Szanse Białegostoku w turystyce

2006.06.29 00:00
Czy Białystok ma szansę stać się miastem turystycznym, może stworzyć wizerunek miasta na tyle wyrazisty by przyciągnąć turystów? Kto i po co przyjeżdża do Białegostoku? Co ciekawego można zobaczyć w naszym mieście?

Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwali uczestnicy debaty pt. "Nic o nas - bez nas" dotyczącej "Programu rozwoju produktu turystycznego dla miasta Białystok", która odbyła się 28 czerwca.

Od wielu lat monitorujemy kierunki rozwoju turystyki w innych miastach i regionach. Znamy mody i trendy obowiązujące na tym rynku. Przygotowując się do programu, prześledziliśmy artykuły o Białymstoku opublikowane w ciągu ostatnich 5 lat, przeprowadziliśmy wiele spotkań i rozmów z uczestnikami rynku turystycznego oraz inwestorami spoza regionu. Nasze obserwacje doprowadziły do wniosku, że koniecznym elementem głównego etapu realizacji programu, jest wsłuchanie się w głos branży turystycznej oraz różnych opiniotwórczych środowisk, stąd pomysł zorganizowania debaty - wyjaśnia Grzegorz Chocian, ekspert rynku turystycznego (EKOTON).

Białystok powinien zdawać sobie sprawę, że turystyka to jedna z trzech kluczowych gałęzi gospodarczych na świecie. W dużym stopniu decyduje o postrzeganiu miast, czy regionów przez media, decydentów unijnych, inwestorów. Tylko zintegrowane działania promocyjne pozwolą na wykreowanie skutecznych produktów czy narzędzi budowy silnej marki. PART S.A. od ponad 6 lat rozwija i udoskonala metodykę prac w zakresie programowania rozwoju turystycznego miast i regionów w Polsce. Białystok zasługuje na jedną z najlepszych strategii turystycznych, tym bardziej, że do nadrobienia pozostał spory dystans do najlepszych - stwierdził Jacek Debis (PART S.A.).

Białystok, jako stolica bardzo atrakcyjnego turystycznie regionu, ma niewątpliwie szansę bycia bazą wypadową dla konferencji, kongresów i wyjazdów motywacyjnych, pod warunkiem, że stworzone zostanie centrum kongresowe (nie ma takiego w Polsce) - mówi Krzysztof Turowski, ekspert ds. promocji Polski, twórca sukcesu "polskiego hydraulika".

Polska Agencja Rozwoju Turystyki (PART S.A.) oraz firma EKOTON s.c. w drodze przetargu zostały wyłonione do opracowania "Programu rozwoju markowego produktu turystycznego dla miasta Białystok, jako modelowego rozwiązania dla budowy marki miasta". Program jest realizowany na zlecenie Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT) we współpracy z Urzędem Miejskim w Białymstoku.


1036 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39