Nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować

2009.12.30 00:00
Warto o tym pamiętać w gorączce sylwestrowych przygotowań. Kupując zorganizowaną imprezę sylwestrową zawieramy umowę, z której wynikają prawa i obowiązki. Przypomina o tym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Najlepiej taką umowę zawrzeć na piśmie, doprecyzowując np. ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj oraz formę muzyki. Ułatwi to dochodzenie roszczeń w przypadku konfliktu z przedsiębiorcą. Należy też określić, z kim zawieramy umowę, koszt wykonania usługi i termin realizacji oraz kary wynikające z niewywiązania się organizatora z umowy.

Jeżeli korzystamy z usług fryzjera, kosmetyczki, krawca, pralni pamiętajmy, że cenniki powinny być umieszczane w miejscach ogólnodostępnych i widocznych dla konsumentów, a ceny za usługi powinny być podawane wraz z dokładnym określeniem rodzaju i zakresu świadczenia. Niezgodną z ustaleniami fryzurę, makijaż czy zabieg kosmetyczny też możemy reklamować.

Zakup biletu na zabawę, wykupienie wycieczki połączonej z sylwestrem zobowiązuje - również klienta. Nagła rezygnacja, rozmyślenie się w ostatniej chwili może wiązać się z poniesieniem części lub całości ceny biletu. Warto pamiętać, że jeśli do zmiany istotnych warunków umowy - miejsca, ceny, programu itp. doszło z winy organizatora - powinniśmy mieć możliwość rezygnacji bez ponoszenia kosztów.

Również nasze rzeczy pozostawione w szatni powinny być bezpieczne. W kinach, teatrach, klubach widnieje napis, zgodnie z którym w przypadku zaginięcia lub zniszczenia garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności. Jest to niezgodne z prawem. Przedsiębiorca odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni - nie tylko wtedy, gdy jest płatna.

andy
1354 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39