Białystok Online

Zdrowie

Telefoniczna Informacja Pacjenta. Teraz można dzwonić przez całą dobę, 7 dni w tygodniu

2024.04.22 12:17
Telefoniczna Informacja Pacjenta. Teraz można dzwonić przez całą dobę, 7 dni w tygodniu
Fot: pixabay.com

TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta jest wspólnym numerem Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Od marca infolinia jest czynna całodobowo, 7 dni w tygodniu.

Od marca pacjenci mogą korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta całodobowo, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu mają mieć lepsze wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu różnego rodzaju problemów związanych z opieką zdrowotną i przestrzeganiem praw pacjenta.

"Doświadczeni specjaliści zapewnią najwyższy standard obsługi pacjentów. Przez całą dobę gotowi są niezwłocznie podjąć interwencję w każdej trudnej sprawie, zwłaszcza zagrażającej życiu i zdrowiu pacjentów. Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta" - czytamy na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia.

Osoby, które dzwonią na infolinię w czasie wspólnych dyżurów ekspertów, mogą uzyskać informacje z zakresu: edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych), doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji), wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej).

Numer całodobowej infolinii: 800 190 590.  Jest bezpłatna. Osoby z zagranicy,  które mają zablokowane połączenia z numeru 800 xxx xxx mogą korzystać z numeru: 22 688 05 00 (koszy wg taryfy operatora).

Redakcja JK

Redakcja JK

24@bialystokonline.pl

Przeczytaj także
Popularne dzisiaj

Masz ciekawy temat?

Wiesz, że zdarzyło się coś interesującego w Białymstoku lub okolicy? Chcesz abyśmy o czymś napisali?

Napisz do nas