785 osób online

Koncert Kolęd QuattroVoce

dodane dnia: 2022-01-24 przez: kul57
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2022-01-25
Koncert Kolęd: Wystąpi Zespół Wokalny ENSEMBLE QUATTROVOCE.

Wtorek (25.01), godz.19:00, Bazylika Mniejsza Wniebowzięcia NMP w Białymstoku (Stary Kościół Farny). Wstęp wolny.

Marta Wróblewska - sopran

Aleksandra Pawluczuk - sopran

Przemysław Kummer - bas

Paweł Pecuszok - tenor

W programie: Kolędy Kościołów obrządku katolickiego i prawosławnego

Ensemble QuattroVoce - Kwartet wokalny utworzony w roku 2011 przez absolwentów klas śpiewu solowego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku. Członkowie zespołu (Marta Wróblewska – sopran, Aleksandra Pawluczuk – mezzosopran, Paweł Pecuszok – tenor, Przemysław Kummer – bas) mają na koncie zarówno indywidualne występy w recitalach solowych lub kameralnych, jak i udział w przedsięwzięciach zespołowych z dużymi dziełami oratoryjnymi i kantatowymi. Uczestniczą w przedstawieniach operowych i festiwalach (Misteria Paschalia w Krakowie, Muzyka zaklęta w drewnie; Festiwale Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce i Białymstoku, Festiwal G.G. Gorczyckiego). Każdy z członków Ensemble QuattroVoce aktualnie prowadzi również własną działalność artystyczną, pedagogiczną i fonograficzną, dokonując m. in. nagrań z renomowanymi polskimi zespołami muzyki dawnej, Operą i Filharmonią Podlaską oraz nagrań solowych (w tym dla takich wytwórni jak Acte Prealable, Musicon czy DUX). Ponadto niektórzy członkowie Ensemble QuattroVoce koncertowali, zarówno w Polsce jak i zagranicą, z renomowanymi zespołami muzyki dawnej i barokowej, jak Le Poeme Harmonique, Ars Nova, Subtilior Ensemble, Il Tempo, Musica Florea, Concerto Polacco, Baroque Collegium 1685, współpracując ze znakomitymi dyrygentami (Vincent Dumestre, Andrew Parrott, Marek Toporowski, Simon Standage, Lilianna Stawarz, Paul Goodwin). Ten szeroki zakres współpracy, doświadczenie artystyczne, gruntowna znajomość wschodniej i zachodniej tradycji wokalnej oraz indywidualne preferencje muzyczne artystów nadają zespołowi oryginalne cechy stylistyczne i specyficzne miękkie lecz wyraziste brzmienie. Zespół nagrał dotychczas kilka płyt m. in.: w 2014 roku muzykę religijną Maksyma Berezowskiego Liturgy of Communion Verses, the sacred works of the 18th century, Dominus natus est – kolędy polskie (Acte Prealable 2018). Również ukazały się nakładem wytwórni Acte Prealable kolejne wydania płytowe kwartetu z repertuarem kolędowym: Wschodniosłowiańskie kolędy (2018) – Orthodox Christmas / Oh, What a Wonder oraz In natali Domini / Polish early music z udziałem zespołu instrumentalistów pod kierunkiem Jacka Urbaniaka (Acte Prealable; premiere recording 2019). Zespół prezentuje dobór oryginalnego repertuaru oraz własny styl i wykonawstwo oparte na równorzędnym traktowaniu poszczególnych głosów, co w efekcie tworzy harmonijnie zrównoważoną całość. Indywidualny wkład i zaangażowanie śpiewaków pozwalają na osiąganie interesującej interpretacji utworów wokalnych w obsadzie solowej.

Marta Wróblewska – sopran

Doktor habilitowany sztuki, kierownik artystyczny Zespołu Wokalnego Ensemble QuattroVoce. Adiunkt białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina; nauczyciel śpiewu w Zespole Szkół Muzycznych oraz zastępca dyrygenta Chóru Miasta Białegostoku. Koncertowała w kraju i zagranicą (Andora, Belgia, Francja, Hiszpania, Litwa, Niemcy, Węgry, Włochy). Występowała m. in. u boku pianisty Kevina Kennera oraz pod batutą Andrew Parrotta, Vincenta Dumestre’a, Lilianny Stawarz, Agaty Sapiechy i Simona Standage’a. Ma w dorobku ponad 100 utworów kantatowo–oratoryjnych, pieśni oraz partie operowe. Dokonała wielu prawykonań utworów wokalnych kompozytorów współczesnych. Wielokrotnie koncertowała z orkiestrą barokową Concerto Polacco, Ars Nova, Subtilior Ensemble i Diletto. Współpracowała z zespołami: Le Poème Harmonique, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Capella Cracoviensis, Ensemble Hildebrandt 1719. Ma w dorobku ponad dwadzieścia płyt kompaktowych solowych i kameralnych (DUX, Acte Préalable, Musicon). Płyta Pieśni Kurpiowskie / Szymanowski Górecki Moryto nagrana przez Chór OiFP, na której wykonuje partie solowe została uhonorowana Nagrodą Fryderyk 2009 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. W roku 2005 otrzymała Puchar Rektora Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie jako laureatka I miejsca VI Konkursu Moniuszkowskiego Pieśń Wieczorna. W roku 2018 artystka została Laureatką Stypendium Artystycznego Prezydenta Miasta Białegostoku i Nagrody Przewodniczącego Rady Miasta Białystok dla Nauczycieli – Animatorów Kultury, zaś w roku 2019 otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

Aleksandra Pawluczuk – mezzosopran

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w klasie fletu poprzecznego prof. Krystyny Gołaszewskiej (dyplom z wyróżnieniem). Aktualnie jest również studentką roku dyplomowego UMFC w klasie śpiewu solowego Cezarego Szyfmana oraz Olgi Pasiecznik. Uczestniczyła w licznych mistrzowskich kursach muzycznych doskonaląc swoje umiejętności w zakresie gry na flecie oraz śpiewu solowego, m. in. na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Nowym Sączu, Letniej Międzynarodowej Akademii Muzyki Dawnej (pod kierunkiem Anny Radziejewskiej, Cezarego Szyfmana i Harry van der Kampa), Metodycznych Kursach Muzyki Dawnej w Warszawie. Współpracuje regularnie z zespołami: Ensemble QuattroVoce, Diletto oraz Il Tempo, kierowanym przez Agatę Sapiechę. Jest laureatką licznych konkursów fletowych, m. in. III miejsce na VII Ogólnopolskim Festiwalu Fletowym w Sochaczewie (2009) oraz wyróżnienie I stopnia na tymże festiwalu (2010), dyplom laureata na V Warmińsko-Mazurskim Festiwalu Fletowym w Olsztynie (2009).Wraz z Ensemble QuattroVoce nagrała płytę z repertuarem muzyki cerkiewnej Maksyma Berezowskiego.W ramach stypendium Ministerstwa Kultury Federacji Rosyjskiej artystka wzięła udział w Międzynarodowym Festiwalu „Orthodox Music Festival”, który w 2013 r. odbył się w Sankt Petersburgu. 2017 zdobyła wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Moniuszkowskim ,,Aria i Pieśń Wieczorna”. W 2019 r. wystąpiła w Filharmonii Podlaskiej w roli Volpina w operze buffa ,,Aptekarz” J. Haydna.

Paweł Pecuszok – tenor

Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina (2010) w klasie śpiewu solowego Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest również lekarzem, absolwentem Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2004). Zadebiutował jako solista na IV roku studiów UMFC w przedstawieniach S. Moniuszki „Flis” w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku. Jako tenor brał udział w wykonaniach dzieł oratoryjnych i kantatowych, występując m. in. z barokowym Zespołem Camerata Podlaska w dziełach Pasja wg Jana J.S. Bacha, Mesjasz G.F. Haendla, a także w Mszy h-moll Bacha pod batutą Paula Goodwina. Śpiewał partię solową w La Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, a ponadto ma w repertuarze i wykonywał wszystkie partie tenorowe w dziełach oratoryjnych S. Moniuszki (Msze Es-Dur, g-moll, Des-Dur). Na zaproszenie austriackiego towarzystwa muzycznego Passion Artist prezentował wybór pieśni K. Szymanowskiego w Wiedniu. We współpracy z Białostockim Teatrem Lalek wykonywał partie solowe w Bachowskiej „Kantacie o kawie” i operze marionetkowej Bastien und Bastienne Mozarta. Regularnie koncertuje z zespołami Baroque Collegium 1685 / Musica Florea (m. in. kantaty, Weihnachtsoratorium, Oster-Oratorium i Himmelfahrtsoratorium J.S. Bacha oraz Saul i Mesjasz Haendla), Zespołem Muzyki Dawnej Diletto oraz zespołem instrumentów dawnych pod kierownictwem Jacka Urbaniaka. W 2011 utworzył i zainicjował działalność kwartetu wokalnego Ensemble QuattroVoce, z którym koncertuje i nagrywa repertuar klasyczny, a także muzykę cerkiewną i dawną w oryginalnych opracowaniach na obsadę solową. Jest laureatem stypendiów artystycznych Marszałka województwa podlaskiego i Prezydenta Miasta. Dokonał nagrań solowych i zespołowych zarejestrowanych na 11 płytach CD: Ukraińskie Impresje, Arie i Pieśni W.A. Mozarta, Pieśni Moniuszki, Maksym Berezowski Liturgy of Communion Verses: the sacred works of the 18thcentury wraz z Ensemble QuattroVoce, cztery płyty z muzyką Ottona Mieczysława Żukowskiego z serii 19th Century Polish Music – premiere recording (Acte Prealable), Dominus natus est – kolędy, Orthodox Christmas oraz Polish early music – Ensemble QuattroVoce & Jacek Urbaniak (CD In natali Domini, Acte Prealable 2019).

Przemysław Kummer – bas-baryton

Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie organów Bożeny Laskowskiej. Kontynuował naukę w Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina w Warszawie – Filia w Białymstoku. W 2005 roku ukończył muzykę kościelną, zaś w 2010 r. otrzymał dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego prof. Cezarego Szyfmana. Swoją aktywność rozpoczął w Białostockim Chórze Kameralnym Cantica Cantamus prowadzonym przez prof. Violettę Bielecką. Jako bas śpiewał partie solowe w dziełach: J.S. Bacha, G.F. Händla, W.A. Mozarta, S. Moniuszki. Występował z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Łomżyńską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Uniwersytetu Muzycznego w Białymstoku, zespołami muzyki dawnej Il Tempo, Consort 415, Diletto oraz Ensemble QuattroVoce. Bierze udział w licznych przedsięwzięciach artystycznych w województwie podlaskim i w kraju. W 2009 roku debiutował partią Szóstaka w operze Flis S. Moniuszki wystawianej w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku. Współpracował z Chórem Opery i Filharmonii Podlaskiej. W 2010 r. jako solista uczestniczył w nagraniu Apocalypsis Marcina Gumieli. Doskonalił swoje umiejętności wokalne na kursach prowadzonych przez: Leonarda Andrzeja Mroza, Olgę Pasiecznik, Józefa Fraksteina. Prowadzi działalność pedagogiczną w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego oraz w Studium Wokalno-Aktorskim w Białymstoku. W 2013 roku otrzymał stypendium Prezydenta Miasta Białegostoku. W 2014 roku nawiązał współpracę z Białostockim Teatrem Lalek, gdzie wykonywał partie solowe w operach marionetkowych Kantata o Kawie J.S. Bacha i Bastien und Bastienne W.A. Mozarta.
Miejsce imprezy
Bazylika Mniejsza Wniebowzięcia NMP w Białymstoku (Stary Kościół Farny)

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2022 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.