497 osób online

Podlaska Marka Roku 2019. Ponad 200 zgłoszeń

2020.01.28 12:26
207 zgłoszeń w 9 kategoriach wpłynęło w tegorocznej edycji Podlaskiej Marki Roku. Najwięcej, bo aż 42 kandydatury, zgłoszono w kategorii Produkt Spożywczy. Po 30 zgłoszeń - w kategoriach Kultura oraz Społeczeństwo.
Podlaska Marka Roku 2019. Ponad 200 zgłoszeń
Fot: Podlaska Marka

Więcej kategorii

Już po raz szesnasty województwo podlaskie będzie wybierać swoje najlepsze, najbardziej prestiżowe produkty. O tytuł Podlaskiej Marki będą walczyć w dziewięciu kategoriach: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo oraz w dwóch, debiutujących w tym roku, kategoriach tematycznych: Biznes i Projekt 4.0.

Łącznie w tym roku wpłynęło 207 zgłoszeń. Najwięcej trafiło do kategorii Produkt Spożywczy – są tu m.in. regionalne wyroby wędliniarskie, słodkości i napitki. Po 30 kandydatur znalazło się w kategoriach Kultura i Społeczeństwo. Wśród zgłoszonych są m.in. instytucje kultury, koncerty, spektakle, przedsięwzięcia prozdrowotne, projekty edukacyjne, a nawet koła gospodyń wiejskich.

Tegoroczna Podlaska Marka została rozszerzona o dwie nowe kategorie tematyczne. To Biznes i Projekt 4.0. O nagrodę w pierwszej z tych kategorii powalczy 18 kandydatów. Natomiast w Projekcie 4.0 zwycięzca zostanie wybrany spośród 13 zgłoszonych.

To już 16 lat

Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego.

W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.

Po zakończeniu potwierdzania zgłoszeń odbywa się pierwsze posiedzenie Kapituły Nagrody, która spośród wszystkich przesłanych zgłoszeń dokona wyboru 27 produktów nominowanych do Nagrody. Kapituła nominuje maksymalnie trzy produkty w każdej z kategorii. Podczas drugiego posiedzenia Kapituły Nagrody następuje ostateczne wyłonienie laureatów. Każdy z członków kapituły wybiera jednego laureata w każdej z kategorii.

Wówczas także rozpocznie się głosowanie internetowe mieszkańców, którzy zdecydują o przyznaniu Podlaskiej Marki Konsumentów.

Laureatów Podlaskiej Marki 2019 poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 29 kwietnia 2020 r.

Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.