940 osób online

Ułatwienia przy rejestracji samochodów. Wiele osób się ucieszy

2018.09.10 19:27
Asystent mieszkańca, wstępna weryfikacja dokumentów, możliwość zostawienia wniosków i umówienia się na odbiór dokumentów następnego dnia – to zmiany, które zostały wprowadzone w Referacie Rejestracji Pojazdów, żeby usprawnić obsługę mieszkańców
Ułatwienia przy rejestracji samochodów. Wiele osób się ucieszy
Fot: UM Białystok

Wdrożenie nowego rządowego systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) spowodowało liczne utrudnienia dla mieszkańców i urzędów z powodu dużej awaryjności. Ponadto z roku na rok wzrasta liczba osób zainteresowanych załatwieniem spraw w Referacie Rejestracji Pojazdów. Codziennie jest tam obsługiwanych ok. 400 osób. W 2015 roku w Białymstoku było zarejestrowanych 159,8 tys. pojazdów, w 2017 roku już ok. 181,8 tys. Władze Białegostoku postanowiły trochę ułatwić interesantom załatwianie uciążliwych spraw.

– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom białostoczan wdrożyliśmy nowe rozwiązania techniczne i organizacyjne usprawniające rejestrację pojazdów. Dzięki temu możliwe jest szybsze obsługiwanie mieszkańców  – mówi prezydent Tadeusz Truskolaski.

Mniej czekania

Aby zapewnić jakość usług na wysokim poziomie i przyspieszyć obsługę interesantów, w Referacie Rejestracji Pojazdów zostały wprowadzone m.in. zmiany w w punkcie informacji. Od kilku tygodni stosowana jest tam wstępna weryfikacja kompletności składanych wniosków i oferowana pomoc przy ich wypełnianiu. Weryfikacją zajmuje się dwóch pracowników. Dzięki temu mieszkańcy wchodzą na salę obsługi interesantów z kompletnymi wnioskami. Skróciło to czas obsługi. W ten sposób zweryfikowano już ponad tysiąc wniosków.

Mieszkańcy, którzy nie mogą lub nie chcą czekać w referacie rejestracji na załatwienie swojej sprawy, mogą zostawić wnioski w punkcie informacji. Nie muszą czekać w kolejce do sali obsługi. Mogą umówić się na odbiór dokumentów na następny dzień. W miarę możliwości, np. w sprawach zgłoszenia sprzedaży pojazdu, pracownicy załatwiają sprawy mieszkańca wprowadzając dane do systemu bez konieczności kierowania go do sali obsługi.

Asystent do pomocy

W Referacie Rejestracji Pojazdów białostoczanie mogą także skorzystać z pomocy asystenta mieszkańca. Znajdą go w poczekalni na I piętrze. Asystent kieruje mieszkańców do stanowisk weryfikacji dokumentów, udziela informacji z zakresu spraw załatwianych w tym referacie, pomaga obsłużyć biletomat, dokonać opłat w opłatomacie.

Kolejną zmianą jest doposażenie sali obsługi w dwa dodatkowe komputery z dostępem do internetu na potrzeby weryfikacji i drukowania informacji niezbędnych przy rejestracji pojazdów np. z CEIDG, KRS. Skraca to czas obsługi i nie angażuje do tych czynności innych pracowników. Dodatkowo do rejestracji pojazdów przeniesiono do pomocy pracowników z innych referatów Departamentu Obsługi Mieszkańców.

Wprowadzono także dodatkowe otwarte soboty. Jedna odbyła się 11 sierpnia, kolejną zaplanowano na 15 września w godz. 8.00-12.00. W najbliższą sobotę białostoczanie będą mogli załatwić swoje sprawy w całym Departamencie Obsługi Mieszkańców, nie tylko w Referacie Rejestracji Pojazdów. Następna otwarta sobota odbędzie się 29 września.

Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl

Polecamy lokal
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2020 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.