715 osób online

Wystawa: Liminal – stan przejściowy

dodane dnia: 2021-10-15 przez: kul57
Impreza Patronat BiałystokOnline.pl
Wystawa: Liminal – stan przejściowy
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy:
2021-10-22 - 2021-11-10
Liminal – stan przejściowy

Wystawa Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II Wydziału Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie

Uczestnicy: Agata Chodera, Przemysław Danowski, Andrei Isakov, Palina Komarova, Agata Konarska, Mateusz Kowalczyk, Dobrosława Król, Krystyna Jędrzejewska-Szmek, Jakub Wróblewski
Kuratorka: Zuzanna Sękowska
Koordynacja: Eliza Urwanowicz-Rojecka

Identyfikacja wizualna: Renata Motyka

Galeria Arsenał w Białymstoku
22.10–10.11.2021
ul. A.Mickiewicza 2, Białystok


"Liminal – stan przejściowy" to wystawa wybranych projektów stworzonych przez artystki i artystów z Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II Wydziału Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Prace powstały pod kierunkiem dra hab. Jakuba Wróblewskiego, we współpracy z Andreiem Isakovem i Przemysławem Danowskim. Prezentacja obejmuje m.in.: Lovestory Jakuba Wróblewskiego, Andreia Isakova i Przemysława Danowskiego, Master of Reality Agaty Chodery, Lunatic Paliny Komarovej, Let’s Pray Agaty Konarskiej, Underminig Mateusza Kowalczyka, NeoWarszawę Dobrosławy Król oraz VR Lab Krystyny Jędrzejewskiej-Szmek. Ekspozycja stanowi próbę zbadania i omówienia zjawiska „zdarzenia wirtualnego”, dostrzeżenia jego wymiaru kulturowego, kulturotwórczego i funkcji praktyk z nim związanych.

Uczestnictwo dozwolone jest dla osób powyżej 15 rok życia.
Wystawa czynna od wtorku do niedzieli w godz. 10–18
Ostatnie wejście na wystawę o godz. 17.30

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE:

Sobota (23.10) godz.11:00

Oprowadzanie kuratorsko-autorskie po wystawie Liminal – stan przejściowy
Więcej informacji: https://galeria-arsenal.pl/wydarzenia/oprowadzanie-kuratorsko-autorskie-po-wystawie-liminal-stan-przejsciowy

26.10 - 09.11.2021 (godz.16:00-17:00)

Mateusz Kowalczyk Undermining, performans VR na żywo

Terminy:
26.10 (wtorek), 27.10 (środa), 29.10 (piątek), 02.11 (wtorek), 03.11 (środa), 09.11 (wtorek)

Miejsce:
Galeria Arsenał w Białymstoku, ul.A. Mickiewicza 2 (za pośrednictwem zestawu Oculus Quest 2 dostępnego na miejscu) w godz. 16-17
Zdalnie (za pośrednictwem swego komputera/headsetu) w godz. 16-17 lub 18-19
Obowiązuje limit miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Udział (w przestrzeni Galerii Arsenał) w cenie biletu wstępu na wystawę, zdalnie - wstęp wolny.

Zapisy odbędą się za pośrednictwem  formularza zgłoszeniowego, dostępnego od dnia 20.10 na stronie Galerii Arsenał w Białymstoku.
Mateusz Kowalczyk o działaniu:

Tytuł działania Undermining odnosi się do kontekstu kopalnianego, a jednocześnie do ludzkiej postawy – sabotażu i podważania, które ma podwójne znaczenie: umniejszania i podkopywania – np. ograniczania wartości w kontekście migracyjnym, społecznym i klimatycznym.
Przestrzenie zaprojektowane z myślą o wirtualnym współuczestnictwie są zbiorem polityki informacyjnej. To mash-up tego, co otrzymujemy, odległy cień tego, co do nas dociera. Jednak trudno nam się do niego odnieść, skoro wszystko, co do nas dociera, zostało już przetrawione przez formułę mediów społecznościowych czy propagandę publicznej telewizji.

Zapraszamy osoby znajdujące się fizycznie w przestrzeni Galerii Arsenał w Białymstoku, a także wszystkich zainteresowanych działaniem do uczestnictwa stacjonarnie lub zdalnie w zaprojektowanych przeze mnie trójwymiarowych przestrzeniach – przez cały okres trwania wystawy o konkretnej porze. Będę Waszym teleobecnym przewodnikiem, dostępnym dla Was na platformie Mozilla Hubs. W doświadczeniu będzie można wziąć udział poprzez headset znajdujący się w przestrzeni galerii.
 
Przestrzeń pokoju, mimo braku granicy wirtualnej, jest dla nas klaustrofobiczna poprzez określenie jej pola gry – platformy, po której poruszamy się podczas uczestnictwa.

Na pozór odległe od siebie przestrzenie, są obszarem zadawania pytań, poszukiwania własnych odpowiedzi na silną potrzebę kontroli i władzy, której rezultatem może być, chociażby wspieranie spółki odpowiedzialnej za dalszą ekspansję jednej z największych kopalń węgla brunatnego w Europie kosztem mieszkańców okolicznych wsi.

Jednorazowo znajdziemy się w jednej z tych przestrzeni wspólnie, budując za każdym razem inną, zmienną i tymczasową grupę osób, korzystając z przygotowanych przeze mnie na wirtualnej platformie narzędzi. Będą to obiekty 3D, wideo, pliki audio, zdjęcia - interaktywne elementy, związane z przestrzeniami granicy i kopalni. Z moją pomocą, każdy z nich będzie można podnieść, oraz przemieścić przy użyciu kontrolera lub kursora myszki – ta umiejętność będzie niezbędna we wspólnym, performatywnym spacerze. Prowadzone przeze mnie osoby, będą mogły obserwować i poruszać się po obszarze, w którym się znajdują, a poprzez wybór swoich avatarów, będą miały wpływ na scenografie i przebieg działania.

30.10 (godz.13:00)

Warsztaty w polskim języku migowym połączone z oprowadzaniem po wystawie Liminal – stan przejściowy

Prowadzenie: Daniel Kotowski 
Wstęp wolny
Obowiązuje wcześniejsza rejestracja poprzez
e-mail: j.bietkal@galeria-arsenal.pl
tel. i SMS: 694277616

5-6.11
Seminarium-warsztaty teoretyczne towarzyszące wystawie "Liminal – stan przejściowy"

W ramach wydarzeń towarzyszących zaplanowaliśmy seminarium-warsztaty, które będą próbą teoretycznego uchwycenia zjawiska w procesie, próbą krytycznego namysłu nad sztuką immersyjną i specyfiką działań w przestrzeni wirtualnej. Chcemy odejść od klasycznego modelu konferencji i wystąpień, by umożliwić dialog międzyśrodowiskowy – stworzyć sytuację, w której reprezentanci różnych dziedzin humanistyki i sztuki, po zapoznaniu się z pracami i praktyką Pracowni 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, będą mogli wymienić uwagi, opinie i spostrzeżenia. Zależy nam na żywej, twórczej, inspirującej dyskusji, z której notatki, zapiski, wnioski zostaną jako ślad procesu badawczego. Na tej podstawie zostanie opracowana publikacja pokonferencyjna.

07-27.11

Unreal Art - Warsztaty do wystawy Liminal - stan przejściowy

Crash Course Unreal Engine 4/5 dla początkujących artystek i artystów medialnych
Prowadzący: Andrei Isakov

Główne założenia:
●     Praca z gotowymi assetami z Unreal Marketplace.
●     Praca z Megascan’ami od Quixela (Nanite).
●     Tworzenie różnych warunków oświetleniowych (Lumen).
●     Tworzenie sekwencji wideo (Sequencer).
●     Postprodukcja w UE5 i UE4.

Warsztaty będą się odbywać raz w tygodniu w ciągu dwóch godzin, na przestrzeni czterech spotkań. Każde spotkanie będzie rozpoczęciem i zakończeniem jednego z przedstawionych powyżej tematów.

Terminy spotkań:
7.11 (niedziela) godz.18-20
13.11 (sobota) godz.18-20
20.11 (sobota) godz.18-20
27.11 (sobota) godz.18-20

Spotkania odbywają się w formie streamów na kanale Youtube.

Zapisy odbędą się za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego, dostępnego od dnia 20.10 na stronie Galerii Arsenał w Białymstoku.

Wstęp wolny.
Miejsce imprezy
ul. Mickiewicza 2
15-222 Białystok

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2021 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.