Kto poprowadzi restauracje i bary na stadionie miejskim? Kto odda więcej zysku

2016.02.02 07:58
Spółka stadion miejski ogłosiła przetarg, w którym chce wybrać operatora gastronomicznego. Ma on prowadzić stałą działalność na terenie obiektu oraz zapewnić obsługę podczas wszystkich imprez.
Kto poprowadzi restauracje i bary na stadionie miejskim? Kto odda więcej zysku
Fot: Michał Kardasz
W 2016 r. stadion miejski ma odwiedzić 380 tys. osób

Spółka Stadion Miejski szuka firmy, która będzie prowadzić stałą działalność gastronomiczną na terenie obiektu przy Słonecznej - zapewni obsługę gastronomiczną podczas wszystkich imprez masowych, korporacyjnych, VIP oraz wydarzeń specjalnych. Ma również karmić najemców lóż skybox oraz sprzedawać napoje alkoholowe i bezalkoholowe w czasie meczy.

Przetarg dotyczy wynajmu powierzchni gastronomicznych, które mają łącznie ponad 1000 m2. Wszystkie są w stanie deweloperskim, a więc przyszły użytkownik musi liczyć się z ich urządzeniem. Obejmują one 6 części. Największa to strefa VIP o łącznej powierzchni 400 m2. Kolejne to: super VIP (60 m2), przestrzeń otwarta na poziomie +1 (145 m2), przestrzeń otwarta na poziomie +2 (235 m2), restauracje z zapleczem skybox na poziomie +3 (88 m2) oraz pomieszczenia w części biurowo-administracyjnej (108 m2).

Najemca tych pomieszczeń będzie musiał płacić stadionowi miejskiemu miesięcznie 12 zł netto za każdy metr kwadratowy, czyli ponad 12 tys. zł, oraz procent swoich przychodów. To właśnie o ten procent będą rywalizować uczestnicy przetargu. Stadion powierzy prowadzenie gastronomii firmie, która zadeklaruje, że przekaże największą część swojego zysku (stawkę wywoławczą ustalono na 2%). Ponadto najemca będzie opłacał rachunki za energię elektryczną i cieplną, zużytą wodę oraz z tytułu użytkowania części wspólnych.

Podpowiedzią do ustalenia wartości przetargu jest frekwencja na obiekcie. W 2015 r. białostocki stadion odwiedziło prawie 354,3 tys osób. Średnio na każdym meczu było 12,3 tys. kibiców. Dodatkowo odbyły się 4 duże imprezy. W bieżącym roku stadion planuje przyciągnąć 380 tys. osób.

W przetargu mogą wystartować firmy, które mają co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu lokalami gastronomicznymi obsługującymi chociaż 500 osób oraz obsługiwały imprezy masowe z minimum 5 tys. uczestników.

Przetarg odbędzie się 8 lutego. Umowa zostanie zawarta do końca 2017 r.

Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl

1689 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39