nabywamy auto używane, bowiem nie ma pewności, kiedy regeneracja była przeprowadzana.

Bardzo często awaria turbosprężarek spowodowana jest brakiem jej smarowania. Wtedy dochodzi do tarcia pomiędzy osią wirnika i silnikiem. Zdarza się, że z powodu uszkodzonego wirnika do części tej dostaje się jakiś element z zewnątrz, który również może spowodować poważniejsze usterki. Do warsztatu należy także niezwłocznie udać się, gdy wycieka olej. Eksperci zalecają też, by na nim nie oszczędzać, bowiem ten słabej jakości może wyrządzić więcej szkód, niż się wydaje.

Filtr cząstek stałych DPF – co to i po co?

Ciemny dym ciągnący się za samochodem? To może być oznaka, że należy zregenerować filtr DPF. Część ta odpowiada bowiem za emisję szkodliwych substancji do środowiska naturalnego. Montuje się go w układach wydechowych w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Jeśli w porę nie zajmiemy się regeneracją tego elementu, można doprowadzić do konieczności wymiany, a ta kosztuje nawet kilkanaście tys. zł.

Postaw na sprawdzone warsztaty

Wiele warsztatów oferuje regenerację turbosprężarek oraz filtrów DFP. Niestety nie wszystkie oferują usługi najwyższej jakości. W Białymstoku ekspertem w tej dziedzinie jest firma Krymar. Daje gwarancje na wykonywane usługi (na regenerację turbosprężarek aż 3 lata), stosuje zagraniczne technologie i dba o środowisko używając specjalnych metod i płynów, które nie szkodzą otoczeniu. Przykładowo z reguły regeneracja filtrów odbywa się przy użyciu niebezpiecznych detergentów, Krymar dzięki technologii szwajcarskiej firmy FFSolution przywraca mu sprawność przy użyciu wody oraz przebadanych płynów i opatentowanej technologii. Na stronie internetowej firmy można obejrzeć wiele animacji i filmików odnośnie oferowanych usług.
Miejsce promocji
Promocje, oferty

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2019 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.