POLECAMY
Nowa infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych ma usprawnić obsługę klienta telefonicznego i zapewnić wyższą jakość obsługi. Czy tak się stanie? Podlasianie przetestują to we wrześniu.
Kontakt z urzędami bywa utrudniony. Dzwoniący denerwują się, że nikt nie odbiera i muszą wybierać numer kilka czy nawet kilkanaście razy. Powinny jednak pamiętać, że po drugiej stronie jest urzędnik, którego obowiązkiem jest również obsługa klientów stacjonarnych. Aby ułatwić kontakt z urzędami skarbowymi, zdecydowano się wystartować z pilotażową infolinią. Do 29 września przetestują ją mieszkańcy trzech województw: podlaskiego, małopolskiego oraz świętokrzyskiego. Co to oznacza? Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnej skarbówki, będzie można połączyć się z ogólną infolinią. Możliwe są dwa typy połączeń: - standardowe - do uzyskania ogólnych informacji podatkowo-celnych oraz do rezerwacji terminu wizyty w urzędzie, - z potwierdzeniem tożsamości - jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych udzielą mu bardziej spersonalizowanej informacji (na przykład o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych), co dotychczas nie było możliwe przez telefon. Tu ważna uwaga: każdy musi samodzielnie ustawić kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl. Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć Krajowej Administracji Sądowej informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które może ona wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej. Numer pilotażowej infolinii: 22 460 59 90. Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora. To kolejny etap programu "Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami: - telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych), - telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych), - telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
Ewa Reducha-Wiśniewolska
ewa.reducha@bialystokonline.pl
Aktualności 17:00
Kultura i Rozrywka 15:10
Aktualności 15:00
Biznes 14:10
Sport 14:10
Sport 13:11
Kryminalne 13:00
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji