POLECAMY
Jest pomysł, by w Białymstoku przeprowadzić kampanię informacyjną dla seniorów. Właśnie dzięki niej starsze osoby mogłyby ustrzec się przed oszustami działającymi metodą "na wnuczka".
- Wyszłam do prezydenta miasta z propozycją, by przygotować kampanię społeczno-informacyjną skierowaną do seniorów - mówi radna klubu Tadeusza Truskolaskiego Katarzyna Todorczuk. A kampania wydaje się być rzeczywiście potrzebna. Chodzi o zapobieganie oszustwom "na wnuczka". Ich skala jest ogromna. W ubiegłym roku odnotowano 58 prób wyłudzenia, w tym było ich już 148. Todorczuk wyszła z pomysłem, aby każdy mieszkaniec otrzymał ulotki informacyjne, w których byłyby opisane zagrożenia i sposób działania oszustów. Dodatkowo białostoczanie dostaliby naklejki na telefon. Przyklejone na aparat, przy każdym odbieranym połączeniu przypominałaby o możliwości oszustwa. Dodatkowo mogłyby być prowadzone spotkania z seniorami w klubach i kampanie w mediach. Ważne jest też nawiązanie współpracy z policją i włączenie w akcję informacyjną straży miejskiej. Katarzyna Todorczuk zaznacza, że choć ofiarami oszustów są osoby starsze, to odbiorcami kampanii mieliby być wszyscy białostoczanie. To właśnie wnukowie czy dorosłe dzieci najlepiej są w stanie wytłumaczyć bliskim sobie seniorom specyfikę oszustw. - Skala problemu jest naprawdę bardzo duża, a koszt niewielki - mówi o ewentualnej kampanii radny Marcin Szczudło. Kampanię informacyjną można byłoby przygotować za około 10 tys. zł. A takie kwoty nieraz jednorazowo padają łupem oszustów.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl
Aktualności 2025.10.13 18:00
Aktualności 2025.10.13 16:00
Nauka 2025.10.13 14:50
Aktualności 2025.10.13 14:00
Kryminalne 2025.10.13 12:00
Kultura i Rozrywka 2025.10.13 11:50
Praca 2025.10.13 11:00
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji