POLECAMY
Po tygodniu zamknięcia została ponownie otworzona bocznica kolejowa w Bielsku Podlaskim. W ubiegłym tygodniu w tej sprawie interpelacje złożyli członkowie Polski 2050.
Presja ma sens? W ubiegły wtorek (1.06) została zamknięta bocznica kolejowa w Bielsku Podlaskim. Polska 2050 nie zgadzała się z tą decyzją, dlatego zaapelowała dzień wcześniej (31.05) zarówno do Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, jak również do prezesa zarządu PKP PLK Ireneusza Marchela o natychmiastowe podjęcie działań w celu ponownego, jak najszybszego uruchomienia bocznicy przeładunkowej w Bielsku Podlaskim. Głównym powodem miało być uniknięcia problemów gospodarczych lokalnych firm, poprawy bezpieczeństwa w transporcie, uniknięcia szkód w środowisku i bardziej efektywnego wykorzystania nowo przebudowanej infrastruktury kolejowej. Więcej na ten temat: Polska 2050 sprzeciwia się zamknięciu bocznicy przeładunkowej. We wtorek (8.06) bocznica wznowiła funkcjonowanie. Od prawie 60 lat umożliwia ona podmiotom gospodarczym realizować transport towarów. "Kolej powinna być rozbudowywana a nie zamykana" - Zamknięcie przeładunkowej bocznicy kolejowej w Bielsku Podlaskim byłoby bardzo złą wiadomością dla przedsiębiorców i całego regionu - mówi Katarzyna Todorczuk z Polski 2050. Po zamknięciu bocznicy, zaproponowano rozwiązanie zastępcze na realizowanie dostaw: transport towarów miał odbywać się drogą krajową DK19 i wojewódzką DW689, odpowiednio na odległość 48 km (z Czeremchy) i 28 km (z Hajnówki), na które wyjechałoby tysiące tirów stwarzających zagrożenie. Jak tłumaczy Polska 2050, spowodowałoby to znaczne obciążenie obu tych tras, co negatywnie wpłynęłoby na bezpieczeństwo oraz wyemitowało ogromną emisję spalin do środowiska. - Bielsk Podlaski stał się zagłębiem budowlanym dzięki firmom, które zlokalizowały tam swoje siedziby. Transport kolejowy jest niezbędnym elementem do prowadzenia działalności branży budowlanej. Kolej powinna być rozbudowywana a nie zamykana - dodaje Katarzyna Todorczuk. Polska 2050 Szymona Hołowni deklaruje również swoją pomoc, zarówno władzom PKP PLK, jak i Ministerstwu Infrastruktury w zakresie konsultacji i przygotowania rozwiązań legislacyjnych koniecznych do podjęcia, aby w przyszłości do takich sytuacji nie dochodziło.
Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl
Kultura i Rozrywka 13:30
Sport 13:00
Sport 12:40
Sport 12:30
Aktualności 12:10
Zdrowie 12:00
Biznes 12:00
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji