POLECAMY
Od października wystartuje 7 nowych połączeń autobusowych w powiecie sokólskim. Ma to być duże ułatwienie dla mieszkańców.
Walka z wykluczeniem komunikacyjnym Od 1 października na terenie powiatu sokólskiego zostanie uruchomionych siedem nowych linii autobusowych. Uruchomienie nowych linii jest możliwe dzięki wsparciu z rządowego funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Przewozy będą realizowane przez należącą do samorządu województwa podlaskiego spółkę PKS Nova. - Będzie to duże ułatwienie dla osób starszych, ale przede wszystkim dla uczniów szkół ponadpodstawowych w dojazdach do szkoły – mówił starosta powiatu sokólskiego Piotr Rećko. Porozumienie pomiędzy spółką PKS Nova i Powiatem Sokólskim zakłada podpisanie umów na uruchomienie nowych linii do 31 grudnia tego roku, ale jak zapewniają strony, będzie kontynuowany w przyszłym roku, podobnie jak rządowy fundusz rozwoju przewozów autobusowych. - Naszym celem jest stworzenie takiej sieci połączeń, żeby każdy mieszkaniec województwa podlaskiego mógł dojechać do większych miast – mówi marszałek Artur Kosicki. – Nie chcemy, aby w naszym województwie były obszary wykluczone komunikacyjnie – przy wsparciu z funduszu rządowego i przy udziale wojewódzkiej spółki będziemy likwidować te biały plamy. Korzyści także dla PKS-u Wybór PKS Nova ma przynieść wymierne efekty finansowe samej spółce. Dodatkowe połączenia i współpraca z powiatem wymaga zaangażowania dodatkowego taboru i kierowców, ale PKS Nova jest do tego przygotowana. Nowe linie autobusowe na terenie powiatu sokólskiego pojadą trasami: 1) Sokółka - Wołyńce przez: Zadworzany, Kuźnicę, 2) Sokółka - Korycin przez: Bogusze, Janów, 3) Sokółka - Wołyńce przez: Malawicze Górne, Kuźnicę, 4) Sokółka - Sokółka przez: Drahle, Minkowce, 5) Sokółka - Szaciły przez: Szudziałowo, Kruszyniany, 6) Sokółka - Dąbrowa Białostocka przez: Trzciankę, Sidrę, 7) Sokółka - Dąbrowa Białostocka przez: Janów, Suchowolę. "Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej" ma przywrócić połączenia autobusowe, jakie zostały zlikwidowane z powodu deficytu, kiedy przychody z biletów były niższe niż koszty utrzymywania tych linii. Dofinansowanie ma dotyczyć linii komunikacyjnych niefunkcjonujących od co najmniej trzech miesięcy przed wejściem w życie ustawy i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie.
Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl
Aktualności 15:50
Sport 14:51
Nauka 14:10
Aktualności 14:00
Kultura i Rozrywka 13:30
Aktualności 12:00
Praca 11:00
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji