POLECAMY
Uczniowie Zespołu Szkół Gastronomicznych w Białymstoku zdawali egzamin z różnych umiejętności zawodowych w ramach projektu "Innowacje Edukacyjne". Test wiedzy odbył się podczas realizacji modułu "Organizacja obsługi gastronomicznej żywienia zbiorowego", który jest częścią całego projektu.
- Modułowy system kształcenia w formie innowacji został wdrożony w klasie pierwszej w zawodzie technik organizacji usług gastronomicznych. Testową formą nauczania objęliśmy dwa przedmioty: technologię gastronomiczną i zasady żywienia. Treści z obu przedmiotów zostały połączone i podzielone na moduły. Zawartość merytoryczna skorelowanych zagadnień zawodowych wchodzących w skład poszczególnych modułów została wyodrębniona w oparciu o zadania zawodowe wynikające ze specyfiki zawodu" - powiedziała Jolanta Żurawska, wicedyrektor Zespołu Szkół Gastronomicznych w Białymstoku. Na zakończenie poszczególnych modułów uczniowie otrzymają certyfikaty potwierdzające umiejętności dla charakterystycznych zadań zawodowych. W praktyce oznacza to, iż uczeń jeszcze w trakcie nauki posiadać będzie potwierdzone dyplomem konkretne wymierne umiejętności, np. określanie wartości odżywczej i energetycznej potraw i napojów, układanie jadłospisów odpowiednio do pory dnia i preferencji konsumentów w żywieniu zbiorowy, stosowanie zasad żywienia dietetycznego. Sprzyja to lepszemu poruszaniu się po rynku pracy oraz odpowiada na potrzeby i wymagania przyszłych pracodawców. Projekt "Innowacje Edukacyjne - program testowania i wdrażania nowych metod modernizacji oferty kształcenia zawodowego w woj. podlaskim" jest jedynym przedsięwzięciem realizowanym woj. podlaskim w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. za: Innowacje Edukacyjne.pl
MAG
24@bialystokonline.pl
Sport 2025.10.17 20:22
Aktualności 2025.10.17 18:30
Kryminalne 2025.10.17 16:50
Sport 2025.10.17 15:24
Aktualności 2025.10.17 14:50
Kultura i Rozrywka 2025.10.17 14:30
Kulinaria 2025.10.17 13:40
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji