771 osób online

Znaczenie słów kluczowych dla pozycji strony internetowej

dodane dnia: 2019-08-09 przez: Marek Masalski
Termin promocji: 2019-08-09 - 2059-07-26
Każdy, kto miał jakąkolwiek styczność ze stronami internetowymi, słyszał takie pojęcie jak „słowa kluczowe”. Dlaczego nie należy ich bagatelizować, jak je dobierać oraz jaki mają wpływ na nasze wyniki? O tym wszystkim opowie Państwu nasz gość, wieloletni ekspert z branży SEO oraz freelancer z Białegostoku Pan Marek Masalski. Zapraszamy do zapoznania się z treścią wywiadu.

Jaki wpływ mają słowa kluczowe na pozycję w wynikach wyszukiwania?
Słowa kluczowe to podstawa, aby znaleźć nowych klientów. Dzięki nim możemy wybrać swoją grupę docelową. Co zaskakujące, duża liczba słów kluczowych nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Im trafniejsze frazy, tym większa szansa, że na naszą stronę trafią przyszli konsumenci. Dla przykładu, jeżeli zajmujemy się produkcją zamków błyskawicznych, nie możemy opierać swoich tekstów na ogólnych słowach kluczowych jak „zamek”. Może to spowodować, że użytkownicy szukający informacji o zamku średniowiecznym, zobaczą naszą stronę. Jest przy tym mała szansa, że będą to nasi klienci. Dlatego warto wybrać listę słów, które będą jak najbardziej precyzyjne do usługi, którą oferujemy. Jest to nie tylko ważne dla odbiorców, ale również dla robotów Google’a, które oceniają witryny podczas każdego wyszukiwania. Specjaliści wyróżniają trzy typy fraz: ogólne (podstawowe nazwy usług), brandowe (posługujące się nazwą danej marki) oraz long tail (wielowyrazowe frazy, które zawężają wyniki) Im więcej trafnych słów kluczowych i unikalnych treści, tym łatwiej o lepszą pozycję w SERP’ach.

Jak wybierane są słowa kluczowe, które mogą mieć największy potencjał?
Pomimo że mam duże doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych wiem, że samemu ciężko oszacować, które słowo może mieć najlepszy zasięg. Dlatego też korzystam z narzędzi, które pokazują liczbę wyszukań w internecie dla odpowiednich fraz. Dzięki temu wiem, na jakie słowa kluczowe dana witryna nie jest jeszcze wyświetlana. Dobrze jest też szukać obecnych trendów. Jeżeli zajmujemy się księgowością outsourcingową, możemy być pewni, że w razie zmian prawnych w podatkach, wzrośnie zapotrzebowanie na nowe słowa kluczowe. Nie można przegapić takiej okazji! Strona internetowa jest żywym organizmem, który się ciągle rozwija. Dlatego tak ważne jest stałe dodawanie nowych treści, aby przyciągnąć kolejnych użytkowników. Zalecam więc niejednokrotnie, aby na witrynie umieścić specjalistycznego bloga. To ukryta furtka, aby wypełnić naszą stronę jeszcze większą ilością, trafnych słów kluczowych! Teksty można zlecić specjaliście, który sprawdzi, co będzie teraz najkorzystniejsze.

Jakie ma pan rady dla kogoś, kto dopiero zaczyna pozycjonować swoją stronę?
Na pozycjonowanie strony składa się wiele czynników. Są to działania wewnątrz strony, mające na celu optymalizację treści dla potencjalnych użytków i robotów Google. Witryna musi być też wystarczająco przejrzysta, zawierać odpowiednie słowa kluczowe, szybko się ładować oraz nie zawierać dużej ilości, niepotrzebnych wtyczek. SEO to też działania na zewnątrz takie jak link-building, czyli linkowanie do naszej witryny na zewnętrznych serwisach. W obu tych częściach wykorzystywane są słowa kluczowe. Aby dobrać odpowiednie frazy trzeba być nie tylko kreatywnym, ale posiadać również odpowiednie narzędzia, które pozwolą nam na ich wybór. Samodzielne pozycjonowanie strony jest więc bardzo trudne dla kogoś spoza branży. Dlatego najlepiej zdecydować się na pomoc profesjonalisty. Dzięki wykonaniu audytu SEO można wybadać słabe oraz mocne strony witryny. Tylko takie kompleksowe działanie może przynieść realne efekty i podnieść pozycję strony internetowej.

Jak widzimy pozycjonowanie naszej witryny to długi i fachowy proces. Wybór odpowiednich słów kluczowych jest rzeczą nadrzędną, o której należy pomyśleć już na samym początku. Jeżeli więc planujemy stworzyć swoją własną stronę internetową bądź polepszyć już istniejącą, warto powierzyć takie działania specjalistom SEO. Dziękujemy serdecznie Panu Marku Masalskiemu, który ma w tej branży wieloletnie doświadczenie. Takie osoby jak on, pomogą nam w stworzeniu przyciągającej strony internetowej.
Miejsce promocji
Promocje, oferty

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2019 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.