Postawmy na siebie! Będą uczyć Podlasian przedsiębiorczości

2014.02.27 00:00
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego rozpoczyna kampanię społeczną "2014 rokiem przedsiębiorczości. Postawmy na siebie!". Ma ona wpłynąć na rozwój podlaskiej gospodarki poprzez edukację dzieci i młodzieży z regionu w zakresie przedsiębiorczości.
Postawmy na siebie! Będą uczyć Podlasian przedsiębiorczości
Fot: MC

- Województwo podlaskie rozwija się wolniej niż pozostałe regiony w Polsce. Wcześniej naszą przewagą były niskie koszty pracy i utrzymania, ale to już nie wystarcza. Województwa, których PKB było niższe niż nasze, czyli Lubelskie i Podkarpackie, usilnie nas gonią - informuje Marek Dźwigaj, wiceprezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego.

- Z tego powodu postanowiliśmy, że nie będziemy w sposób tradycyjny celebrować dwudziestolecia istnienia fundacji. Jesteśmy w tak nieciekawym położeniu, że musimy robić coś więcej, niż świętować - wyjaśnia Andrzej Parafiniuk, prezes PFRR. - Dlatego postanowiliśmy uruchomić kampanię, która ruszy społeczeństwo - dodaje.

Jak Podlaskie wypada na tle pozostałych województw?

Wstępem jest kampania promocyjna. Forma i treść jej przekazu mają spowodować refleksję i sprowokować dyskusję nad stanem bieżącym, przyczynami oraz działaniami w celu poprawy sytuacji lub zabezpieczeniu przed jej pogorszeniem. Podlaskie będzie tutaj porównywane z innymi województwami pod kątem rozwoju gospodarczego.
- Jeżeli przyjmiemy PKB na mieszkańca jako miarę poziomu rozwoju gospodarczego to województwo podlaskie jest zapóźnione o 3 lata w stosunku do województwa lubuskiego i o ponad 4 lata w stosunku do średniej krajowej - podaje jako przykład Marek Dźwigaj.

Aby nasze województwo dogoniło pozostałe, nasza gospodarka musi wytworzyć rocznie dodatkowe wyroby i usługi na poziomie 10 mld zł.
- Jak to osiągnąć? Poprzez wzrost sprzedaży przeciętnej podlaskiej firmy o 15% - ale to jest mało prawdopodobne - zaczyna wymieniać wiceprezes PFRR. Uzupełnia, że rozwiązaniem może być utworzenie 3 dodatkowych film wielkości Mlekovity lub 6-7 tysięcy dodatkowych firm przeciętnej wielkości.

Jeżyk Przedsiębiorczy nauczy dzieci

Kampania "Postawmy na siebie" ma wpłynąć na rozwój podlaskiej gospodarki poprzez promowanie ludzi zaradnych i uczenie przedsiębiorczości dzieci i młodzieży. Wszystkie przedsięwzięcia z nią związane będą trwały rok. Kampania finansowana jest z pieniędzy pozyskiwanych przez PFRR z regionu.

Działania zaplanowane w ramach akcji to m.in. rozpropagowanie wśród najmłodszych edukacyjnych kolorowanek z Jeżykiem Przedsiębiorczym oraz konkursy dla uczniów podstawówek, gimnazjów i szkół średnich (dla młodszych - plastyczne, np. narysowanie wymarzonej firmy, pisemne - np. jak widzą siebie za 20 lat, dla starszych natomiast - tworzenie spotów reklamowych na temat regionalnych produktów, które do nich najbardziej przemawiają).

- Kolejny obszar działań będzie skierowany do tych, co mają potencjał do myślenia odważnego i bycia niezależnymi poprzez posiadanie własnej firmy - opisuje Andrzej Parafiniuk.
W jego ramach odbędą się m.in. dyżury ekspertów, podczas których młodzi ludzie będą mogli zapytać o swój pomysł na biznes oraz konkurs "pomysł na biznes" w formie wideo.

Podsumowanie kampanii odbędzie się 24 października podczas gali.

Małgorzata Cichocka
malgorzata.c@bialystokonline.pl

350 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39