364 osób online

Wielki węzeł pod Białymstokiem, wielki most nad Narwią. Dwa przetargi na S19

2020.05.29 15:54
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na projekt i budowę dwóch fragmentów drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. To 10-kilometrowy odcinek Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód oraz prawie 13-kilometrowy odcinek od węzła Białystok Południe do Plosek.
Wielki węzeł pod Białymstokiem, wielki most nad Narwią. Dwa przetargi na S19
Fot: GDDKiA

Via Carpatia

- Via Carpatia, droga ekspresowa S19 to dla Polski Wschodniej i Podlasia szansa na rozwój, nowe inwestycje i miejsca pracy. Realizacja tego projektu obejmuje także budowę obwodnicy Białegostoku, która pozwoli mieszkańcom tego miasta na odetchnięcie od uciążliwego ruchu tranzytowego – mówił przy ogłaszaniu przetargu wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Odcinki Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód oraz Białystok Południe - Ploski to element trasy Via Carpatia łączącej kraje nadbałtyckie z południem Europy. Jednocześnie są przedłużeniem tzw. południowej obwodnicy Białegostoku: Krynice - Dobrzyniewo - Białystok w kierunku na północ i zachód od miasta oraz Białystok Południe - Ploski na południe od Białegostoku, w stronę Lublina.

150-metrowy most nad Narwią

Oba fragmenty S19 to w sumie około 23 kilometry dwujezdniowej drogi ekspresowej w przekroju 2x2, przystosowanej do ciężkiego ruchu. Technologię wykonania konstrukcji nawierzchni - beton cementowy lub nawierzchnia bitumiczna - wybierze wykonawca.

Na odcinku Białystok Południe – Ploski przewidziano budowę węzła Zabłudów oraz przeszło 150-metrowego mostu nad doliną Narwi.

Tu przetnie się "ósemka" z "dziewiętnastką"

Na odcinku Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód zaplanowano węzeł Białystok Zachód łączący S19 (idącą górą) z drogą ekspresową S8 (dołem). Zadanie obejmować będzie budowę Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami linii Białystok - Ełk.

Początkowo ten fragment miał być wykonywany jako dwa zadania: Dobrzyniewo - Białystok Zachód (przetarg unieważniono w kwietniu z uwagi na wysokie ceny ofertowe) oraz Krynice - Dobrzyniewo, który planowano budować w późniejszym terminie. Teraz połączono je w jedno.

Do 2024 roku

W piątek (29.05) ogłoszenie o obu przetargach wysłano do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. GDDKiA na oferty firm będzie czekać do 6 sierpnia. W IV kwartale tego roku planowane jest zawarcie umowy z wykonawcą. Obie inwestycje mają być gotowe pod koniec 2024 roku.

Redakcja
24@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.