Telefoniczna Informacja Pacjenta. Teraz można dzwonić przez całą dobę, 7 dni w tygodniu

2024.04.22 12:17
TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta jest wspólnym numerem Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Od marca infolinia jest czynna całodobowo, 7 dni w tygodniu.
Telefoniczna Informacja Pacjenta. Teraz można dzwonić przez całą dobę, 7 dni w tygodniu
Fot: pixabay.com

Od marca pacjenci mogą korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta całodobowo, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu mają mieć lepsze wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu różnego rodzaju problemów związanych z opieką zdrowotną i przestrzeganiem praw pacjenta.

"Doświadczeni specjaliści zapewnią najwyższy standard obsługi pacjentów. Przez całą dobę gotowi są niezwłocznie podjąć interwencję w każdej trudnej sprawie, zwłaszcza zagrażającej życiu i zdrowiu pacjentów. Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta" - czytamy na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia.

Osoby, które dzwonią na infolinię w czasie wspólnych dyżurów ekspertów, mogą uzyskać informacje z zakresu: edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych), doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji), wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej).

Numer całodobowej infolinii: 800 190 590.  Jest bezpłatna. Osoby z zagranicy,  które mają zablokowane połączenia z numeru 800 xxx xxx mogą korzystać z numeru: 22 688 05 00 (koszy wg taryfy operatora).

Redakcja JK
24@bialystokonline.pl

1085 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39