832 osób online

Podlaskie do bani. Nowa kampania i spot reklamowy województwa [wideo]

2011.04.13 00:00
Urząd Marszałkowski zaprezentował nowy spot reklamowy województwa podlaskiego. Film "Natura przejawia się różnie" to część tegorocznej kampanii promocyjnej adresowanej do mieszkańców całego kraju i turystów z zagranicy. Ma ona zaprezentować nasz region jako miejsce atrakcyjne kulturowo i przyrodniczo, idealne na wypoczynek, a także... trochę szaleństwa.
Podlaskie do bani. Nowa kampania i spot reklamowy województwa [wideo]
Fot: materiały prasowe
Marzą Ci się ekstremalne przeżycia? Podlaskie zapewnia dzikie czarne banie!

- Stawiamy w tym roku na turystę, który jest aktywny. Takiego turystę chcemy przyciągnąć - mówi Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, szefowa Departamentu promocji i współpracy z zagranicą Urzędu Marszałkowskiego.

Nowe działania reklamowe mają podkreślać wyjątkowość województwa podlaskiego, prezentować unikalne połączenie regionalnych tradycji z nowoczesną dynamiką. Słowem: bogactwo różnorodności.

Bania w Podlaskiem

Głównym elementem kampanii promującej nasz region jest spot "Natura przejawia się różnie". Wykorzystane w nim plenery kręcono tej zimy przy temperaturze -20° C na terenie Suwalskiego Parku Krajobrazowego, Biebrzańskiego Parku Narodowego i w Puszczy Knyszyńskiej. Zdjęcia z udziałem aktorów wykonano w miejscowości Wodziłki na Suwalszczyźnie, w autentycznej czarnej bani, czyli saunie parowej. W filmie wzięli udział aktorzy z Warszawy i Gdańska oraz... stado żubrów, które jak mówią twórcy, wcale nie było łatwo spotkać.

Autorzy zaznaczyli, że wybrali plenery zimowe, gdyż są oryginalne - wszyscy robią filmy reklamowe latem. Poza tym jesteśmy kojarzeni z regionem zimnym.

Kąpiele w baniach, przeniesione na nasz grunt przez staroobrzędowców, dla których stanowiły ważny zwyczaj religijny, są dziś jedyną w swoim rodzaju atrakcją turystyczną, niespotykaną w innych częściach kraju. Ta ekstremalna rozrywka ma oddawać klimat województwa podlaskiego. Pokazywać, jak w niebanalny sposób można tu spędzić czas, oderwać się od wielkomiejskiego zgiełku, dać się ponieść szaleństwu i choć na chwilę uwolnić swoją dziką naturę.

- Dzikie Podlasie jest fajne, warto tu przyjechać - twierdzi marszałek województwa, Jarosław Dworzański. Jednocześnie zaznacza, że spot ma zachęcić by odwiedzać nasz region o każdej porze roku.




Stworzony przez ludzi stąd

Producentem spotu jest Laboratorium Obrazu - studio prowadzone przez białostoczanina Krzysztofa Kiziewicza, autora licznych filmów, multimediów, organizatora inicjatyw artystycznych i prospołecznych. Kiziewicz do współpracy przy spocie zaprosił wielu twórców także związanych z województwem podlaskim.

W filmie oprócz oryginalnych ujęć filmowych wykorzystano animacje komputerowe nawiązujące do kolorowego systemu identyfikacji wizualnej województwa, zaprojektowanej przez Leona Tarasewicza.

Kierowany do całej Polski

Podlaskie do bani, ale przede wszystkim Polska - spot jest adresowany głównie do odbiorców spoza naszego regionu. Reklama będzie emitowana od 18 kwietnia przez miesiąc na antenach telewizji ogólnokrajowych - TVN, TVN 24, TVN Meteo oraz Discovery Channel, Discovery World, Discovery Historia, TLC, a także w internecie. Została przygotowana w trzech wersjach: po 30, 60 i 90 sekund.

Oprócz prezentowanego dziś filmu, Urząd Marszałkowski ma w zanadrzu na ten rok jeszcze jeden. Jego premiera odbędzie się w maju, gdy ruszy specjalna kampania skierowana do mieszkańców Warszawy. Jej szczegóły mają być znane wkrótce.

Koszt produkcji obu filmów to 95 tys. zł brutto. Pokryły go środki unijne.

E.S.

Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 CMG, Białystok
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39
zamknij X
TA STRONA UŻYWA COOKIES. Dowiedz się więcej o celu ich używania i polityce cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.