Podlaski klub rozegra ostatni mecz, a później rozpocznie świętowanie historycznego awansu

2023.04.20 10:30
W najbliższą sobotę (22.04) SPR Nowe Piekuty zagra ostatnie spotkanie na szczeblu Warszawsko-Mazowieckiej II Ligi Piłkarzy Ręcznych. W kolejnym sezonie podlaska drużyna będzie występować już szczebel wyżej.
Fot: SPR Nowe Piekuty

W kolejce zamykającej batalię 2022/2023 SPR Nowe Piekuty podejmować będzie na swoim terenie, czyli w hali Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Rudce, MKS Padwę II Zamość. Wynik tego starcia nie będzie miał jednak dla gospodarzy większego znaczenia, gdyż - dzięki dobrej dyspozycji nowopiekuckiej drużyny we wcześniejszej fazie sezonu - podopieczni Norberta Marksa mają już pewny awans do I ligi. Jest to historyczny sukces podlaskiej piłki ręcznej, ponieważ SPR będzie pierwszą ekipą z regionu, która zagra na tym szczeblu.

- Kiedy w 2015 r. zakładaliśmy stowarzyszenie nie mieliśmy w planach, że kilka lat później osiągniemy taki sukces. Zaczęło się od amatorskiego grania, lecz chęć rywalizacji popchnęła nas ku III lidze. W kolejnych latach powoli rozwijaliśmy się sportowo i organizacyjnie. Wspólnie wspinaliśmy się po szczeblach ligowych tabel i co sezon notowaliśmy coraz lepszy wynik. Małymi krokami pokonywaliśmy kolejne stopnie ku górze. Teraz jesteśmy na szczycie Warszawsko-Mazowieckiej II Ligi Piłkarzy Ręcznych i jest to zasługa wszystkich zawodników oraz trenerów, którzy z nami współpracują i współpracowali w poprzednich sezonach. Wspólnie dokonaliśmy historycznego wyczynu, jakim jest awans do I ligi. Jesteśmy pierwszą podlaską drużyną, która zagra na tym szczeblu rozgrywek. Zespół, który obecnie tworzymy, jest wyjątkowy nie tylko ze względu na ten wynik, ale również z powodu jego wymiaru. SPR Nowe Piekuty zrzesza bowiem szczypiornistów z kilku regionów naszego województwa. Tym bardziej jesteśmy dumni, że klub z naszej małej ojczyzny cieszy się takim uznaniem - przekazał w specjalnym komunikacie nowopiekucki zespół.

Mimo tego, że mecz z rezerwami MKS-u Padwy Zamość nie ma większej wagi, to jednak władze podlaskiej drużyny liczą, że kibiców na trybunach nie zabraknie. Po sobotnim starciu rozpocznie się bowiem oficjalne świętowanie awansu.

- Chcielibyśmy, by tego dnia hala w Rudce wypełniła się po brzegi. To dla nas wyjątkowa chwila, którą chcemy celebrować z kibicami i wszystkimi, którzy do tej pory nas wspierali. Zapraszamy bardzo serdecznie! Liczymy na waszą obecność! Do zobaczenia na hali! - czytamy w komunikacie SPR-u zamieszczonym w mediach społecznościowych.

Rafał Żuk
rafal.zuk@bialystokonline.pl

1384 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.