507 osób online

Finał Podlaskiej Marki 2021. Kto wygrał? [ZDJĘCIA]

2022.05.11 23:22
W środę (11.05) odbył się finał Podlaskiej Marki roku 2021. O ten tytuł walczyło 30 inicjatyw, produktów i wydarzeń regionalnych w 10 różnych kategoriach. Kto wygrał?
Finał Podlaskiej Marki 2021. Kto wygrał? [ZDJĘCIA]
Fot: Redakcja BiałystokOnline

Pierwszy raz od 2 lat finał Podlaskiej Marki odbył się z pełnym udziałem publiczności, która zgromadziła się w Operze i Filharmonii podlaskiej w Białymstoku. Wcześniej nie było to możliwe z powodu pandemii COVID-19.

- Podlaskie to kraina, która rozciąga się od ostatniej dziewiczej Puszczy na Starym Kontynencie, aż po krystalicznie czyste i wciąż dzikie jeziora Suwalszczyzny. Z bogactwem natury, której zazdrości nam cały świat - rozpoczął marszałek Artur Kosicki. - To też region przedsiębiorczych ludzi z ambitnymi celami, którzy mają pomysły i chcą je pokazywać całemu światu. Samorząd Województwa Podlaskiego stara się dostrzegać ideę przyszłości, wspierać je i mówić o nich jak najszerzej. Takie są właśnie od lat główne cele Podlaskiej Marki - dodał.

W tym roku o tytuł Podlaskiej Marki walczyło 30 inicjatyw, produktów i wydarzeń regionalnych. Kto wygrał statuetkę i 10 tys. zł?

Kategoria Produkt użytkowy

Zwycięzcą została manufaktura 4 Szpaki za superkrem odżywczy.

- Nasza działalność bardzo mocno wpisuje się w zarówno naturę, jak i ogromny potencjał ludzi, którzy tutaj funkcjonują i którzy są dumni, że pochodzą z naszego regionu - powiedział dyrektor firmy Grzegorz Sienkiewicz. - Superkrem odżywczy jak nazwa wskazuje jest super. Przez jego uniwersalny charakter nadaje się do twarzy, jak i do innych części ciała. Dzisiaj możemy konkurować nie tylko z największymi markami w Polsce, ale też i na całym świecie.

Kategoria Produkt spożywczy

Zwycięzcą została Pracownia Tortów Cukrowe Fantazje za Marcinek Hajnowski.

- Ta statuetka jest ogromnym wyróżnieniem, ale i ogromną odpowiedzialnością spoczywającą na moich barkach - skomentowała właścicielka Joanna Bińczycka. - Co widzę, gdy zamykam oczy myśląc o marcinku? Widzę carski pałac, parujący samowar i talerzyk z częścią marcinka. Słyszę szum Puszczy Białowieskiej, piękne lasy, dęby, łąki, żółte jaskry, złote łany zbóż. Marcinek to nie tylko cienki placuszek, to jest cała historia i tradycja w tym ukryta.

Kategoria Biznes

Zwycięzcą została firma Pronar za Centrum Wystawowe Pronar w Siemiatyczach.

- Chciałbym podziękować kapitule za wybór firmy Pronar. Chcę powiedzieć, że za nami 30 lat pracy, jesteśmy na wszystkich kontynentach w 80 państwach. Mamy 3 tys. pracowników i idziemy po dalsze tysiąc - podkreślił prezes Sergiusz Martyniuk.

Kategoria Inwestycja

Zwycięzcą zostało Miasto Łomża za Halę Kultury w Łomży.

- W imieniu mieszkańców Łomży dziękuję za przyznanie tej niezwykle ważnej statuetki. Już rok funkcjonowania Hali Kultury pokazał, że decyzja o remoncie zabytkowej hali targowej na cele kultury była jak najbardziej słuszna i trafna - mówił prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski.

Kategoria Marka bez barier

W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrodę w nowej kategorii, którą została Marka bez barier. Zwycięzcą został dr Maciej Oksztulski – pierwszy w Polsce niemówiący autysta, który obronił rozprawę doktorską z dyscypliny nauki prawne na Wydziale Prawa UwB.

- Dziękuję gorąco szanownej kapitule, jak i osobom, które głosowały internetowo na osobę w spektrum autyzmu. Marka bez barier jest najnowszą kategorią konkursową, w której znalazły miejsca osoby z niepełnosprawnościami. Dzisiejsze docenienie było możliwe dzięki nominacji przez pana dziekana Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku prof. Mariusza Popławskiego, przychylności Uniwersytetu w Białymstoku i całkowitemu oddaniu mojego mentora i promotora pana prof. Macieja Perkowskiego - skomentował dr Maciej Oksztulski za pomocą syntezatora mowy.

Kategoria Społeczeństwo

Zwycięzcą zostało Miasto Białystok za Muzeum Pamięci Sybiru.

- Nasze Muzeum Pamięci Sybiru jest niemowlęciem, a za 6 dni skończy dopiero 8 miesięcy. Zostało bardzo ciepło przyjęte przez wszystkich. To chyba jedna z nielicznych instytucji, która jeszcze nie usłyszała słowa krytyki. Jednocześnie przesłanie, aby "człowiek człowiekowi nie gotował tego losu" stało się niezwykle w tej chwili aktualne, w związku z trwającą wojną w Ukrainie - powiedział prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. - Trzeba dbać o człowieczeństwo i przypominać, że człowiek człowiekowi powinien być przyjacielem, a nie wilkiem. Jeżeli wszyscy będziemy mówili takim głosem, to dotrze on gdzieś tam daleko do Moskwy, a może i do jakichś schronów za Uralem.

Kategoria Projekt 4.0

Zwycięzcą została Politechnika Białostocka i Klaster Obróbki Metali za Laboratorium Smart Education 4.0.

- Mam nadzieję, że to laboratorium nie będzie służyło tylko studentom, ale i pracownikom naszych podlaskich firm - zaznaczył inż. Roman Kaczyński, prof. PB.

- Chcemy zwrócić uwagę, że to laboratorium powstało dzięki temu, że 111 firm nie tylko z naszego województwa współpracuje razem z samorządem. Co najważniejsze, projekt ma mieć kontynuację i jako projekt strategiczny trafić do każdego powiatu w naszym województwie - skomentował prezes Sebastian Rynkiewicz.

Kategoria Kultura

Zwycięzcą został producent filmów Mucha na Dziko za film "Czarna Dama".

- Każdy, kto uczestniczył w tej produkcji wie, że za nią stały setki ludzi, którzy poświęcili wiele miesięcy, a nawet lat swojego życia, żeby ten film powstał. To jest nagroda dla nas wszystkich - podziękował Hubert Buharewicz.

Kategoria Wydarzenie

Zwycięzcą został Narwiański Park Narodowy za Biesiadę Miodową w Kurowie.

- To nagroda bardzo ważna dla NPN i jego pracowników, którzy od 2000 r. z wielką pasją i zaangażowaniem organizują Biesiadę Miodową w Kurowie i promują województwo podlaskie. Biesiada Miodowa to doskonały przykład tego, że można połączyć promocję pszczelarstwa i pięknej przyrody - stwierdził dyrektor Grzegorz Piekarski.

Kategoria Odkrycie

Zwycięzcą został Uniwersytet w Białymstoku za badanie i rozwój zimnego ultraszybkiego zapisu informacji.

- Nasz region to nie tylko piękna natura i kultura, ale i innowacyjne osiągnięcia w skali światowej. Osiągnięcie światowe i nauka to Uniwersytet w Białymstoku. Jestem dumny, że stoję w tym miejscu - powiedział dr hab. Andrzej Stupakiewicz z Wydziału Fizyki UwB. - O nauce mówi się różnie. Ostatnio mówi się, że gospodarka staje na skraju przepaści. Nauka proponuje zrobić krok do przodu.

Podlaska Marka Konsumentów

Swoją nagrodę przyznali już internauci - 26 kwietnia wyłoniono laureata Podlaskiej Marki Konsumentów, którym został Ludowy Zespół Pieśni i Tańca "Skowronki" z Brańska.

- Będziemy robili wszystko byśmy tańczyli jak najdłużej w tych strojach ludowych i na tej wspaniałej scenie podlaskiej. Pomimo że tańczymy na całym świecie, ale to ta podlaska scena jest najlepszą i wybitną. Będziemy robić wszystko, by o naszym regionie było głośno na całym świecie - oznajmił Mirosław Szymański.

Ambasadorzy Województwa Podlaskiego

Podczas gali poznaliśmy również Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego i Ambasadora Podlaskiej Gospodarki, którym został Podlaski Klub Biznesu.

- To wyróżnienie i ten tytuł jest wielkim honorem, zaszczytem i dodatkową motywacją, by jeszcze bardziej wspierać promocję i rozwój województwa podlaskiego - mówił prezes Wojciech Strzałkowski.

Z kolei Honorowym Ambasadorem Województwa Podlaskiego został Wojciech Nowicki.

- Nie jestem z branży biznesu, nauki czy kultury, ale cieszę się, że sport też jest doceniony i gdzieś tam przyczyniam się do tych sukcesów - skomentował Wojciech Nowicki.

Galę prowadził Piotr Doliński wraz z "cyfrową koleżanką" o imieniu Xylo. Podczas finału w OiFP wystąpili m.in. Karolina Cicha, zespół Audiofeels i grupa Fair Play Crew.

Podlaska Marka to konkurs organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego. W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski.

Malwina Witkowska
malwina.witkowska@bialystokonline.pl
Fotoreportaż 2022.05.11 - Finał Podlaskiej Marki 2021

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2022 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.