Białystok Online

Aktualności

Poręcze w przejściu podziemnym zmienione

2014.01.09 00:00
Poręcze w przejściu podziemnym zmienione
Fot: Ewelina Sadowska-Dubicka. Teraz poręcze zamontowane są na ścianie przejścia

Tuneliki dla rowerów, zamontowane w schodach przejścia podziemnego pod skrzyżowaniem Sienkiewicza-Piłsudskiego absolutnie nie spełniają swojej funkcji. Na szczęście już się to zmienia.

Robotnicy firmy Strabag zmieniają poręcze, które uniemożliwiały przeprowadzanie roweru przejściem podziemnym. Były one umieszczone tuż nad rynną, którą miał być prowadzony jednoślad. Wykonawca prac usunął je i zamontował nowe poręcze, przymocowywane bezpośrednio do ściany. Wcześniej opierały się na słupkach umieszczonych w stopniach schodów.

Rozwiązanie z przejściem podziemnym krytykują amatorzy dwóch kółek. Korzystając ze ścieżki rowerowej, która biegnie wzdłuż alei, muszą schodzić ze swego pojazdu i przeprowadzać go pod powierzchnią. Z uwagi na ograniczone miejsce, nie było możliwości zaprojektowania przy przejściu pochylni.

Z przejścia podziemnego nie są też zadowoleni wszyscy piesi. Przechodząc tamtędy na każdym kroku można usłyszeć utyskiwania na nowe rozwiązanie komunikacyjne.
- 45 lat chodziłem normalnie, a teraz wymyślili jakieś przejścia - narzeka spotkany na skrzyżowaniu białostoczanin.
Największym problemem jest zwłaszcza znalezienie odpowiedniego wyjścia - w przejściu łatwo stracić orientację, umieszczone tabliczki z kierunkami nie są jednoznaczne, a co gorsza, są słabo wyeksponowane.

Nieudane rozwiązanie z poręczami i "tunelikami" dla rowerów to błąd projektanta. Wykonawca, również z uwagi na błąd projektowy, musi wprowadzić też ulepszenia w konstrukcji nowych przystanków ustawianych w okolicach rzeki Białej, na ul. Sienkiewicza i al. Piłsudskiego. Wykonane z pleksi, pod wpływem śniegu mogłyby się uginać. By tego uniknąć, zamontowano w konstrukcji specjalne wzmocnienia.

Przejście podziemne i przystanki wykonano w ramach przebudowy al. Piłsudskiego i fragmentu ul. Sienkiewicza. Ich projekt wykonało studio AIM z Białegostoku. Całość robót prowadziła firma Strabag. Inwestycja kosztowała miasto 54,5 mln zł.

Ewelina Sadowska-Dubicka

Ewelina Sadowska-Dubicka

ewelina.s@bialystokonline.pl

Przeczytaj także
Popularne dzisiaj

Masz ciekawy temat?

Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?

Napisz do nas