Reklamacje wadliwych prezentów. Miejski Rzecznik Konsumentów udzieli pomocy

2016.12.27 14:46
W Białymstoku przy ul. Lipowej 16 znajduje się biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Pod ten adres mogą zgłaszać się osoby, które chciałyby rozwiązać problem wadliwych świątecznych prezentów.
Reklamacje wadliwych prezentów. Miejski Rzecznik Konsumentów udzieli pomocy
Fot: pixabay.com

Zdarza się, że pod choinką znajdujemy wadliwy świąteczny prezent. W takiej sytuacji pomocy może udzielić nam Miejski Rzecznik Konsumentów.

- W tym roku, jak i w latach poprzednich, rzecznik nie zaobserwował wzrostu spraw dotyczących reklamacji wadliwych prezentów świątecznych. W grudniu każdego roku pojawiają się jednak konsumenci, którzy chcą uporządkować sprawy, w tym dotyczące reklamacji, z końcem roku – informuje Ewelina Puciłowska z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Najwięcej zgłoszeń, które przyjmuje Miejski Rzecznik Konsumentów, to przede wszystkim reklamacje obuwia i odzieży, elementów wyposażenia wnętrz, sprzętu elektronicznego i artykułów gospodarstwa domowego. Spora liczba konsumentów zwraca się do rzecznika także ze sprawami umów sprzedaży towarów i usług zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa.

- Rzecznik nie prowadzi akcji typu "świąteczne porady". Porad będzie udzielał na bieżąco w swoim biurze, w tym telefonicznie i za pośrednictwem poczty elektronicznej. Biuro, tak jak urząd miejski w Białymstoku, w okresie świąteczno-noworocznym będzie czynne bez zmian, tj. w poniedziałki w godz. 8.00–17.00, a od wtorku do piątku w godz. 7.30–15.30 – mówi Puciłowska.

Należy pamiętać, że pomoc prawna może być udzielona jedynie osobom, które są mieszkańcami Białegostoku i dokonały np. zakupu wadliwego towaru bez związku ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową. Mieszkańcy innych niż Białystok miejscowości właściwych rzeczników konsumentów znajdą w swoim powiecie.

- Miejski Rzecznik Konsumentów w Białymstoku udziela pomocy prawnej konsumentom również za pośrednictwem korespondencji elektronicznej. Wymogiem jest wskazanie imienia i nazwiska oraz adresu konsumenta – przypomina Puciłowska.

Urząd zapewnia, że sprawy rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki w kolejności, w jakiej są zgłaszane. Czas oczekiwania zależy też od tego, jak skomplikowana jest sprawa.

Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl

1172 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39