Wielki Koncert Muzyki Filmowej

dodane dnia: 2016-05-10 przez: cmg01
Impreza Patronat BiałystokOnline.pl
Wielki Koncert Muzyki Filmowej
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2016-06-11
Niezapomniane hity dużego ekranu symfonicznie - WIELKI KONCERT MUZYKI FILMOWEJ.

Podczas nadzwyczajnego projektu koncertowego usłyszymy legendarne ścieżki dźwiękowe, najważniejszych kompozytorów muzyki filmowej do takich filmów jak: „Szczęki”, „Gwiezdne Wojny”, „Gladiator”, „Piraci z Karaibów”, „Władca Pierścieni”, „Maska Zorro”, „Titanic”, „Forrest Gump”, „James Bond”, „Mission: Impossible”.

Największe kinowe hity muzyki filmowej wykona Polska Orkiestra Radiowa pod batutą znanego i cenionego dyrygenta Macieja Sztora oraz solistka Anna Lasota, dając gwarancję wspaniałych przeżyć artystycznych. Widowiskową oprawę koncertu zapewni świetlna iluminacja.

Wszyscy lubimy przeżyć ponownie emocje, które towarzyszyły nam podczas filmowej projekcji w kinie, dlatego też muzyka filmowa od dawna cieszy się dużym zainteresowaniem wśród słuchaczy. Muzyka w filmie ma za zadanie wzmocnić emocje, podkreślić wydarzenia, spotęgować nastrój. Polska Orkiestra Radiowa przypomni widowni melodie najbardziej kasowych filmów wszech czasów, których dźwięki do dzisiaj zachwycają przedstawicieli każdego pokolenia.

Przed koncertem odbędzie się uroczyste wręczenie instrumentów muzycznych laureatom konkursu „Mali dziś, wielcy jutro” – IV edycja.

Wykonawcy:

Polska Orkiestra Radiowa
Maciej Sztor – dyrygent
Anna Lasota – sopran

W programie:
muzyka z filmów m.in. Szczęki, Gwiezdne Wojny, Gladiator, Piraci z Karaibów, Władca Pierścieni, Maska Zorro, Titanic, Forrest Gump, James Bond, Mission: Impossible.

Godz. 18.00
Bilety: od 70 zł do 130 zł dostępne są w kasie biletowej OiFP, ul. Odeska 1, tel. 85 306 75 04/06, bilety@oifp.eu, www.eduproarte.eu

O artystach:

MACIEJ SZTOR
Absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury symfonicznej prof. Jerzego Salwarowskiego oraz uczestnik mistrzowskich kursów dyrygenckich prowadzonych przez dr Paula Elliotta Cobbsa z Waschington University oraz prof. Jose Miguel Rodilla Tortajada z Conservatorio Superior de Musica de Murcia.

Kierownik artystyczny i dyrygent Orkiestry Młodych Talentów - Orkiestry Kameralnej POSM w Poznaniu.

Dyrygent współpracujący z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus - w latach 2008-2009 asystent dyrygenta.

W latach 2007 – 2013 był dyrygentem współpracującym z Teatrem Muzycznym w Poznaniu prowadząc premiery: Wesołe Kumoszki z Windsoru Otto Nicolai oraz Bajkowo i Filmowo – autorski spektakl widowiskowo-muzyczny dla dzieci oparty na muzyce filmowej i programowej.

Dyrygował m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach (Maurice Ravel – Dafnis i Chloe II Suita, Gustav Holst – Planety), Polską Orkiestrą Radiową w Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Warszawską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej, Lubelskiej, Pomorskiej, Poznańskiej, Szczecińskiej, Śląskiej i Zabrzańskiej, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Gdyńską, Inowrocławską, Płocką i Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Pomorskiej Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Symfoniczną Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestrą Symfoniczną im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, Transatlantyk Symphony Orchestra i Orchestra of Colours Athens (Grecja) oraz Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Poznaniu i Orkiestrą Symfoniczną Uniwersytetu Muzycznego w Białymstoku.

Od 2013 stały dyrygent Warszawskiej Orkiestry Symfonicznej na festiwalu Klassik – Sommerfestival na Norderney w Niemczech. W ramach programu festiwalu poprowadził m.in.: Ludwig van Beethoven: II i IV Symfonia, Koncert Skrzypcowy; Johannes Brahms: I Symfonia i I Koncert Fortepianowy; Franciszek Liszt: Poemat symfoniczny Preludia, I Koncert Fortepianowy; Bedrich Smetana: Poematy Symfoniczne z cyklu „Moja Ojczyzna”; Georges Bizet – I Symfonia; Johann Nepomuk Hummel: Koncert Na Trąbkę i Orkiestrę.

W 2011 prowadził Polską Orkiestrę Radiową podczas uroczystego koncertu zarejestrowanego i transmitowanego w TVP1 z okazji 67. rocznicy Powstania Warszawskiego z muzyką Jana AP Kaczmarka (CD/DVD A Look of Freedom Sony Music 2011).

Jako asystent Łukasza Borowicza brał udział w wykonaniu i nagraniu koncertowej wersji opery Giovanna d'Arco Giuseppe Verdiego z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Poznańskiej (MUZA Polskie Nagrania 2010).

Na uroczystej Gali Otwarcia I Międzynarodowego Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk w Poznaniu prowadził specjalnie powołaną na ten koncert Transatlantyk Symphony Orchestra oraz Chór Festiwalowy. Współpracował z takimi solistami jak Agata Szymczewska, Aleksey Semenenko, Aurelia Shimkus, Johannes Bartmann, Anna Lasota czy Leszek Możdżer.

Maciej Sztor specjalizuje się w wykonawstwie amerykańskiej muzyki filmowej. Kolekcjonuje partytury a także tworzy i realizuje własne projekty m.in. we współpracy z koncertfilmowy.pl. Otrzymał specjalny list z gratulacjami i podziękowaniami od Johna Williamsa, Jamesa Hornera oraz Hansa Zimmera za propagowanie ich muzyki filmowej.

Maciej Sztor sam również pisze muzykę do filmów. Ma na swoim koncie muzykę do filmu Las Cieni w reż. Andrzeja Cichockiego.

POLSKA ORKIESTRA RADIOWA

Historia Polskiej Orkiestry Radiowej sięga lat przedwojennych, po wojnie, już w 1945 roku orkiestrę objął Stefan Rachoń, skrzypek i dyrygent, kolejno dyrektorami artystycznymi Orkiestry PR byli: Włodzimierz Kamirski, Jan Pruszak, Mieczysław Nowakowski. Za kadencji Tadeusza Strugały (1990 - 1993) orkiestra uzyskała dzisiejszą nazwę i przeniosła się do nowej siedziby – Studia Koncertowego Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. W latach 1993-2006 szefem artystycznym Polskiej Orkiestry Radiowej był Wojciech Rajski. W marcu 2007 na stanowisko dyrektora artystycznego Polskiej Orkiestry Radiowej został powołany Łukasz Borowicz, który prowadził Orkiestrę do 31 stycznia 2015. Nagrana wspólnie płyta z udziałem Dominika Połońskiego otrzymała w 2007 nagrodę Fryderyka. Sezon koncertowy 2007/2008 Polska Orkiestra Radiowa zainaugurowała koncertowym wykonaniem opery Falstaff Verdiego, a w marcu 2008 podczas 12. Wielkanocnego Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena wykonała operę Lodoïska Cherubiniego przygotowaną pod opieką artystyczną Christy Ludwig. Obie te opery zostały wydane przez Polskie Radio na płytach kompaktowych, a nagranie Lodoïski było nominowane do nagród Midem Classical i Fryderyk. Stało się tradycją, że Polska Orkiestra Radiowa pod dyrekcją Łukasza Borowicza swoje kolejne sezony artystyczne inauguruje koncertowym wykonaniem nieznanych lub zapomnianych oper polskich kompozytorów. I tak zostały już wykonane: Maria Romana Statkowskiego (sezon 2008/2009), Flis Moniuszki (dla uczczenia 190. rocznicy urodzin kompozytora w 2009), Monbar czyli Flibustierowie Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego (opera przypomniana w 2010 po ponad 150 latach od premiery), Legenda Bałtyku Feliksa Nowowiejskiego (inauguracja sezonu 2011/2012), Zemsta za mur graniczny Zygmunta Noskowskiego z librettem kompozytora wg komedii Aleksandra Fredry (inauguracja sezonu 2013/2014) oraz kolejna opera Moniuszki Verbum nobile . Na płytach Polskiego Radia ukazały się dotychczas Maria Statkowskiego i Monbar czyli Flibustierowie Dobrzyńskiego. Dla uczczenia 100. rocznicy urodzin i 40. rocznicy śmierci Grażyny Bacewicz zostały nagrane jej 3 koncerty skrzypcowe, z solistką Joanną Kurkowicz i Uwertura (dla wytwórni Chandos Records) oraz opera radiowa Przygoda króla Artura (wydana na CD przez Polskie Radio). Orkiestra zaprezentowała również, z międzynarodową obsadą solistów, operę Bezdomna jaskółka Szymona Laksa w oryginalnej wersji francuskiej (po raz pierwszy w Polsce) i balet Karola Rathausa Zakochany lew (2010); utwory są dostępne na CD. Nawiązana w 2008 roku współpraca z Wielkanocnym Festiwalem Ludwiga van Beethovena owocuje corocznym udziałem zespołu w cyklu prezentującym podczas koncertów mniej znane opery, które wydawane są także na płytach. Po Lodoïsce Cherubiniego zostały wykonane: Berggeist Spohra (2009), Euryanthe Webera (2010), Maria Padilla Donizettiego (2011), Miłość do trzech królów ( L’amore dei tre re ) Italo Montemezziego (2012), Simon Boccanegra Verdiego (2013) oraz Ifigenia na Taurydzie Glucka (2014). Radiowe rejestracje utworów Andrzeja Panufnika pod dyrekcją Łukasza Borowicza zostały wydane na 4 płytach wytwórni cpo, w styczniu 2015 wydanie to zostało uhonorowane International Classical Music Award (ICMA). W najbliższym czasie będą kontynuowane nagrania z wybitnymi polskimi śpiewakami. Są już dostępne 2 płyty z Piotrem Beczałą (Orfeo), Mariuszem Kwietniem (harmonia mundi) i z Arturem Rucińskim (Polskie Radio).

Dnia 2 lutego 2015 na stanowisko Dyrektora Artystycznego POR został powołany Michał Klauza. Pod nową dyrekcją Zespół kontynuuje dotychczasową linii programową, prezentując i nagrywając zapomniane utwory. I tak bieżący sezon rozpoczął się wykonaniem opery Michała Kleofasa Ogińskiego Zelis i Valcour, czyli Bonaparte w Kairze, a dla Programu 2 PR zostały utrwalone utwory Grażyny Bacewicz skomponowane na zamówienie Polskiego Radia i Suite romantique Józefa Wieniawskiego. Są to premierowe nagrania tych dzieł w wersji cyfrowej.

ANNA LASOTA

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego prof. M. Krzyńskiej w 2008 roku), umiejętności doskonaliła w ramach mistrzowskich kursów interpretacyjnych. Finalistka konkursu im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach, IX Międzyuczelnianego Konkursu „W kręgu muzyki Słowiańskiej" w Katowicach oraz Ogólnopolskiego Konkursu Interpretacji Piosenki Aktorskiej w Bydgoszczy, laureatka Nagrody Publiczności Królewskiego Festiwalu Wokalnego w Wilanowie, wyróżnienia na Ogólnopolskim Konkursie „Złote głosy Mazowsza”, Nagrody ZASP oraz Fundacji Pro-Arte podczas Festiwalu Wokalnego Bel Canto w Nałęczowie. W 2011 otrzymała wyróżnienie w plebiscycie poznańskiej publiczności „Biały Bez” w kategorii „Śpiewaczka/Śpiewak”. Laureatka statuetki FLISS 2012, przyznawanej przez Stowarzyszenie Miłośników Kultury i Sztuki – „za błysk talentu wokalnego i scenicznego, za swobodę i błyskotliwość prezentacji wokalnych, oraz za poruszające kreacje muzyczne i teatralne…”

Od 2008 związana z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, realizując na tej scenie pierwszoplanowe partie repertuaru musicalowego i operetkowego: Adela (Zemsta nietoperza), Arsena (Baron cygański), Eurydyka (Orfeusz w piekle), Zorika (Cygańska miłość), Walentyna (Wesoła wdówka), Stasia (Księżniczka czardasza), Eliza (My Fair Lady),  Chawa, Cajtl (Skrzypek na dachu), Christine Daée (Phantom), Aldonza-Dulcynea (Człowiek z La Manchy), Irena Molloy (Hello, Dolly!), Ania Shirley (Ania z Zielonego Wzgórza), Gerda (Królowa Śniegu).

Artystka prowadzi indywidualną działalność koncertową. Uczestniczyła m.in. w prawykonaniu Missa solemnis. Hommage a Josquin des Pres S. Moryto na sopran, trzygłosowy chór mieszany i sześć instrumentów dętych blaszanych (Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” w Częstochowie). Od 2011 we współpracy z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus realizuje cykl Koncertów Muzyki Filmowej. Nagrała wokalizę do kompozycji P. Górniaka In Between Worlds (III nagroda Film Music Competition Transatlantyk Festiwal 2014) oraz wokalizy do filmu "Las cieni" (reż. A. Cichocki, muzyka M. Sztor), który zyskał wielkie uznanie na scenie międzynarodowej (międzynarodowe festiwale w USA, Polsce i we Włoszech).

Organizator
Fundacja Edu Pro Arte

Patronat medialny
Portal Miejski BiałystokOnline

1642 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39