1054 osób online

Auris - z hybrydą jej do twarzy!

2015.09.07 00:00
To lato należy do Toyoty i nikt nie odważy się temu zaprzeczyć. Nowa odsłona reprezentanta segmentu C z Kraju Kwitnącej Wiśni pozytywnie zaskakuje jakością i udowadnia, że jazda autem z napędem hybrydowym może być ekonomiczna i pełna emocji.
Auris - z hybrydą jej do twarzy!
Fot: Toyota

Auris od chwili pojawienia się na rynku cieszył się zainteresowaniem i dobrymi opiniami kierowców. Kolejna generacja modelu jest jeszcze bardziej wyrazista. W dniach 14-19 września wszyscy zainteresowani będą mieli możliwość lepszego poznania auta w ramach akcji "Tydzień dla firm", organizowanej przez autoryzowanych dilerów Toyoty.

Czas zmian

Japoński reprezentant segmentu C w nowej odsłonie zyskał więcej pewności siebie. Wszystko za sprawą zmiany przedniego grilla i nadaniu reflektorom oraz zderzakom ostrzejszych kształtów. Dzięki temu nowy Auris wydaje się być szerszy od swojego poprzednika. Modyfikacje nie ograniczyły się tylko do zewnętrznej mini rewolucji designu auta – teraz środek ciężkości znajduje się jeszcze niżej. Dodatkowo w przypadku wyboru wersji Touring Sports zyskujemy bagażnik o pojemności 1658 litrów.

Nie wysiadam. Jadę dalej!

Wszystkie elementy we wnętrzu auta zostały wykonane z najwyższej jakości materiałów. Fotele są niezwykle wygodne, a ilość miejsca wystarczy na swobodną wyprawę pięcioosobową grupą.

Deska rozdzielcza jest niemal pionowa, co sprawia, że siedząc za kierownicą możemy poczuć się jak w modelu GT86. Na pochwałę zasługują też dwa kolorowe wyświetlacze. Pierwszy, o przekątnej 4,2 cala, został umiejscowiony pomiędzy dwiema tubami skrywającymi tarcze zegarów. Drugi – z dotykowym wyświetlaczem, obsługujący multimedia Toyota Touch 2, znajduje się na środku panelu centralnego.

Ekonomia w cenie

Jazda autem z napędem hybrydowym to sama przyjemność. Wsiadamy, zapinamy pasy, wciskamy przycisk "Power" i zaczynamy zabawę. Pod maską pracują dwie jednostki – benzynowa o mocy 99 KM oraz elektryczna. Auto rusza bezszelestnie. Jeśli jednak zechcemy wystartować z przysłowiowym "pedałem w podłodze", Auris automatycznie uraczy nas brzmieniem wkręcającej się na obroty benzynowej części swojego hybrydowego serca.

W ofercie są 3 tryby jazdy. EV Mode pozwala na poruszanie się przy wykorzystaniu energii zgromadzonej w akumulatorach do prędkości ok. 60 km/h. Eco Mode jest rozwiązaniem pozwalającym na optymalne wykorzystanie obu silników. PWR Mode to natomiast opcja dla tych, którzy chcą odkryć w Toyocie bardziej zadziorny pazur.

Auto prowadzi się bardzo wygodnie i komfortowo w każdych warunkach, a w przypadku manewrowania pomiędzy zaparkowanymi autami czy słupami doskonale sprawdza się kamera cofania i czujniki parkowania.

Inteligencja pełna gracji

Japońscy konstruktorzy przykładają ogromną wagę do bezpieczeństwa podróżujących. Auris został wyposażony w system Toyota Safety Sens. Dzięki temu rozwiązaniu rozpoznaje znaki i w przypadku przekroczenia limitu dozwolonej prędkości powiadamia o tym kierowcę. System potrafi też automatycznie hamować w kryzysowych sytuacjach, alarmuje o najechaniu na linie wyznaczające pasy ruchu i automatycznie zmienia światła z drogowych na mijania.

Patrz w przyszłość

Nowy Auris to auto nietuzinkowe. Poprawiony design w połączeniu z gamą ciekawych jednostek napędowych, w tym bardzo dobrej hybrydy sprawia, że dzieło japońskiego giganta ma ogromne szanse, aby trafić w gusta kierowców z różnych grup wiekowych. Japończycy po raz kolejny udowodnili, że samochód z segmentu C może być nie tylko ekonomiczny, ale też dawać wiele radości z jazdy i zachwycać swoją funkcjonalnością.

Sprawdź, gdzie możesz przetestować nową Toyotę Auris

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]


Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.