POLECAMY
Województwo podlaskie zakończyło jeden z najlepszych sezonów turystycznych w ostatnich latach. Dane zaprezentowane podczas środowego (3 grudnia) spotkania pokazują wyraźny wzrost zainteresowania regionem. Samorząd zapowiada dalsze działania promujące turystykę.
Od maja do października liczba rezerwacji hotelowych w Podlaskiem była wyższa o 50,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wyniki podsumowano podczas konferencji z udziałem przedstawicieli władz województwa oraz branży turystycznej. – Te dane pokazują, że Podlaskie jest zwycięzcą tegorocznego sezonu turystycznego. Nasze działania – od kampanii promocyjnych po wprowadzenie Podlaskiego Bonu – przyniosły oczekiwane efekty. Nie zamierzamy jednak na tym poprzestawać. Chcemy, by turystów było u nas jeszcze więcej i mamy kolejne pomysły do wdrożenia – podkreślił marszałek województwa Łukasz Prokorym. Jak zapowiedział, turystyka pozostaje jednym z priorytetów samorządu. W przyszłym roku region ma mocniej postawić m.in. na slow tourism, czyli wypoczynek oparty na autentycznych doświadczeniach kulturowych i przyrodniczych, a także na tzw. coolcation – podróże do miejsc o łagodniejszym klimacie. Bon turystyczny i rosnące zainteresowanie regionem Jednym z kluczowych instrumentów wspierających ruch turystyczny w mijającym sezonie był Podlaski Bon Turystyczny. Do tej pory wygenerowano 13 921 bonów, a strona internetowa programu, która obejmuje 617 obiektów noclegowych, zanotowała 40 tys. odwiedzin. Według szacunków ekwiwalent reklamowy działań promocyjnych związanych z akcją wyniósł 25,3 mln zł. Program będzie kontynuowany. – Wyniki ankiet jednoznacznie pokazują pozytywne skutki wprowadzenia Podlaskiego Bonu Turystycznego – poinformowała Marta Grzelak, dyrektor biura Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. W przypadku hoteli 90,3 proc. obiektów pozytywnie oceniło realizację programu, a 93,5 proc. popiera jego dalsze funkcjonowanie. Wśród pozostałych obiektów noclegowych 78,6 proc. uznało bon za realne wsparcie branży, a 62,5 proc. wskazało na wzrost liczby gości. Największym zainteresowaniem cieszył się sierpień, a najszybciej rosła liczba rezerwacji rodzinnych. Promocja Podlaskiego w kraju Na wzrost ruchu turystycznego wpływ miały również kampanie wizerunkowe, m.in. „Podlaskie. Tylko cisza i spokój” oraz „Fogue – Jesień. Pora na Podlaskie”. – Oprócz działań w mediach społecznościowych w październiku przeprowadziliśmy szeroką kampanię outdoorową. Spoty wyświetlane na dużych ekranach w najbardziej ruchliwych punktach Warszawy dotarły do ponad miliona osób – poinformowała Katarzyna Sadowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego oraz prezes Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Jakość zamiast masowości Tego samego dnia odbyła się konferencja poświęcona przyszłym kierunkom rozwoju turystyki w regionie. Wzięli w niej udział przedstawiciele samorządu, eksperci oraz reprezentanci branży. – Istotne jest, abyśmy podejmowali wspólne działania: z jednej strony samorząd, a z drugiej lokalne organizacje, które z natury są związane z turystyką lub działają na rzecz jej rozwoju – mówił Bogdan Dyjuk, członek zarządu województwa. Jak podkreślano, wypracowane kierunki powstały w wyniku szerokich konsultacji. W czterech warsztatach wzięło udział ponad 70 podmiotów. Ich celem było wskazanie rozwiązań dopasowanych do realnych potrzeb regionu. – Te kierunki powstały jako połączenie inspiracji światowych, wynikających z analizy najlepszych europejskich destynacji o podobnym potencjale, oraz naszych autentycznych zasobów, które czynią województwo podlaskie regionem wyjątkowym – mówił Hubert Gonera. – Jesteście regionem bardzo popularnym. Teraz, dzięki wyznaczonym kierunkom rozwoju, chcemy uporządkować tę popularność w sposób jakościowy. Chcemy dotrzeć do turysty, który potrafi odpowiednio docenić i wynagrodzić wasze bezcenne zasoby przyrodnicze i kulturowe, pokazując mu, że tutaj może wypocząć, zwolnić tempo, zregenerować siły, by wrócić do aglomeracji, do codziennego pędu – dodał. Eksperci zgodnie wskazywali, że przyszłość turystyki w Podlaskiem powinna opierać się na zrównoważonym i regeneratywnym podejściu, w którym kluczowa jest jakość oferty oraz realne korzyści dla lokalnych społeczności.
Diana Rusiłowicz
24@bialystokonline.pl
Turystyka 15:00
Kultura i Rozrywka 14:30
Aktualności 14:00
Aktualności 12:10
Rodzina 11:30
Aktualności 10:13
Sport 10:11
Masz ciekawy temat?
Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?
Napisz do nas
Więcej informacji